نگاهی بر موتورسیکلت هوندا CRF250RX

موتورسیکلت هوندا CRF250RX

نگاهی بر موتورسیکلت هوندا CRF250RX

اکنون CRF250RX 2022 در چهارمین سال تولید خود، پس از تغییرات اساسی، وارد نسل جدیدی می شود. موتور کراس 22 کاملاً جدید در آگوست گذشته بیرون فرستاده شد و اکنون 250RX جدید زمان درخشش خود را دارد.

همان طور که هوندا وعده داده بود، در واقع قدرت و گشتاور پایین تا متوسط وجود دارد، می توان گفت که RX 2019-21 کمی ضعیف بود اما با 22 RX دیگر این احساس را نخواهید داشت زیرا این موتور بسیار سرزنده تر و تهاجمی تر از قبل است.

در مورد مسابقات فشرده تر GNCC یا به سبک enduro، ما شکی نداریم که RX در مقایسه با دوچرخه قدیمی تر، رقابتی تر خواهد بود. ما زمان زیادی را روی RX جدید در مسیرهای پرپیچ و خم و تنگ گذراندیم و آن را دوست داشتیم.

موتور هوندا
موتورسیکلت هوندا CRF250RX

بررسی هوندا CRF250RX 2022 | تغییرات قابل توجه

شرکت هوندا گیربکس پنج سرعته RX را نادیده نگرفت و تغییرات متعددی برای کاهش اصطکاک و بهبود حس هنگام بالا و پایین رفتن بین دنده‌های دوم و سوم ایجاد شد. هوندا ادعا می کند که این امر تا حدی با تغییر دوشاخه به یک شیفت برای انجام این عملیات انجام شده است. با این حال، ضریب دنده مانند موتور کراسر است.

برای کاهش 20 درصدی استحکام جانبی – که هوندا می‌گوید هندلینگ و احساس را در هنگام سوار شدن از پیچ‌ها بهبود می‌بخشد – و جذب ضربه‌ها، چند تغییر قابل توجه در قاب انجام شد. علاوه بر این، آنها وزن خود را در هر کجا که می توانستند، از جمله موتور، کاهش دادند.

مانند CRF250R، RX به یک فنر فنری کاملاً قابل تنظیم 49 میلی متری Showa در جلو و یک شوک کاملاً قابل تنظیم Showa در پشت مجهز شده است.  CRF250RX جدید شش پوند سبک تر از مدل قبلی است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
ترمز ABS موتورسیکلت چیست؟

بررسی هوندا CRF250RX 2022 | MX در مقابل آفرود

RX مخصوص مسابقه از ریشه های MX خود دور نیست، اما چند تفاوت قابل توجه بین آن و برادر موتورکراسش وجود دارد. چرخ عقب 18 اینچی، به جای 19 اینچی، یکی از آنها است، و همچنین یک مخزن سوخت رزینی 2.1 گالنی بزرگتر، در مقابل سلول تیتانیوم 1.7 گالنی موتور کراسر. (این افزایش 23 درصدی در حجم است.)

در حالی که موتور RX مستقیماً از R خارج می‌شود، ECU مجدداً تنظیم شده است تا قدرت روان‌تری ارائه کند. این تنها تفاوت این دو موتور است. حتی صدا خفه کن ها یکسان هستند، یعنی RX جرقه گیر ندارد.

سیستم تعلیق RX نیز برای بهبود استفاده در خارج از جاده، با تمرکز بر جذب سنگ‌ها و ریشه‌ها و زمین‌های فنی بهینه‌سازی شده است. به عبارت دیگر، از سیستم تعلیق R تیونینگ شده است.

RX اکنون به محافظ های دستی پلاستیکی و مانند قبل، یک پایه جانبی قابل جابجایی مجهز شده است. (مانند موتور کراسر، RX دارای محافظ موتور و محافظ دیسک ترمز جلو است. یک هزینه کمتر برای شما در حال حاضر. محافظ های دستی تجهیزات استاندارد هستند.
تایرهای RX با طراحی آفرود Dunlop Geomax AT81 در مقایسه با پیرلیس RX که مخصوص موتور کراس است، برتر از آن هستند. مانند R، RX مانند سال گذشته با رینگ‌های D.I.D مشکی به ظاهر مدرن عرضه می‌شود.

بررسی هوندا CRF250RX
بررسی هوندا CRF250RX 2022 | MX در مقابل آفرود

سیستم تعلیق هوندا CRF250RX

سیستم تعلیق RX به خوبی برای انواع زمین تنظیم شده است. نرم، سازگار و متعادل است. اما با افزایش سرعت، سواری تهاجمی تر و سنگین تر احتمالاً می خواهد شرایط را کمی سخت تر کند. به نظر می رسد که سیستم تعلیق RX برای یک سوارکار سطح متوسط ​​در حدود 180 پوند تنظیم شده است. هر چیزی سریع‌تر و سنگین‌تر از آن، فنرهای سفت‌تر ممکن است مناسب باشند. اما باز هم، شما اکنون در حال ورود به قلمرو 450 سی سی هستید، حداقل در مورد وزن سوارکار. با این حال، همانطور که در حال حاضر است، هوندا با تنظیم سیستم تعلیق پایه خوب برای سواران معمولی 250 سی‌سی آفرود ارائه کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
هوندا Rebel 300 ( ربل ۳۰۰)

هوندا بسیاری از تغییرات را به طور فوق العاده خوب انجام می دهد. ترمز آن درجه یک است و کلاچ حس عالی و کشش سبکی دارد.با این حال، زمان بیشتری نیاز است تا تغییرات در RX مشخص خواهد شد. اما در حال حاضر، تا اینجا، این تغییرات خیلی خوب است.

ما خوشحالیم که هوندا به مدل سیستم اگزوز/درگاه تک اگزوز تغییر یافت. زیرا به نظر می رسد که مزایای طراحی صدا خفه کن دوگانه بر معایب (وزن، عوارض، هزینه و دوام) زیاد نیست. اگزوز جدید نیز بی صداتر به نظر می رسد.

RX در کابین نیز راحت است. حتی مخزن سوخت بزرگتر (در مقایسه با موتور کراس) خیلی مزاحم نیست و عملکرد خنثی هوندا را مختل نمی کند. محافظ‌های دستی امسال افزوده‌های خوبی هستند و پایه کناری در حالی که استفاده نمی‌شود، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.

مزایای موتور هوندا
سیستم تعلیق هوندا CRF250RX

به طور کلی، اولین برداشت ما از هوندا CRF250RX 2022 خوب است. چیزی که بیش از همه به چشم می خورد موتور جذاب RX است که این دوچرخه را زنده می کند. همانطور که قبلاً گفتیم CRF250RX در ترکیب با هندلینگ عالی و وزن سبک، رقابتی تر و حتی راحت تر از قبل به نظر می رسد، که در مسابقات طولانی خارج از جاده یک امتیاز بزرگ است. بنابراین، اگر برای نسل جدید CRF250RX صبر می‌کردید، خوشحال خواهید شد که بدانید این انتظار ارزشش را داشت.

 

پیام بگذارید

تماس با ما