عواملی که سبب خرابی موتور سیکلت می شوند

علت خرابی موتورسیکلت

عوامل ایجاد خرابی و تصادف موتورسیکلت

در حالی که اکثر تصادفات موتورسیکلت ناشی از اقدامات رانندگان سهل‌آمیز است، اما همیشه دلیل وقوع آن‌ها نیست. در برخی تصادفات، ممکن است یک قطعه معیوب موتورسیکلت دچار اختلال شده باشد و باعث شود که راکب کنترل موتورسیکلت خود را از دست بدهد.

اگر فکر می کنید که بخشی از موتورسیکلت شما علت یا عاملی در صدمه دیدن شما در خرابی موتورسیکلت بوده است، بهتر است برای چک کردن قطعات موتورسیکلت، به یک مرکز خدماتی معتبر مراجعه نمایید.

قطعاتی که باعث تصادف موتورسیکلت می شوند؟
عمده ایرادات در قطعاتی که باعث تصادف موتورسیکلت می شوند؟

عمده ایرادات در قطعاتی که باعث تصادف موتورسیکلت می شوند؟

سازندگان موتورسیکلت موظفند موتورسیکلت هایی را که دارای ایرادات طراحی یا ساخت هستند را نفروشند. متأسفانه آنها گاهی اوقات وظیفه خود را زیر پا می گذارند و به دلالان به دلیل تمایل به کسب سود به فروشندگان موتور سیکلت با قطعات خطرناک اجازه می دهند. قطعات معیوب رایج عبارتند از:

  • ترمز: اگر ترمزها معیوب باشند، ممکن است موتورسیکلت سوار موتورسیکلت بتواند سرعت خود را کم کند یا متوقف کند تا از آسیب های جانی در تصادف جلوگیری کند.
  • لاستیک: لاستیک های معیوب می توانند باعث جدا شدن آج از لاستیک یا ترکیدن لاستیک شوند. این می تواند باعث شود دوچرخه سوار کنترل موتورسیکلت خود را از دست بدهد و عواقب فاجعه باری برای راکب به همراه داشته باشد.
  • قاب: قطعات معیوب در قاب می تواند منجر به ترک در قاب و خرابی های سازه ای شود که می تواند منجر به حوادث شود.
  • مخزن سوخت: در صورت وجود نقص در طراحی یا ساخت، ممکن است گاز از مخزن سوخت نشت کند. این می تواند باعث آتش سوزی موتورسیکلت شود و در نتیجه دوچرخه سوار دچار سوختگی جدی، تغییر شکل یا مرگ شود.
  • دسته ضعیف: دسته‌های ضعیف یا معیوب می‌توانند کارکرد نادرست داشته باشند و موتورسواران نتوانند دوچرخه خود را هدایت کنند.

اگر قطعه معیوب باعث تصادف موتورسیکلت شما شده باشد، چه کسی مسئول جبران خسارت شماست؟

اگر یک قطعه معیوب علت برخورد موتورسیکلت شما بوده است، باید ادعای مسئولیت محصول را علیه سازنده قطعات و موتورسیکلت مطرح کنید. در برخی موارد، طرف‌های دیگر، مانند یک مرکز تعمیرات یا فروشنده موتور سیکلت، نیز می‌توانند مسئولیت جبران هزینه‌های پزشکی، درد و رنج و موارد دیگر را به شما بدهند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
گالری تصاویر موتور سیکلت Honda Runaway

علل تصادفات موتورسیکلت چیست؟

عوامل مختلفی در تصادفات موتورسیکلت نقش دارند. به عنوان مثال، انجمن ایمنی بزرگراه فرمانداران گزارش می دهد که در سال 2017، این کشور شاهد کاهش 5.6 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسیکلت بود. یکی از دلایل اصلی افت: آب و هوا، طبق GHSA. فصل طوفان شدید موتورسواران را از جاده ها در ایالت های جنوبی دور نگه داشت که به نوبه خود منجر به تصادفات مرگبار موتورسیکلت کمتری شد.

با این حال آب و هوا، ممکن است یک عامل کلیدی باشد. بر اساس بررسی‌های متعددی که در طول سال‌ها انجام داده‌ایم، می‌دانیم که بیشتر از آب و هوا در اکثر تصادفات موتورسیکلت مقصر است.

