بهترین موتورسیکلت هوندا، CR250R دو زمانه است

بهترین موتورسیکلت هوندا، CR250R دو زمانه است

در این مقاله، درمورد مدل‌های موتورسیکلت های خاکی دو زمانه که می‌توانید انتخاب کنید، صحبت خواهیم کرد و به شما نشان می دهیم که کدام یک از انواع موتورسیکلت هوندا، برای شما بهترین است و چرا انتخاب موتورسیکلت مناسب خود، بسیار مهم است.

هوندا 2007_CR250R

در دنیای خودرو موستانگ وجود داشت. در هوانوردی P-51 بود و در موتورسیکلت ها Schwinn Sting Ray بود. کلاسیک های جاودانه در هر زمینه ای وجود دارد، و در دنیای موتورسیکلت های خاکی، هیچ چیزی مانند هوندا CR250R به این جایگاه رسیده است. اگرچه از سال 2007 تولید آن در ایالات متحده تمام شده است، CR احتمالاً بیش از هر موتورسیکلت دیگری در دنیای خاک برنده مسابقات آماتور و حرفه ای ترکیب شده است. و آنها هنوز هم برنده هستند. CR یک کالای داغ در بازار موتورسیکلت های دست دوم است و هنوز تعداد آنها از بسیاری از مدل های فعلی بیشتر است.

در این دوره 34 ساله، هوندا در اشکال مختلف تکامل یافت و چندین بار هویت خود را کاملاً تغییر داد. مدل‌های اولیه در مسابقات قدیمی مورد توجه قرار می‌گیرند، و مدل‌های بعدی هنوز در برابر چهار زمانه رقابت می‌کنند.

از نظر قهرمانی، هوندا CR250 مطمئناً یکی از مشهورترین موتورسیکلت های خاکی در تاریخ ایالات متحده است. در اینجا چند واقعیت و نکته درمورد هوندا CR250 وجود دارد:

  • مسابقات قهرمانی سوپرکراس: 15
  • مسابقات قهرمانی کشور در فضای باز: 12
  • عنوان اول: گری جونز، 1973 250 قهرمانی ملی.
  • آخرین عنوان: Ricky Carmichael، قهرمانی ملی 250 2003.

کاتالوگ سوارکارانی که در CR250 برنده شدند، موتور کراس آمریکایی هستند: گری جونز، مارتی تریپس، مارتی اسمیت، باب هانا، دانی هانسن، دیوید بیلی، جانی اومارا، ریک جانسون، جف استانتون، ژان میشل بیل، دنی لاپورت، چاک سان، جرمی مک گراث، داگ هنری، مایک لاروکو، ریکی کارمایکل و بسیاری دیگر. در واقع، جالب است بدانید که از زمانی که هوندا به مدل چهار زمانه CRF450R به عنوان پایه اصلی خود روی آورد، تیم کارخانه تنها یک قهرمانی ملی در فضای باز کسب کرده است: R.C. در سال 2004. همینطور می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علائم خرابی سیلندر اصلی ترمز موتورسیکلت چیست؟

در کنار سکه خارج از جاده، هوندا 250 در سطوح محلی بسیار موفق بود، اما نه در سطح ملی. هوندا هرگز این موتورسیکلت را برای استفاده در خارج از جاده تبلیغ نکرد، در عوض روی خط XR برای مسابقات GNCC و باجا تمرکز کرد. تنها زمانی که CR250s در صحنه ملی اندرو مورد توجه قرار گرفت، زمانی بود که کوین هاینز آنها را تحت نام CRE مسابقه داد، که چندین سال در اواخر دهه 90 دوام آورد.

تاریخچه مختصری از هوندا CR250

عجیب به نظر می رسد، اما هوندا CR250 می تواند ریشه های خود را به مسابقه جاده ای 250 سی سی شش سیلندر RC166 که مایک هیل وود در اروپا سوار شده بود، ردیابی کند. وب سایت تری گود www.mxworksbike.com تاریخچه ای عالی از چگونگی به وجود آمدن همه اینها دارد. سوئیچیرو هوندا در مورد پیروزی در مسابقات به هر قیمتی متعصب بود، بنابراین تیمی از بهترین مهندسان را برای شرکت در مسابقات GP گرد هم آورد. این تیم در عرض چند سال به تمام اهداف خود رسید. هزینه انجام این کار باورنکردنی بود، بنابراین پس از پیروزی در سال 1966، هوندا از مسابقات GP در سال 1967 کنار کشید. این امر باعث شد تیمی متشکل از مهندسان بسیار با استعداد و پر انرژی کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشند.

در آن زمان، آقای هوندا از دو زمانه متنفر بود و علناً گفت که شرکت او هرگز یکی از آن ها را نخواهد ساخت. اما مهندسان می دانستند که موتور دو زمانه راه آینده است و مخفیانه شروع به ساخت یک موتور کردند. تا به امروز، معلوم نیست که خود آقای هوندا چقدر از این پروژه می‌دانست. در آگوست 1971، تیم نمونه اولیه را به یک مسابقه ملی در معدن یاماگوچی برد، به این امید که توجه زیادی را به خود جلب نکند. متأسفانه، این موتورسیکلت توسط مطبوعات ژاپنی عکاسی شد و به زودی موتور دو زمانه هوندا از کیف خارج شد.

سوئیچیرو با اکراه اجازه داد تا این ماشین را به یک پروژه رسمی هوندا تبدیل کند که ابتدا 335c نامیده می شد. دو سال بعد، هوندا CR250M وارد نمایندگی‌ها شد و هوندا اولین قهرمانی ملی آمریکا را با گری جونز به دست آورد. در آن سال اول، هوندا 250 دو زمانه کاملاً بازی را تغییر داد و دورانی دیوانه‌وار از تکامل فوق‌العاده در دنیای MX را آغاز کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
معرفی 10 موتور سیکلت گران قیمت و لاکچری جهان

تغییرات عمده مدل هوندا CR250

سوارکار با تجربه هوندا CR250 چه کسی است؟

من فقط در صورتی CR250 را توصیه می کنم که یک سوارکار با تجربه هستید که می توانید قدرت اضافی موتور را تحمل کنید. خارج شدن از کنترل با یک 2 زمانه 250 سی سی بسیار آسان تر است، بنابراین باید سوارکار بهتری باشید تا آن را روی دو چرخ نگه دارید.

CR500 یک موتورسیکلت خاکی شیرین است، اما اگر در یک مسابقه کلاس قدیمی شرکت می کنید، به نظرتان یک طراحی جدیدتری دارد.

چه زمانی هوندا ساخت موتورهای خاکی 2 زمانه را متوقف کرد؟

آخرین سالی که هوندا یک موتورسیکلت خاکی 2 زمانه ساخت، در سال 2007 بود. این موتور سیکلت CR85/Expert، CR125 و CR250 خود را به پایان رساند.

آیا هوندا، موتورسیکلت 2 زمانه دیگر می سازد؟

هوندا در ساخت موتورهای خاکی 2 زمانه در مسابقات AMA pro پیشرو بود. یاماها اولین کسی بود که با 4 زمانه برای مسابقه وارد شد، اما هوندا برندی بوده و هست که می خواست 2 ضربه را بکشد.

آیا هر کدام دیگری را خواهند ساخت؟ در حال حاضر پاسخ قطعی «نه» است. برای تغییر آن نیاز به نسل جدیدی از مالکان است.

موتورسیکلت های خاکی 2 زمانه هوندا در مقابل یاماها

نبرد بین برندهای موتورسیکلت خاکی هرگز پایان نخواهد یافت، اما این چیز خوبی است. اگر رقابتی وجود نداشته باشد، شرکت ها به پیشرفت در عملکرد و فناوری ادامه نخواهند داد.

بسته به سالی که موتورسیکلت را انتخاب می کنید، موتورسیکلت های خاکی دو زمانه هوندا ممکن است به خوبی یاماها نباشند. از اواسط دهه 80 تا 90، هوندا در مجموع دو زمانه بهتری داشت، اما پس از سال 1996، یاماها متوجه شد که چگونه یک دو زمانه قدرتمند، قابل اعتماد و هندلینگ خوب بسازد.

 

پیام بگذارید

تماس با ما