ویژگی ها و مزایای هوندا CBR650R ABS 2021

ویژگی ها و مزایای هوندا CBR650R ABS 2021

CBR650R ABS که نشانه هایی از مدل سوپراسپرت در موتورسیکلت های هوندا دارد، اما برای لذت بردن و سواری در خیابان ها طراحی شده است، با خطوط تیز، خطوط کامل و توانایی های مختلف، دل بسیاری از موتورسواران را برده است، در حالی که همچنان راحتی، کاربردی و ارزش را ارائه می دهد. این مدل که یک نوع اسپرت کامل CB650R است، برای سال 2021 دستخوش تغییرات زیادی شده است، از جمله سوئیچ به دوشاخه پیستون بزرگ با عملکرد جداگانه Showa با کیفیت بالا، و همچنین بهبودهایی در عملکرد زیبایی و آلایندگی. CBR650R دارای فرمان پذیری سبک و پاسخگو از طریق شاسی دقیق تنظیم شده خود و قدرت لذت بخش از طریق موتور چهار سیلندر خطی با دور بالا است. روشنایی LED و موقعیت سواری اسپرت این بسته را کامل می‌کند و موتورسیکلت را به سمت تلاقی لذت‌بخشی از ارزش‌ها برای موتورسوار مدرن اسپرت حرکت می‌دهد.

طراحی ظاهر هوندا CBR650R ABS 2021

در حالی که واحد قدرت چهار سیلندر آن هنوز به طور محکم نمایش داده می شود، پوشش CBR650R جذابیت ورزشی خالص را ارائه می دهد. چراغ‌های جلوی LED دوگانه، خیره‌ای نافذ و غیرقابل انطباق از خود ساطع می‌کنند، در حالی که فیرینگ‌های بالایی و پایینی عضلانی را با خطوط و زوایای تیز و باریک ترکیب می‌کنند. برای سال 2021، صفحه نمایش LCD دید بهتری داشته است، پانل های جانبی جدید و نگهدارنده پلاک اضافه شده است. واحد صندلی گفته شده جمع و جور است و قسمت عقب دستگاه را کوتاه می کند و به حس هدفمندی لبه سخت می افزاید. موقعیت تهاجمی سواری با دسته های گیره دار شروع می شود که در زیر گیره سه گانه بالایی سوار می شوند. آنها به سمت جلو و پایین رانده می شوند تا موقعیت صندلی متمرکز بر عملکرد ایجاد کنند، همانطور که گیره های پایی که به سمت عقب تنظیم شده اند. ارتفاع صندلی 31.9 اینچ است.

شاسی هوندا CBR650R ABS 2021

قاب الماسی فولادی از صفحات محوری بازو چرخشی فشرده (به جای آهنگری) استفاده می کند. وزن سبکی دارد و از اسپارهای بیضوی دوقلو با تعادل استحکامی که به طور خاص تنظیم شده است (در اطراف سر استوک سفت تر و در بخش های اسپار انعطاف پذیرتر) برای ارائه ویژگی های هندلینگ متعادل با سطوح بالایی از بازخورد سوارکار استفاده می کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه هوندا ADV150 با هوندا مدل crf 250

وزن پایین 458 پوند (اندازه گیری شده با تمام مایعات) است، نه تنها به دلیل قاب سبک وزن، بلکه به دلیل صرفه جویی در مخزن سوخت و گیره های پا به سبک فوق العاده ورزشی.

برای سال 2021، CBR650R دارای یک دوشاخه پیستون بزرگ با عملکرد جداگانه Showa معکوس 41 میلی متری است که هندلینگ با عملکرد بالا را در هر نوع سواری ارائه می دهد، در حالی که شوک تک لوله ای مستقیماً بر روی بازوی تابشی آلومینیومی دایکاست گرانشی منحنی عمل می کند. شوک برای پیش بارگیری فنر هفت مرحله ای قابل تنظیم است.

