قوانین موتورسواری در کل جهان را بدانیم.

قوانین موتورسواری

قوانین موتورسواری در کل جهان را بدانیم.

رانندگی کردن قاعده و قانون دارد و هر فردی برای رانندگی بهتر باید قوانین را رعایت کند. حال اینکه هر کشوری قانون های خود را دارد و در هنگام رانندگی با موتورسیکلت یا حتی ماشین باید به این قوانین توجه کرد‌. البته در اکثر کشورها قوانین شبیه به هم می باشد و در جزئیات تفاوت هایی قابل مشاهده می باشد. در این مقاله به قوانین موتورسواری در کل جهان خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

 

قوانین موتورسواری در کل جهان

هر کشوری برای جلوگیری از خطرات احتمالی قوانینی را وضع می کند که مردم آن کشور و حتی مسافرین که داخل آن کشور می شوند باید از آن پیروی کنند. رانندگی با موتور نیز اینگونه است و باید طبق قوانین راهنمایی و رانندگی هر کشوری این عمل صورت گیرد. شهر و کشوری که قوانین در آن رعایت شود یک جامعه قانونمند می باشد و خطرات و تصادف ناشی از بی قانونی نیز در آن کاهش پیدا می کند.

قوانین موتورسواری در کشورهای مختلف

همانطور که گفته شر هر کشوری قانون های خاص خود را دارد که در ادامه به چند قانون مهم در کشورهای مهم جهان خواهیم پرداخت.

آمریکا _ کالیفرنیا

اشتراک خط عبور از قوانین مهم این کشور می باشد به این صورت که دو ماشین در یک خط در یک زمان مشخص می توانند دو موتورسیکلت یا یک موتورسیکلت در خط عبود به صورت مشترک عبور نمایند.

همچنین شکاف بین خطوط نیز از قوانین این کشور است است که موتور سوار می تواند در بین خطوط ترافیک با سرعت بالایی در بین وسایل نقلیه دیگر عبور کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
خالی کردن دنده موتورسیکلت به چه معناست؟

کشور گرجستان

در قوانین این کشور نوشته شده است که موتورسواران نمی توانند در لاینی که خودرو در حال تردد می باشد عبور کند یا حتی سبقت بگیرد.  همچنین روشن بودن چراغ های جلو موتورسیکلت و چراغ های عقب در طول رانندگی چه شب و چه روز حتما باید انجام شود.

کشور اسپانیا

مهم ترین قوانین موتور سواری در کشور اسپانیا به کودکان ارتباط دارد. کودکان زیر ۷ سال به همراه خانواده یا حتی تنها نمی توانند سوار موتورسیکلت شوند. همچنین اخذ گواهی نامه در این کشور با توجه به نوع موتور و استفاده و طرح کاربردی آن متفاوت می باشد. گواهی نامه های کشور اسپانیا به صورت زیر صادر می شود.

گواهی نامه درجه A1

این گواهی نامه برای افراد بالای ۱۶ سال صادر می شود و با در دست داشتن این گواهی نامه در خیابان های داخل شهر با موتورسیکلت هایی که اتاقک پهلو ندارند اعتبار دارد. همچنین حداکثر حجم موتورسیکلت ها باید حداکثر ۱۲۵ سی سی باد و قدرت حداکثری آن ۱۵ اسب بخار باشد.

گواهی نامه درجه A2

برای افراد ۱۸ سال می باشد و راننده می تواند از موتورسیکلت هایی که دارای اتاقک پهلو هستند یا فاقد آن استفاده کنند. همچنین حداکثر قدرت موتورسیکلت ها باید ۴۷ اسب بخار باشد. البته گرفتن این گواهی نامه کمی سخت می باشد و باید ۴ آزمون (دو آزمون تئوری و دو آزمون عملی) را پشت سر گذاشت.

گواهی نامه A3

برای افراد بالای بیست سال این گواهی نامه صادر می شود و باید حتما سابقه دو سال داشتن گواهی نامه A2 را داشته باشید. با داشتن این گواهی نامه هر موتورسیکلتی با هر وزنی را می توانید سوار شوید. فقط باید یک دوره آموزشی را پشت سر بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه هوندا CB190 با هوندا ADV160

کشور ژاپن

در تمام طول رانندگی حتما راکب و سرنشین دیگر(مسافر) باید کلاه مخصوص موتورسواری داشته باشند. همچنین در این کشور خیابان های و جاده هایی که در سمت چپ قرار دارند برای وسایل نقلیه و خیابان های سمت راست برای عابران و دوچرخه سواران می باشد.  در کشور ژاپن طبق قوانین موتور سواری در جاهایی که عابر پیاده حرکت می کند حق تقدم با عابر پیاده می باشد.

کشور مالزی

سن رانندگی با موتورسیکلت در این کشور از ۱۶ سالگی است و این در صورتی است که گواهی نامه خودرو از ۱۷ سالگی به بعد اخذ می شود‌. در قوانین موتور سواری کشور مالزی سرنشین دوم باید پاهای خود را در دو طرف موتورسیکلت قرار دهد و یک طرفه قرار دادن پاها نقض قوانین است. 

همچنین روشن نگه داشتن چراغ موتور در هنگام رانندگی امری مهم می باشد.

جمع بندی قوانین موتورسورای در دنیا

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که در همه کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد. البته در هنگام استفاده از موتورسیکلت باید قوانینی را رعایت نمود و در کل قوانین موتورسواری در همه کشورها یکسان است و در جزئیات با هم متفاوت هستند. به طور مثال می توان گفت در کشور مالزی یکطرفه نشستن سرنشین دوم نقض قوانین می باشد و این در صورتی است که در تایلند این نوع نشستن رایج است.  همچنین در گرجستان باید در طول رانندگی چراغ های جلو و عقب روشن باشند و همچنین موتور سواران نمی توانند در خطی که خودرو حرکت می کند عبور نمایند یا سبقت بگیرند.

پیام بگذارید

تماس با ما