چهار دلیل که نداشتن سوخت کافی به موتورسیکلت شما آسیب می زند

اهمیت سوخت موتورسیکلت

چهار دلیل که نداشتن سوخت کافی به موتورسیکلت شما آسیب می زند

رانندگی در حالت خالی علاوه بر اینکه شما را از رسیدن به جایی که نیاز دارید باز می دارد، می تواند به وسیله نقلیه شما آسیب برساند. در اینجا چهار راه مشخص وجود دارد که نداشتن سوخت کافی در باک شما می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

بهترین موتورسیکلت
بهترین موتورسیکلت برای شما

1. می تواند فیلتر بنزین شما را مسدود کند

مخزن سوخت شما می تواند زباله ها و رسوبات را در طول زمان جمع آوری کند. معمولاً این مسئله چندان مهم نیست زیرا مواد به سادگی در ته مخزن می نشینند. با این حال، اگر سطح بنزین شما خیلی پایین بیاید، این احتمال وجود دارد که پمپ بنزین شما رسوب را بمکد و آن را از طریق سیستم سوخت شما ارسال کند. این زباله ها می توانند فیلتر بنزین شما را مسدود کرده و جریان گاز را به موتور شما کاهش دهند.

2. می تواند به پمپ بنزین موتور شما آسیب برساند

پمپ بنزین شما که گاز را به موتور می فرستد، در پایین باک بنزین قرار دارد. این قسمت به گونه ای طراحی شده است که گاز باعث خنک شدن و روانکاری ماشین آلات پمپ می شود.

اگر بنزین کم شود، پمپ بنزین شما ممکن است بیش از حد گرم شود. این ممکن است بار اول هیچ آسیبی نداشته باشد، اما اگر به طور مداوم وسیله نقلیه خود را با بنزین کم کار کنید، ممکن است در نهایت پمپ بنزین شما کار نکند. تعویض این قطعه ممکن است پرهزینه باشد.

3. باعث می شود موتور شما از کار بیفتد

اگر بنزین کم باشد، پمپ بنزین شما ممکن است شروع به مکیدن هوا کند. در نتیجه، موتور شما سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند و شروع به پاشیدن و شلیک اشتباه می‌کند. این نشانه آن است که وسیله نقلیه شما به زودی از کار می افتد و باید به دنبال مکانی امن برای عقب نشینی باشید. با گذشت زمان، احتراق ناقص می تواند به موتور شما آسیب برساند.

4. می تواند به سیستم اگزوز آسیب برساند

اگر بنزین شما تمام شود، موتور شما به دلیل کمبود سوخت، پاشیده می شود و از کار می افتد. در این صورت، مبدل کاتالیزوری شما، که بخشی از سیستم اگزوز خودرو شما است، ممکن است آسیب ببیند و ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین روش های عیب یابی موتورسیکلت

بعد از روشن شدن چراغ هشدار سنج سوخت چقدر می توانید رانندگی کنید؟

اینکه چقدر می‌توانید در «E» سفر کنید به وسیله نقلیه شما بستگی دارد. به طور معمول، چراغ هشدار زمانی روشن می شود که بین ۷ تا ۱۱ لیتر سوخت در باک وجود داشته باشد. این که چقدر شما را می رساند بستگی به شرایط جاده دارد، اینکه آیا در شیب رانندگی می کنید و در شهر یا بزرگراه رانندگی می کنید.

آیا وقتی بنزین تمام می شود برای موتورسیکلت شما ضرر دارد؟

در این مرحله ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تمام شدن بنزین برای موتورسیکلت شما مضر است؟ صدای پراکنده ای که می تواند قبل از خاموش شدن ایجاد کند می تواند کمی دلسرد کننده به نظر برسد، بنابراین طبیعی است که تعجب کنیم که آیا کار بدی با موتورسیکلت خود انجام داده اید یا خیر.

