تفاوت موتور برقی و بنزینی

موتور برقی یا بنزینی

تفاوت موتور برقی و بنزینی

موتورسیکلت برقی در مقابل موتور سیکلت گازی موضوعی است که ده سال پیش کمتر کسی می توانست به بررسی دقیق آن ها بپردازد. در آن زمان، علیرغم اینکه موتورسیکلت های برقی نسبت به همتایان بنزینی خود برای محیط زیست مفیدتر بودند، هیچ مزیت آشکار دیگری وجود نداشت.

با این حال، امروزه علاوه بر مسائل زیست محیطی جنبه های مثبت بسیار گسترده دیگری نیز درمورد موتورهای برقی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در نتیجه، موتورسیکلت های برقی از نظر قدرت، ظاهر و فناوری شروع به سبقت گرفتن از موتورسیکلت های بنزینی می کنند.

تفاوت موتور بنزینی و برقی
موتور برقی یا بنزینی؟

در ادامه لیستی از 7 مزیت موتورسیکلت های برقی را در مقایسه با موتورسیکلت های گازی گردآوری کرده ایم.

1. موتورسیکلت های برقی قدرت موتور و گشتاور بیشتری دارند.

اگر به دنبال عملکرد هستید، موتورسیکلت های برقی مزیت آشکاری نسبت به موتورسیکلت های گازسوز دارند.
در دور کمتر، موتورهای ICE، گشتاور کمتری تولید می کنند. بنابراین، آنها تنها زمانی می توانند به حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور دست یابند که موتور آنها با سرعت دور در دقیقه بالا می چرخد. این کمی زمان می برد. با این حال، موتورهای الکتریکی می توانند به حداکثر قدرت و گشتاور خود فوراً در 0 RPM برسند.

2. آنها به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند.

اگر یک موتورسوار با تجربه باشید، می‌دانید که موتورسیکلت‌های بنزینی اغلب به تعمیر و نگهداری نیاز دارند تا بدون مشکل به حرکت درآیند.
خوشبختانه، موتورسیکلت های برقی داستان متفاوتی دارند. آنها پیستون، سوپاپ، روغن، کاربراتور – یا هر جزء دیگری که ممکن است به توجه شما نیاز داشته باشد – ندارند و تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارند.
آن را شارژ نگه دارید، لاستیک های خود را پمپاژ کنید، مطمئن شوید که ترمزهای موتور به خوبی کار می کنند، و از آن لذت ببرید!
3. موتورهای برقی در هزینه های شما صرفه جویی می کنند
معمولا مردم تصور می کنند که موتورسیکلت های برقی گران تر از موتورسیکلت های بنزینی هستند. چند دلیل برای نادرست بودن این موضوع وجود دارد:

  • هزینه بنزین – یکی از نکات مثبت درمورد موتورهای برقی، ارزان تر بودن شارژ آن ها نسبت به خرید بنزین برای موتورهای بنزینی است که هزینه هایتان را بسیار کاهش می دهد.
  • تعمیر و نگهداری کمتر – درمورد شرایط نگهداری آسان تر موتورهای برقی در پیش تر اشاره کردیم، اما نگهداری کمتر نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه هوندا واریو 150 با هوندا PCX150

در حالی که هزینه اولیه در برخی از موتورسیکلت های برقی ممکن است در مقایسه با یک معادل گازی بالا به نظر برسد، اما آن قیمت نهایی نیست.

موتور بنزینی یا برقی؟
موتور بنزینی بهتر است یا گازی؟

4. موتورسیکلت های برقی راحت تر از موتور سیکلت های بنزینی هستند.

موتورسیکلت های برقی بدون شک راحت تر از موتورسیکلت های بنزینی هستند. اگر هرگز موتورسیکلت برقی سوار نشده اید، این ادعا ممکن است شما را کمی دچار شک و تردید کند. با این حال، به محض اینکه از موتورهای برقی استفاده کنید، فورا متوجه آن خواهید شد.

