خرید بهترین کیفیت لوازم جانبی موتورسیکلت

لوازم جانبی موتورسیکلت

خرید بهترین کیفیت لوازم جانبی موتورسیکلت

یک موتورسیکلت تنها زمانی به طور موثر کار می کند که اجزای آن دارای مهر قابلیت اطمینان و کیفیت باشند. اما چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که نوع مناسب را خریداری می کنید؟

تعمیر و نگهداری منظم موتورسیکلت احتمال خرابی خودرو را کاهش می دهد و در عین حال عمر خودرو را افزایش می دهد. اگر تعمیر و نگهداری مناسبی از قطعات خودرو شما وجود نداشته باشد، به راحتی می توانند آسیب ببینند. این دلیل اصلی است که شما باید وسیله نقلیه خود را به تعمیر و نگهداری مناسب ببرید و همچنین از طریق سرویس مناسب، می توانید مشکلات خودروی خود را قبل از اینکه آسیب جدی وارد کند، تشخیص دهید. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ارزان‌تر از تعمیر وسیله نقلیه است.

نگه داشتن وسیله نقلیه در شرایط خوب، علاوه بر جلوگیری از برخی مشکلات به کارکرد نرم خودرو و افزایش طول عمر آن نیز کمک می کند. بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم وسیله نقلیه کلیدی است. لازم نیست متخصص باشید، اما اطلاعات ارائه شده در زیر به شما این امکان را می دهد که در مورد قطعات موتورسیکلت خود بیاموزید و نسبت به اجزاء آن آگاه تر شوید.

لوازم باکیفیت موتورسیکلت
اجزاء باکیفیت موتورسیکلت

همه اجزاء موتورسیکلت قابل تعمیر نیست!

وسایل نقلیه دارای کالاهایی هستند که کاربرد خاص و محدودی دارند و باید پس از یک زمان مشخص و به راحتی قابل پیش بینی تعویض شوند. خرابی و بی توجهی می تواند باعث آسیب جدی شود و به همین دلیل است که به طور کلی دوره تعویض کمتر از یک سال است. از رایج ترین قطعات مصرفی می توان به موارد زیر اشاره کرد: روغن موتور، لنت ترمز، خنک کننده، لاستیک و غیره.

یک تعمیر و نگهداری خوب شامل شناخت برخی از قطعات مصرفی خودرو نیز می شود که باید به صورت دوره ای تعویض شوند و علاوه بر آن قابل تعمیر نیستند.

عوامل مختلفی مانند استفاده و نوع رانندگی وسیله نقلیه یا کیفیت قطعات یدکی بر طول عمر قطعات خودرو ما تأثیر می گذارد. بنابراین، مهم است که فقط تولیدکنندگان با تجربه را انتخاب کنید.

برخی از مهم ترین قطعات یدکی خودرو که باید در مورد آنها بدانید عبارتند از:

1. پیستون

پیستون ها به انتقال انرژی حاصل از احتراق به میل لنگ کمک می کنند. پیستون‌ها در طول هر چرخش میل لنگ دو بار در داخل سیلندر بالا و پایین می‌روند و آن‌ها را در برابر نقص یا نقص ساختاری آسیب‌پذیر می‌کنند. این می تواند منجر به کاهش فشار احتراق و ضربه بیش از حد شود و باعث اکسیداسیون و انسداد بیشتر شود. اگر پیستون ها از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، خطر خرابی عمده وجود دارد.

برای اطمینان از عملکرد بهینه موتورهای خود، پیستون هایی را انتخاب کنید که در هر شرایطی دوام و عملکرد را تضمین می کنند. با سازنده ای شریک شوید که اهمیت پیستون ها را درک می کند و از آلیاژهای با استحکام بالا و فرآیندهای پیشرفته برای ساخت پیستون هایی با کیفیت بی عیب و نقص استفاده می کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آیا خرید اقساطی موتورسیکلت درست است؟

2. سوپاپ موتور

این جزء مکانیکی در موتورهای احتراق داخلی برای اجازه یا محدود کردن جریان سیال یا گاز به و از محفظه‌های احتراق یا سیلندرها در حین کارکرد موتور استفاده می‌شود. سوپاپ های موتور باید در برابر قرار گرفتن مکرر و مداوم در برابر دمای بالا، فشار بالا از محفظه احتراق و بارها و تنش های مکانیکی ناشی از دینامیک موتور مقاومت نشان دهند.

به همین دلیل است که کلید یک سازنده قطعات موتور قابل اعتماد است که دریچه های موتور با کارایی بالا را با استفاده از فولاد آلیاژی کروم برای دریچه های ورودی یا فولاد غیر مغناطیسی بالا برای دریچه های خروجی می سازد. سازنده ای را انتخاب کنید که محصول نهایی را مطابق با نیاز شما و با رعایت مشخصات شیمیایی و متالورژیکی ذکر شده توسط شما تحویل دهد. شیرها باید استحکام کششی افزایش یافته را حفظ کرده و در شرایط سخت کار کنند.