کالیپرهای ترمز جلو با پایه شعاعی چهار پیستونی روی روتورهای شناور 310 میلی متری کار می کنند و با کالیپر عقب تک پیستونی و روتور 240 میلی متری جفت می شوند. ABS استاندارد است. چرخ‌های آلومینیومی ریخته‌گری دارای پنج پره Y شکل هستند که وزن را به حداقل می‌رساند و با کاهش اینرسی و جرم فنر نشده، هندلینگ را بهبود می‌بخشد.

موتور هوندا CBR650R ABS 2021

مهندسان توسعه هوندا می‌خواستند خالص‌ترین و لذت‌بخش‌ترین عملکرد چهار سیلندر متوسط ​​ممکن را برای راکب CB650R ایجاد کنند، بنابراین موتور 16 سوپاپ 649 سی‌سی DOHC طوری تنظیم شده است که قدرت خوبی را بالای 10000 دور در دقیقه ارائه دهد. اوج قدرت در 12000 دور در دقیقه با حداکثر گشتاور در 8500 می رسد. نتیجه خالص موتوری است که به خوبی در دورهای بالا می‌چرخد، با یک گشتاور صاف و خطی که با افزایش دورها به شدت افزایش می‌یابد و در این فرآیند صدایی عالی دارد.

تحریک مستقیم بادامک باعث ایجاد یک سر سیلندر فشرده می شود. نسبت تراکم 11.6:1 است. قطار سوپاپ تقویت شده و از شمع های ایریدیوم استفاده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سیستم انژکتوری موتورسیکلت چیست؟

دامن های پیستون نامتقارن تماس با سوراخ را به حداقل می رساند و اصطکاک را کاهش می دهد. خارهای آهنی روی سطح بیرونی آستین سیلندر با بهبود انتقال حرارت، مصرف روغن (و اصطکاک) را کاهش می‌دهند و یک زنجیر بادامک SV بی‌صدا با استفاده از پوشش وانادیوم روی پین‌های آن، تلفات اصطکاک را کاهش می‌دهد. انتقال آب داخلی از سر سیلندر به سیلندرها، اکثر شیلنگ های بیرونی را از بین می برد.

دو مجرای هوا در دو طرف مخزن سوخت حجم زیادی از هوا را تغذیه می کنند و فشار اتمسفر را در ایرباکس افزایش می دهند. آنها همچنین یک غرش جذب گلو تولید می کنند. اگزوز دارای یک لوله دم سوراخ بزرگتر – از 1.4 تا 1.5 اینچ – در داخل صدا خفه کن برای جریان یافتن گاز بیشتر و با زاویه لوله خروجی آن به سمت بالا، برای ساطع یک زوزه احساسی است.

این موتور از معماری داخلی فشرده، جعبه دنده شش سرعته و طرح استارت با سیلندرها 30 درجه به جلو استفاده می کند. یک کلاچ کمکی/دمپایی تعویض دنده ها را آسان می کند در حالی که قفل چرخ های عقب را مدیریت می کند تحت شیفت های سریع پایین، در حالی که کنترل گشتاور انتخابی هوندا (HSTC) کشش چرخ های عقب را مدیریت می کند. در صورت انتخاب سوارکار می توان آن را خاموش کرد.

CBR650R همچنین عملکرد انتشار آلاینده‌ها را برای سال 2021 بهبود بخشیده است، به‌روزرسانی‌ای که نیاز به تجدید نظر در ECU، لوب‌های بادامک، زمان‌بندی ورودی، لوله اگزوز، کاتالیزور و صدا خفه کن و همچنین اضافه شدن یک تپ‌اختر میل دارد.

گارانتی محدود یک ساله قابل انتقال با مسافت پیموده شده نامحدود؛ پوشش گسترده با طرح حفاظتی هوندا در دسترس است.

مطابق با استانداردهای فعلی EPA
مدل های فروخته شده در کالیفرنیا استانداردهای فعلی CARB را برآورده می کنند و ممکن است به دلیل تجهیزات آلایندگی کمی متفاوت باشند.

پیام بگذارید

تماس با ما