اول از همه، در موتورهای بنزینی ارتعاشاتی وجود دارد، به عنوان مثال هنگام رانندگی و در حالی که پشت چراغ راهنمایی رانندگی ایستاده اید، ممکن است موتور بلرزد. در حالی که این مشکل با مدل‌های جدیدتر موتورسیکلت‌های بنزینی که دارای موتورهایی با ضد بالانس هستند، بهتر می‌شود، مانند موتورهای برند هوندا؛ اما این مشکل به طور کامل برطرف نخواهد شد. از سوی دیگر، موتورسیکلت های برقی ارتعاشی ندارند. این به شما امکان می دهد در آرامش از آن ها استفاده کنید.

5. آلودگی صوتی را محدود می کند.

اما یکی دیگر از جنبه های عالی موتورسیکلت های برقی در مقایسه با موتورسیکلت های بنزینی، بی صدا بودن آنهاست که یکی از مزایای متعدد موتورهای برقی بشمار می رود.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا موتورسیکلت های برقی کاملا بی صدا هستند؟
که جواب خیر است! زیرا موتورها دارای یک کاهش دنده و یک زنجیر محرک هستند که صدا ایجاد می کند. صدای تولید شده متناسب با سرعت است. بنابراین، درهنگام گذر از شهر، موتور صدایی ایجاد نمی کند. با این حال، در سرعت های بالا، این صدا بیشتر می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت سبک ریس یا اسپرت (Race)

6. موتورهای برقی برای سلامت محیط زیست گزینه مناسب تری هستند!

مزیت تزلزل ناپذیر و مشکلات کمتر موتورسیکلت های برقی تاثیر مثبتی بر محیط زیست گذاشته است. در حالی که از زمانی که خودروهای الکتریکی وارد بازار شدند، این یک مزیت بوده است، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری تحسین برانگیز است.
کاری که همه ما باید برای معکوس کردن تأثیر انتشار CO2 بر تغییرات آب و هوا انجام دهیم، باید از امروز شروع شود. در واقع، گزارش IPCC که توسط سازمان ملل در سال 2018 منتشر شد، بیان کرد که برای جلوگیری از افزایش 1.5 درجه سانتیگراد دمای جهان تا سال 2100، باید انتشار CO2 خود را تا سال 2030 تا 45 درصد کاهش دهیم و تا سال 2050 به صفر خالص برسیم.

7. موتورسیکلت های برقی ایمن تر از موتور سیکلت های بنزینی هستند.

موتورسیکلت های برقی نه تنها برای سیاره زمین گزینه بهتری هستند، بلکه برای سرنشنینان آن نیز ایمن تر هستند. شرکت‌های موتورسیکلت‌های برقی در مورد ایمنی موتورسیکلت تلاش می‌کنند. چگونه این کار را انجام می دهند؟ با استفاده از هوش مصنوعی موتورسیکلت و داده های مختلف برای ساخت موتورهایی که با محیط اطراف و خطرات احتمالی شما هماهنگ هستند.

موتورسیکلت های بنزینی توانایی یا ظرفیت یکسانی برای ترکیب این نوع فناوری پیشرفته ندارند. و در حالی که می‌توانید سیستم‌های هشدار را برای موتورسیکلت‌های بنزینی خریداری کنید، اما معمولاً بسیار گران هستند و با فناوری ایمنی داخلی موتورسیکلت‌های برقی مطابقت ندارند. بنابراین، اگر به دنبال ایمنی بیشتر هستید، موتورهای برقی گزینه مناسبی هستند.

موتور برقی
خرید موتور برقی

سخن آخر

اگر قصد خرید موتور سیکلت دارید و به دنبال بهترین نوع موتور سیکلت هستید، ما در این مقاله به بررسی کامل تفاوت موتور برقی و بنزینی پرداخته ایم که می توانید گزینه های خود را کاهش دهید. همچنین به طور کلی و خلاصه اگر به دنبال موتور سیکلتی هستید که می خواهید عملکرد بهتر، راحتی بیشتر هنگام سوار شدن و نشستن داشته باشید و از همه مهم تر به دنبال امنیت کامل هستید، موتور سیکلت های برقی گزینه مناسبی بشمار می روند.

پیام بگذارید

تماس با ما