3. باتری (و دینام)

باتری یک جزء حیاتی است. این اجازه می دهد تا وسیله نقلیه شما روشن شود و برق مورد نیاز برای تامین انرژی موتور را تامین کند. در اکثر خودروها، زیر کاپوت قرار می گیرد و می توانید آن را با علامت های (-) و (+) شناسایی کنید. طبقه بندی اسید و شارژ کم شایع ترین دلایل خرابی باتری هستند.

در همین حال، دینام چیزی است که باتری ماشین را در حین کارکردن موتور شارژ نگه می دارد. و بدون باتری، ماشین شما روشن نمی شود. بنابراین، ممکن است بخواهید آن را در شرایط خوبی نگه دارید.

موتور موتورسیکلت
تعویض موتور موتورسیکلت

4. روغن ماشین

روغن موتور نقش های زیادی دارد که مهمترین نقش آن روانکاری است. یک موتور خودرو شامل صدها قطعه فلزی متحرک است که بدون روغن برای روغن کاری به سرعت فرسوده می شوند. اگر اصطکاک بیش از حد بین دو جزء مکانیکی وجود داشته باشد، آنها می توانند به هم قفل شوند و باعث از کار افتادن موتور شوند. اما، یک ماشین یا موتورسیکلت چقدر روغن موتور نیاز دارد؟ مقدار روغن موتور مورد نیاز به اندازه موتور وسیله نقلیه شما بستگی دارد.

اگر مشکوک هستید که موتور شما بیش از حد روغن مصرف می کند، باید وسیله نقلیه خود را به گاراژ ببرید تا توسط مکانیک بررسی شود.

5. فیلترهای خودرو

هر خودرو دارای چهار فیلتر اصلی است: فیلتر هوای کابین، فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا (موتور). عملکرد همه این فیلترها فعال کردن جریان ها و گرفتن ناخالصی ها است.

همیشه باید محصولاتی را انتخاب کنید که با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد. قطعات ناسازگار ناکارآمد خواهند بود و همچنین ممکن است زودتر خراب شوند. هنگامی که فیلترهای روغن، سوخت یا هیدرولیک جدید در حال نصب هستند، اهمیت یکسانی دارد، همیشه باید مایع مربوطه را نیز تعویض کنید. فراموشش نکن!

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بررسی جامع موتورسیکلت هوندا CBR650R 2021

تعویض روغن و فیلترها به برند و مدل وسیله نقلیه شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که دفترچه راهنمای خدمات را بررسی کنید.

6. لاستیک

لاستیک های شما همیشه با جاده در تماس هستند و به طور طبیعی به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر لاستیک ها بسیار فرسوده یا صاف هستند، تعویض آنها ضروری است، در غیر این صورت ممکن است در هنگام رانندگی به خصوص در فصل زمستان متوجه لیز خوردن شوید که باعث تصادف شود. مهم است که لاستیک‌هایی را انتخاب کنید که برای شرایطی که اغلب در آن رانندگی می‌کنید مناسب باشند. در نهایت، لاستیک‌ها چیزی هستند که به شما و وسیله نقلیه‌تان اجازه می‌دهند در جاده غلت بزنید. مراقب لاستیک های خود باشید، آنها نیز از شما مراقبت خواهند کرد.

این قسمتی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما نقش مهم و اساسی ایفا می کند. تسمه تایم بخشی از ماشین است که میل لنگ را به میل بادامک متصل می کند. در یک توالی کاملا هماهنگ با حداکثر کارایی این قطعات عمل می کند و باز و بسته شدن سوپاپ های موتور را کنترل می کند. هنگامی که تسمه تایم می شکند، باعث آسیب به سوپاپ ها و پیستون می شود و می تواند منجر به خرابی فاجعه بار موتور شود. بنابراین، مراقب وضعیت آن باشید. تعویض طبق برنامه احتمال شکستگی تسمه تایم را تا حد زیادی کاهش می دهد.

7. پمپ آب

پمپ آب برای کارکرد موتور خودرو حیاتی است، زیرا تضمین می‌کند که مایع خنک‌کننده از سرسیلندر، رادیاتور، شیلنگ‌ها و بلوک سیلندر جریان می‌یابد و دمای بهینه عملکرد خودرو را حفظ می‌کند. به عبارت دیگر، قلب سیستم خنک کننده موتور است.

پمپ آب با طراحی ضعیف می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. این می تواند ناشی از عواملی مانند تحمل نادرست و مواد ضعیف باشد. هنگامی که پمپ آب آسیب می بیند، بسیار مهم است که یک پمپ جدید برای جایگزینی تهیه کنید تا از عملکرد صحیح ماشین خود اطمینان حاصل کنید.

باکیفیت ترین لوازم جانبی موتورسیکلت
خرید باکیفیت ترین لوازم جانبی موتورسیکلت

سخن آخر

داشتن قطعات یدکی خودرو با کیفیت خوب می تواند مزایای متعددی داشته باشد. برخی از دلایلی که شما باید یک سازنده معتبر را انتخاب کنید این است که قطعات یدکی به درستی در خودروی شما قرار می گیرند و دارای مشخصات OE هستند و همچنین گارانتی و کیفیتی که می توانند به شما ارائه دهند. بنابراین، قطعات یدکی با کیفیت و نگهداری مناسب می تواند ایمنی و عملکرد را بهبود بخشد.

پیام بگذارید

تماس با ما