بهترین موتورسیکلت های ریس

بهترین موتورسیکلت های ریس

بهترین موتورسیکلت های ریس

موتورسیکلت های ریس یا اسپرت بایک از موتورسیکلت های مسابقه ای زیبا و هیجان‌انگیز می باشد که دارای حجم انجین بالاست و همچنین از زیبایی ظاهری بالایی برخوردار است‌. این موتورسیکلت ها حرف اول را در سرعت می زنند و به همین دلیل پیشرانه های آنها بالاست. اما باید بدانید که در ایران حجم های بیش ۲۵۰ سی سی در داخل خیابان ها نمی توانند تردد کنند و فقط برای پیست های مسابقه مناسب هستند. در این مقاله به بهترین موتورسیکلت های ریس خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

موتورسیکلت های ریس

موتورسیکلت های ریس و اسپرت بایک دارای پیشرانه هایی با حجم بالا هستند و توسط شرکت مختلفی تولید شده اند که می توان به شرکت های هوندا، یاماها، کاوازاکی، سوزوکی، بنلی، کی تی ام و … اشاره کرد. این موتورسیکلت ها بسیار جذاب و زیبا هستند و به دلیل فلاپ های زیادی که دارد و طراحی تهاجمی در همه جا مرکز توجه نی باشد. هزینه و قیمت خرید موتورسیکلت ریس بالاست و همچنین تعمیرات آن نیز هزینه بر می باشد و قطعات آن کمی نایاب می باشد و ممکن است در داخل کشور (ایران)پیدا نشود. لازم است بدانید که تعمیرات این موتورسیکلت ها نیز سخت است و هر فرد عادی نمی تواند دست به تعمیر آن بزند. 

وزن این موتورسیکلت ها بالاست و افراد مبتدی نمی توانند آن را کنترل کنند. همچنین به دلیل وجود باک بزرگ  و همچنین سرعت بیشتر موتورسیکلت راکب باید به جلو متمایل شود که فشار زیادی به کمر وارد می شود و اصلا برای مسافت های زیاد مناسب نیست. طراحی ایم موتورسیکلت ها به گونه ای است که شتاب و ماکسیموس سرعت همیشه بالا باشد و به همین دلیل شاتون در انجین این موتورسیکلت ها کوتاه‌تر است و همچنین به صورت نوک تیز طراحی شده است تا بتواند به راحتی شکاف در هوا ایجاد کند و حتی لاستیک ها نیز کنار چسبندگی که دارند بتوانند اصطکاک کمتری ایجاد کنند. موتورسیکلت های ریس برای هر فردی مناسب نیست و فقط علاقه مندان به موتورسواری و عشق سرعت می توانند با این موتورها نهایت لذت را ببرند. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
نمایندگی هوندا CB150؛ طراحی و قابلیت‌ها

 

بهترین موتورسیکلت های ریس در ایران

موتورسیکلت های ریس زیادی تاکنون تولید شده اند حجمی بالاتر از ۲۵۰ سی سی دارند. اما به دلیل قوانین کشور ایران موتورسیکلت هایی با حجم بیش ۲۵۰ سی سی در خیابان های ایران قابل تردد نمی باشد. به همین دلیل به چند نمونه از موتورسیکلت های ریس مجاز در کشور خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت KTM RC 250

 این موتورسیکلت اسپرت ظاهر بسیار زیبا و چشمگیری دارد که دو حجم ۲۵۰ سی سی و ۲۰۰ سی سی دارد که تک سیلندر هستند و دارای موتور چهار زمانه و مجهز به چهار سوپاپ می باشد. این موتورسیکلت تولید کشور اتریش مس باشد و سواری نرم و راحتی دارد. همچنین ظاهر بسیار زیبایی دارد و قطعات آن نیز به نسبت تقاضا در داخل ایران موجود می باشد. مصرف سوخت آن نیز کم می باشد و حداکثر سرعت اسمی آن ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت می باشد و صدای اگزوز خاصی دارد.

هوندا CBR 250 rr

 هوندا در ایران از برند های شناخته شده می باشد که در کنار تولید موتورسیکلت، خودرو نیز تولید می کند. این شرکت ژاپنی موتورسیکلت ریس سی بی آر ۲۵۰ سی سی را تولید کرده است که حجم انجین آن ۲۵۰ سی سی است و دارای یک سیلندر و چهار سوپاپ می باشد. قدرت و توان این موتورسیکلت ۴۰ اسب بخار می باشد و نیروی گشتاور آن ۲۲.۹ نیوتن بر متر است. طول این موتورسیکلت حدود دو متر می باشد و وزن آن ۱۶۷ کیلوگرم است که کنترل آن راحت است. این موتورسیکلت در دو کشور مالزی و ژاپن زیر نظر شرکت هوندا تولید می شود. 

حداکثر سرعت موتور هوندا سی بی آر ۲۵۰ سی سی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می باشد و به شتاب بالای آن پی می بریم. همچنین از تجهیزات دیگر آن پی توان به اگزوز دو لول، صفحه کیلومتر دیجیتال و چراغ  LED اشاره نمود. هزینه موتور و تعمیرات این موتورسیکلت کمی بالا می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علل اصلی تصادفات موتورسیکلت

یاماها R250

یاماها نیز شرکت قدیمی تولید کننده موتورسیکلت می باشد که موتورسیکلت ۲۵۰ آر خود با استهلاک کم توسط شرکت نیرو موتور وارد ایران کرده است. این موتورسیکلت ظاهر شگفت انگیزی ندارد ولی یک موتورسیکلت همه چیز تمام می باشد.

حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد و وزن حدودی آن ۱۶۰ کیلوگرم است. دو مدل ABS دار و فاقد ABS در ایران به فروش می رسد و از قیمت مناسبی برخوردار است.

کاوازاکی نینجا ۲۵۰

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ظاهری جوان پسند و خشنی دارد که متناسب با هر سلیقه ای در رنگ های مختلف(مشکی، سلز، قرمز و …) در بازار وجود دارد. این موتورسیکلت دارای ترمز ABS می باشد و همچنین ۴ سیلندر دارد.شتاب این موتورسیکلت بالاست و ایمنی زیادی نیز دارد. در صورتی خرابی موتورسیکلت به راحتی می توان قطعات آن را در داخل ایران پیدا کرد. این موتورسیکلت در دسته بهترین موتورسیکلت های ریس و اسپرت قرار دارد.

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت های ریس یا مسابقه ای دارای حجم بالایی هستند و سرعت در طراحی آنها حرف اول را می زند. این موتورسیکلت ها ظاهر زیبایی دارند و همچنین از طراحی تهاجمی ای بهره برده اند. حجم انجین موتورهای مسابقه بالاست و بالا ۲۵۰ سی سی فقط در پیست ها قابل استفاده هستند و در داخل شهر نباید تردد کنند. حال آنکه حجم های زیر ۲۵۰ سی سی پلاک می شوند و نی توانند در داخل شهر نیز بدون هیچگونه مشکلی تردد کنند. موتورسیکلت های هوندا سی بی آر، کاوازاکی نینجا، یاماها آر و … از موتورسیکلت های ریس مجاز در ایران هستند.

پیام بگذارید

تماس با ما