بهترین موتورسیکلت های هوندا ساخته شده تا کنون 

بهترین موتورسیکلت های هوندا ساخته شده تا کنون

نام هوندا از سال 1948 که هوندا سوچیرو مؤسسه تحقیقات فنی هوندا را به شرکت هوندا موتور رسمی کرد، مترادف با موتور سیکلت بود. اولین موتورسیکلت هوندا که در سال 1949 ساخته شد، از نظر فنی یک دوچرخه موتوری به نام هوندا نوع A بود، با مدل دوم، تایپ D، اولین موتورسیکلت واقعی هوندا با یک موتور کوچک 98 سی سی، دو زمانه، 3 اسب بخار در فولاد فشرده بود.

از همان روزهای اولیه، هوندا به موفقیت های بزرگی در فناوری و توسعه موتورسیکلت دست یافته است، در خط مقدم بسیاری از مدل ها قرار گرفته و یکی دو مدل را در این مسیر اختراع کرده است. امروز، ما اینجا در فروشگاه هوندا کلیک می‌خواهیم برخی از این دوچرخه‌های انقلابی را در طول تاریخ مرور کنیم تا بهترین موتورسیکلت‌های هوندا ساخته شده را نام ببریم.

هوندا سوپر کاب

هوندا سوپر کاب، یا در برخی بازارها به سادگی هوندا کاب، به سادگی تنها خودروی موتوری تولید شده در تاریخ است. دوره زمانی. بگذار کمی برایم جا بیفتد، بگذار کمی به آن فکر کنم. این موتور سیکلت کوچک فروتن که برای اولین بار در سال 1958 عرضه شد و انتظار می رود تنها یک سال در بازار دوام بیاورد، بدون وقفه تولید شده است و همچنان که این مطلب را می خوانید تولید می شود.

اگر دومین و سومین وسایل نقلیه موتوری پرتولید تاریخ را انتخاب کنید، تویوتا کرولا با تولید بیش از 43 میلیون، و فورد F150 پیکاپ با بیش از 40 میلیون تولید، آنها حتی در تولید بیش از 100 میلیون سوپر کاب هیچ خطایی ندارند.

چه چیزی باعث محبوبیت آن شده است؟

موتورسیکلت ها در دهه 1950 هنوز در بسیاری از نقاط جهان به ویژه در آسیا بسیار گران بودند. این را هم اضافه کنید که ژاپن در حال گذراندن دوره رکود بود و Super Cub C100 متعاقباً در ابتدا فروش نسبتاً ضعیفی داشت. همچنین، در زمستان 1958، بسیاری از مشتریان شروع به شکایت از کلاچ دوچرخه کردند، که یک کلاچ گریز از مرکز بدون اهرم در برابر یک کلاچ صفحه ای بود که به اهرم تعویض پا ​​3 سرعته متصل بود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
زیباترین موتورسیکلت‌های آمریکایی با قدرتی باورنکردنی! و مقایسه با هوندا

هوندا سوچیرو به جای اینکه آن را به سادگی کنار بگذارد، یکی از بزرگترین خدمات مشتری در تمام دوران را راه اندازی کرد. این تعهد به خدمات مشتری، که حتی تا به امروز بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و آداب معاشرت ژاپنی است، بخت سوپر کاپ را متحول کرد. مشکل لغزش کلاچ در سطح طراحی برطرف شد و به جای از بین رفتن مدل، سفارشات بیشتری وارد شد.

در دهه 1960، این مدل شروع به کار کرد و با نسخه C102 به هر گوشه از کره زمین صادرات داشت، اما مهمتر از همه به آسیا. این واقعیت که مدل قابل اعتماد بود، به راحتی با حداقل دانش مکانیکی سرویس می‌شد و می‌توانست با سوئیچ احتراق یا کیک استارت در صورت از کار افتادن احتراق برقی راه‌اندازی شود، منجر به انفجار در فروش شد، به طوری که یک کارخانه ویژه در سوزوکا ساخته شد. ، استان میه در ژاپن برای ساخت بیش از 70000 سوپر توله در ماه.

بقیه به قول خودشان تاریخ است. امروزه می توانید یک سوپر کاپ را در ایالات متحده آمریکا، اکثر کشورهای اروپا، استرالیا، نیوزلند، فیلیپین بخرید… تقریباً به هر کجا که نگاه کنید، می توانید یک سوپر توله جدید یا دست دوم تهیه کنید.

هوندا CB750

در کنار سوپر کاب، هوندا CB750 به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین موتورسیکلت های ساخته شده در نظر گرفته می شود. CB750 که در ابتدا در سال 1969 عرضه شد، دارای یک 4 خطی 736 سی سی هوا خنک بود که به صورت عرضی در زیر مخزن سوخت نصب شده بود. در آن زمان، این دوچرخه یکی از قوی‌ترین دوچرخه‌های اسپورت موجود با قدرت 68 اسب بخار بود و می‌توانست به سرعت کمتر از 200 کیلومتر در ساعت/125 مایل در ساعت شلیک کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
انواع مختلف موتورسیکلت های هوندا

به خاطر داشته باشید، این در زمانی بود که موتورسیکلت ها هنوز عمدتاً مدل های تک سیلندر یا دو سیلندر و 500 سی سی یا کمتر بودند. فقط دوچرخه‌های بریتانیایی با رده بالا از Norton، Royal Enfield، Triumph و مانند آن‌ها به عنوان دوچرخه‌های اسپرت در نظر گرفته می‌شدند و در آن زمان قیمت بالایی نیز داشتند.

کاری که هوندا با CB750 انجام داد این بود که یک موتور قدرتمند، یکی از اولین دوچرخه‌ها با ترمزهای دیسکی جلو، شاسی ساده و قابلیت اطمینان افسانه‌ای را در یک بسته قرار داد، با قیمتی که با اختلافی عادلانه از بلوک‌های بزرگ بریتانیایی کاسته بود. این همچنین قوی ترین موتورسیکلتی بود که هوندا تا آن زمان ساخته بود، و بنابراین آنها اصطلاحی را برای بازاریابی ابداع کردند که هدف آن فروش آن به توده ها بر اساس دستاوردی بود.

به زبان ساده، هوندا CB750 اولین سوپربایک جهان بود.

هوندا با استقرار موتورسیکلت مسابقه ای اوایل تا اواسط دهه 70 خود، CR750، بر روی زیرمدل های CB750K1 و K4، از محبوبیت و فناوری دوچرخه استفاده کرد. این تلفیق سریع قدرت و فناوری اثبات شده به هوندا اجازه داد تا شروع به برنده شدن در مسابقات، دستیابی به سکوهای پایانی و جایگاه خوبی در جوایز توریستی کسب کند، که هم CB750 های جاده ای و هم CR750 آماده مسابقه را می پذیرفت.

 

پیام بگذارید

تماس با ما