با دانستن اینکه احتمالا موتورسیکلت خود را نشکسته اید، خیالتان راحت باشد. گهگاه تمام شدن بنزین در حین رانندگی نباید آسیب زیادی به موتورسیکلت شما وارد کند. من احتمالاً دهها بار در طول چند سال گذشته بنزین تمام شده است و هیچ اثر مضری برای موتورسیکلتم ندیده ام. شما فقط باید حوصله داشته باشید و زمانی که مقداری بنزین در باک وارد می کنید دوباره آن را راه اندازی کنید زیرا ورود سوخت جدید به سیستم سوخت زمان می برد.

برخی از افراد ممکن است استدلال کنند که تمام شدن بنزین می تواند انژکتور سوخت را خراب کند زیرا گاز همان چیزی است که سیستم را خنک می کند و اگر سوخت از آن عبور نکند می تواند بیش از حد گرم شود. در حالی که درست است که گاز یک انژکتور سوخت را خنک می کند، باید به خاطر داشته باشید که موتورسیکلت به سرعت در زمانی که سوخت وجود ندارد متوقف می شود. وقتی موتورسیکلت کار نمی کند، انژکتور سوخت نمی تواند بیش از حد گرم شود.

چگونه از تمام شدن بنزین جلوگیری کنیم؟

چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به طور کامل از چنین موقعیتی اجتناب کنید. اگر قبلاً برخی از این موارد را انجام نداده اید، به شدت توصیه می کنم که شروع کنید. از زمانی که شروع به تمرین برخی از این موارد کردم، هرگز با تمام شدن بنزین موتورسیکلتم مشکلی نداشتم.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
هر آنچه باید درباره اگزوز موتورسیکلت بدانیم!

اولین چیزی که من توصیه می کنم این است که هرگز اجازه ندهید تانک شما از نیمه راه کمتر شود. این ممکن است کمی افراطی به نظر برسد، اما به نظر می رسد که نیمه دوم مخزن موتورسیکلت بسیار سریعتر از نیمه اول خرج می شود.

تصور نکنید که چون چراغ سنج گاز شما به تازگی روشن شده است، هنوز چندین مایل باقی مانده تا واقعاً نیاز به بنزین داشته باشید. هر زمان که این چراغ روشن شد، فوراً بنزین بزنید زیرا آن گیج‌های موتورسیکلت آنقدرها که فکر می‌کنید قابل اعتماد نیستند.

قبل از هر سواری به مخزن بنزین نگاه کنید. گیج‌ها می‌توانند خیلی چیزها را بگویند، اما این یک تأیید بیشتر است که به داخل مخزن نگاه می‌کنیم و از نظر فیزیکی می‌بینیم که اکنون مقدار زیادی گاز در داخل آن باقی مانده است.

جلوگیری از اتمام بنزین
چگونه از تمام شدن بنزین جلوگیری کنیم؟

سوالات مرتبط چهار دلیل که نداشتن سوخت کافی به موتورسیکلت شما آسیب می زند

موتورسیکلت ها از چه نوع بنزینی استفاده می کنند؟

موتورسیکلت ها باید از بنزین اکتان بالاتر بدون اتانول استفاده کنند (نه کمتر از رتبه 91). اتانول یک ماده افزودنی در گاز است که برای افزایش اکتان استفاده می شود، اما در نهایت می تواند کاربراتورهای موتورسیکلت را مسدود کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله من را اینجا ببینید.

آیا می توانید باک خود را در حالی که موتورسیکلت در حال کار است پر کنید؟

در حالی که ممکن است باک خود را در حالی که موتورسیکلت در حال کار است پر کنید، انجام این کار بسیار خطرناک است. هنگامی که موتورسیکلت سوار است، خطر ایجاد الکتریسیته ساکن بیشتر است که می تواند باعث انفجار شود. بهتر است موتور خود را هنگام شارژ کردن خاموش بگذارید.

خدمات کامل خودرو در بریتیش کلمبیا

از مخزن سوخت گرفته تا سیستم اگزوز و هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد، تکنسین‌های مراکز خودکار Minit-Tune و Brake تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات قابل اعتماد خودروی شما را انجام می‌دهند. ما به صاحبان وسایل نقلیه در دره فریزر، سرزمین اصلی، اوکاناگان و آلبرتا کمک می کنیم. امروز با ما تماس بگیرید تا موقعیت مکانی را در نزدیکی خود پیدا کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما