4 دلیل برای اینکه نباید وسایل تقلبی موتور سیکلت بخرید

نباید وسایل تقلبی موتور سیکلت بخرید

4 دلیل برای اینکه نباید وسایل تقلبی موتور سیکلت بخرید

محصولات تقلبی موتورسیکلت معمولا ارزان قیمت هستند و اغلب در نگاه اول بسیار شبیه به وسایل واقعی به نظر می رسند. برای اکثر مردم، این تنها چیزی است که نیاز دارند.

با این حال، خرید تقلبی کار پر ریسکی است، و این امر به ویژه در مورد تجهیزات سواری موتورسیکلت صادق است. با وسایل تقلبی موتورسیکلت، ایمنی شما بر روی موتورسیکلت به خطر می افتد، که به نوعی هدف از تجهیز خود را به وسایل محافظ در وهله اول شکست می دهد. اما چند دلیل مهم دیگر وجود دارد که چرا باید از حمایت از وسایل تقلبی اجتناب شود، و ما در اینجا به چهار مورد از آنها خواهیم پرداخت.

از نظر فنی، تفاوت های ظریفی بین محصولات «تقلبی» و «تکثیر» وجود دارد. اما قبل از هر چیز، اجازه دهید علائم تجاری محصولات اصل را تعریف کنیم. علامت تجاری هر کلمه یا علامتی (یا ترکیبی از هر دو) است که محصول فرد را از برندهای دیگر متمایز می کند. علائم تجاری تحت قانون جمهوری شماره 8293 (کد مالکیت معنوی فیلیپین) به عنوان مالکیت معنوی در نظر گرفته می شوند و به این ترتیب، مالکان دارای حقوق منفی هستند.

خرید چرخ موتورسیکلت فیک
چرخ موتورسیکلت فیک

این فقط به این معنی است که مالکان می توانند از استفاده و فروش محصولات با استفاده از مارک های خود بدون رضایت مقتضی جلوگیری کنند. هدف از این کار محافظت از برندها است، زیرا تکثیر محصولات تقلبی – به ویژه محصولات با کیفیت پایین – شهرت آنها را خدشه دار می کند.

در مورد تقلبی‌ها، اینها مستقیماً علائم تجاری ثبت شده را از طریق استفاده یا تکرار غیرمجاز خود نقض می‌کنند. ناک‌آف‌ها فقط به نقض علامت تجاری محدود می‌شوند، زیرا این‌ها فقط نسخه‌های تقریباً مشابهی هستند که با نام‌های مشابه فروخته می‌شوند. با این حال، در مکالمات ساده، اینها اساساً به یک معنا هستند. بنابراین برای اهداف این مقاله، اجازه دهید فرض کنیم که این مورد است. همه اینها تقلبی هستند و در اینجا دلایلی وجود دارد که نباید آنها را بخرید.

1) غیرقانونی است.

فروش وسایل تقلبی، صرف نظر از اینکه از کدام برند استفاده می شود، غیرقانونی است. خلاف قانون شماره 8293 است و مجازات قانونی دارد. این به خودی خود دلیل کافی برای عدم حمایت از تقلبی است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت 125 CBF

2) کیفیت ساخت محصولات تقلبی ضعیف است.

فوم روی کلاه ایمنی AGV تقلبی، انتظار نداشته باشید که با استفاده روزانه مدت زیادی دوام بیاورد. آستر روی دستکش های Macna چند ماه بهش فرصت بده و این سخاوتمندی است.

دلیل هزینه زیاد دنده های قانونی موتور سیکلت این است که به خوبی ساخته شده اند و برای دوام طولانی ساخته شده اند. به عنوان مثال، یک ژاکت اصلی P10000 یا حتی یک P5000 بسیار گران است، اما ماندگاری آن بسیار بیشتر از یک همتای تقلبی است که می توانید با کمتر از نصف قیمت تهیه کنید. همین امر در مورد کلاه ایمنی، دستکش یا کفش نیز صدق می کند. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایمنی مسئله اصلی اینجاست، نه فقط دوام. بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

3) محصولات تقلبی مشمول گارانتی نمی شوند.

گارانتی یکی دیگر از موارد بحث است که با کیفیت ساخت ضعیف مرتبط است. اگر کلاه ایمنی تقلبی شما پس از چند ماه پس از خرید عرضه شد، هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. هیچ کس در این مواقع پاسخگو نیست.

علاوه بر نگرانی های مربوط به گارانتی، پوشش خدمات پس از فروش به طور بالقوه می تواند مشکل دیگری در اینجا باشد. بگویید گیره درب تقلبی شما می شکند، آیا فکر می کنید می توانید آن را به یک فروشگاه مجاز در نزدیکی بخرید تا آن را برای شما تعمیر کند؟ ما اینطور فکر نمی کنیم. هک، حتی اگر سعی کنید آن را به تنهایی تعمیر کنید، قطعات اصلی ممکن است حتی با کلاه ایمنی تقلبی شما سازگار نباشند. اینجا به سادگی هیچ برنده ای وجود ندارد.

4) ایمنی همیشه در مورد چرخ دنده های تقلبی موتور سیکلت یک مشکل خواهد بود.

دلیل اصلی خرید وسایل موتورسیکلت سواران این است که از خود محافظت کنند – این فقط رعایت قوانین محلی یا حتی ظاهر خوب نیست. خرید محصولات تقلبی اساساً این هدف را شکست می دهد.

این با خرید یک کیف پرادا یکسان نیست. این احتمالاً به قیمت جان شما تمام نخواهد شد. به عنوان مثال، وقتی یک کت و شلوار مسابقه ای تقلبی Dainese خریداری می کنید، به احتمال زیاد بالشتک های آن ضعیف هستند و به درستی از شما در تصادفات با سرعت بالا محافظت نمی کنند. پوسته روی درب کفش های تقلبی نیز ممکن است در تصادفات بیش از آنکه فایده ای داشته باشد به شما آسیب برساند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
برندهای معتبر موتورسیکلت در ایالات متحده آمریکا

“در امنیت خود سرمایه گذاری کنید” عبارتی است که ما اغلب در جامعه سوارکاری می شنویم. باید بدانید که کلمه “سرمایه گذاری” در اینجا لزوماً به این معنی نیست که سوارکاران باید فقط به برندهای برتر بچسبند. بهتر است تجهیزاتی مقرون به صرفه‌تر اما اصلی بخرید تا اینکه یک برند مجلل را بخرید. حداقل در این صورت، مطمئن خواهید بود که دنده تست مناسبی را پشت سر گذاشته و استانداردهای ایمنی خاصی رعایت شده است.

5 نکته ای که باید برای جلوگیری از خرید تقلبی بررسی کنید

  • بسته بندی
  • بسته‌های تقلبی معمولاً دارای کیفیت چاپ پایین، اشتباهات گرامری یا تایپی یا مهر و موم نامناسب هستند.
  • قیمت
  • از کالایی که با کسری از SRP فروخته می شود، به احتمال زیاد جعلی است.
  • تولید – محصول

اغلب علائم تقلبی در خود محصول دیده می شود، زمانی که کالایی که خریداری کرده اید با نوع محصولی که به آن عادت داشته اید متفاوت باشد، اعم از رنگ، سایه، اندازه، شکل، بو، طعم (در صورت وجود) یا به طور کلی کیفیت.

«توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان انحصاری تلاش می‌کنند تا اقلام محصول را به طور یکنواخت تبلیغ کنند و پیام‌های تبلیغاتی را نمایش دهند. چنین شیوه‌هایی به آن‌ها کمک می‌کند تا از انتشار هرگونه اطلاعات نادرست در مورد محصول جلوگیری کنند یا انتظارات نادرست را در مورد مزایای محصول افزایش دهند.»

نخریدن اجناس فیک موتورسیکلت
5 نکته ای که باید برای جلوگیری از خرید تقلبی بررسی کنید

سخن آخر

تجارت آنلاین حذف اقلام تقلبی از بازار را برای مصرف کنندگان و مجریان قانون سخت کرده است زیرا (1) بررسی محصولات از طریق عکس های تبلیغاتی دشوار است. (2) عکس هایی که برای تبلیغ یک محصول استفاده می شوند ممکن است حتی نشان دهنده موارد واقعی نباشند. و (3) فرهنگ ناشناس ماندن در بازارهای آنلاین، جستجوی بازپرداخت وجه یا دستگیری فروشندگان متخلف را برای مجریان قانون برای مشتریان بسیار دشوار می کند، چه رسد به اینکه هویت آنها را بدانند.

پیام بگذارید

تماس با ما