در اینجا، بر اساس آمار تصادفات موتورسیکلت و همچنین تجربه خودمان، هفت مورد از شایع ترین علل تصادفات موتورسیکلت در ایلینوی را مورد بحث قرار می دهیم. برای بحث در مورد علت خاص تصادف موتورسیکلت که باعث جراحات جدی شما شده یا باعث از دست دادن عزیزتان شده است، برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

  • سرعت و بی احتیاطی رانندگی

طبق آمار تصادفات رانندگی، سرعت بالا موتورسیکلت تقریباً در یک سوم تصادفات مرگبار و جراحتی در هر سال نقش دارد. در اغلب موارد، رانندگان از محدودیت های سرعت اعلام شده تجاوز می کنند یا در شرایط خاص جاده، آب و هوا و ترافیک سریعتر از آنچه که باید حرکت می کنند. به عنوان مثال، زمانی که برف و یخ روی زمین است، یا زمانی که ترافیک در یک جاده شلوغ مانند بزرگراه دان رایان شلوغ است، رانندگان باید سرعت خود را کاهش دهند. اگر راننده خیلی سریع حرکت کند، راننده به راحتی کنترل خود را از دست می دهد یا زمان و مسافت لازم را برای جلوگیری از برخورد با موتورسیکلتی که به طور ناگهانی در معرض دید قرار می گیرد، از دست می دهد.

  • حواس پرتی رانندگی و بی توجهی

در سراسر داده های تصادف و قرار گرفتن در معرض مشاهدات ویژه ای وجود دارد که به علت تصادف و آسیب و ویژگی های تصادفات موتورسیکلت مورد مطالعه مربوط می شود. این یافته ها به شرح زیر خلاصه می شود:

  1. تقریباً سه چهارم این تصادفات موتورسیکلت مربوط به برخورد با وسیله نقلیه دیگری بود که معمولاً یک خودروی سواری بود. تقریباً یک چهارم این تصادفات موتورسیکلت، تصادفات تک وسیله نقلیه شامل برخورد موتور سیکلت با جاده یا برخی از اشیاء ثابت در محیط بود.
  2. نقص وسیله نقلیه کمتر از 3٪ از این تصادفات موتورسیکلت را تشکیل می دهد و بیشتر آنها تصادفات یک وسیله نقلیه بودند که در آن کنترل به دلیل پنچر شدن تخت از دست رفت.
  3. در تصادفات تک وسیله نقلیه، خطای راکب موتورسیکلت به عنوان عامل تشدید کننده تصادف در حدود دو سوم موارد وجود داشت، با خطای معمولی سر خوردن و سقوط به دلیل ترمز بیش از حد یا دویدن در پیچ به دلیل سرعت بیش از حد یا کم بودن.
  4. نقص راه ها (برآمدگی های روسازی، چاله ها و غیره) عامل تصادف در 2 درصد تصادفات بوده است. درگیری حیوانات 1 درصد از تصادفات بود.
  5. در تصادفات متعدد خودرو، راننده وسیله نقلیه دیگر حق تقدم موتورسیکلت را زیر پا گذاشته و در دو سوم این تصادفات باعث تصادف شده است.
  6. عدم شناسایی و تشخیص موتورسیکلت توسط رانندگان در ترافیک علت اصلی تصادفات موتورسیکلت است. راننده وسیله نقلیه دیگری که در تصادف با موتورسیکلت تصادف کرده بود، موتورسیکلت را قبل از برخورد ندیده یا تا دیروقت موتورسیکلت را ندیده است تا از برخورد جلوگیری کند.
  7. اقدام خصمانه عمدی یک راننده موتورسیکلت علیه راکب موتورسیکلت یک علت تصادف نادر است. متداول ترین پیکربندی تصادف این است که موتورسیکلت مستقیم حرکت می کند سپس خودرو در مقابل موتور سیکلت مقابل به چپ می چرخد.
  8. تقاطع ها محتمل ترین مکان برای تصادف موتورسیکلت هستند، در حالی که وسیله نقلیه دیگر حق تقدم موتورسیکلت را نقض می کند و اغلب کنترل های ترافیکی را نقض می کند.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
پیش فروش و ثبت نام هوندا adv160 فول abs تایلندی
علت خرابی موتورسیکلت
علل تصادفات موتورسیکلت چیست؟

سخن آخر

در این مقاله به بررسی عوامل خطرساز که باعث خرابی موتورسیکلت و گاها تصادف می شوند صحبت کرده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد موتورسیکلت، سایر مقالات را مطالعه نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما