نکات مهم در خرید موتورسیکلت متناسب با وزن و قد

نکات مهم در خرید موتورسیکلت متناسب با وزن و قد

نکات مهم در خرید موتورسیکلت متناسب با وزن و قد

موتورسیکلت ها وسایل نقلیه پرطرفدار هستند که تردد را آسان می کنند و همچنین از اتلاف وقت در ترافیک جلوگیری می نمایند. البته باید موتورسیکلتی مناسب خریداری کرد تا در طی مسیر، تردد برای شما سخت نباشد. انتخاب موتورسیکلت متناسب با وزن و قد کار سختی است و در این انتخاب باید نکاتی را در نظر داشته باشید و با آگاهی خریدی درست انجام دهید. در این مقاله به نکات انتخاب موتورسیکلت متناسب با وزن و قد خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا کلیک همراه باشید.

نکات مهم در خرید موتورسیکلت

برای خرید موتورسیکلت باید به نکات مهمی توجه کرد و متناسب با وزن و قد خود موتورسیکلتی مناسب انتخاب نمود. 

موتورسیکلت متناسب با وزن و قد (آرگونومی بدن)

در هنگام انتخاب باید چند موتورسیکلت سوار شوید و بعد از اینکه از راحتی خود اطمینان پیدا کردید خرید خود را انجام دهید. به طور کلی در صورتی موتورسیکلت متناسب با بدن شما می باشد که پاهای شما در دو طرف به صورت صاف قرار بگیرد و وزن به صورت مساوی تقسیم گردد. پس ارتفاع زین تا زمین خیلی مهم می باشد و دستیابی به زمین و همچنین رکاب و فرمان بسیار مهم می باشد. 

حفظ تعادل بسیار مهم می باشد و در موتورسیکلت سواری نباید کششی در ناحیه دست و پا وجود داشته باشد.

مسافت تردد

اگر در داخل شهر می خواهید تردد کنید باید از موتورسیکلت هایی استفاده نمایید که سبک، باریک و کم مصرف باشند. همچنین برای رانندگی در مسافت زیاد و جاده های خاکی بای  موتورسیکلتی با مخزن سوخت زیاد، شاسی محکم، صندلی راحت و … انتخاب نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا Valkyrie

انجین با حجم متفاوت

حجم انجین ها متفاوت است و موتورسیکلت متناسب با وزن و قد خود باید انتخاب کنید. به طور کلی می توان گفت که حجم موتور ارتباط مستقیمی با وزن موتور دارد و باید به گونه باشد که شما بتوانید آن را کنترل کنید.

قد راکب

اکثر موتورسیکلت ها دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم هستند و می توان آنها را نسبت به قد تنظیم نمود و ارتفاع را تغییر داد. البته بعضی موتورسیکلت ها نیز هستند که افراد قد کوتاه نمی توانند استفاده کنند و تسلط کافی را ندارند و یا حتی برای برخی قد بلندها نیز مناسب نیستند و موتورسیکلت دارای ارتفاع کمی است.

 وزن بدن و تناسب اندام 

موتورسیکلتی انتخاب کنید که متناسب با وزن و قد شما باشد و بتوانید آن را کنترل کنید. موتورسیکلت های سنگین به راحتی قابل کنترل هستند اما باید راکب نیز از قدرت بالایی برخوردار باشد و وزنی متناسب با موتور داشته باشد. موتورسواران که وزن بالایی دارند نیز به دلیل عدم سرعت گرفتن موتور نمی توانند از موتورهای کوچک و کم وزن استفاده کنند. 

 

موتورسیکلت ها با ارتفاع مختلف

موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند که شامل کروزر، اسکوتر، شهری و … می باشند و هر کدام متناسب به موقعیت خاص طراحی شده اند. به طور کلی هر نوع موتورسیکلتی ارتفاع متفاوتی دارد و باید متناسب با وزن و قد خود موتورسیکلتی مناسب انتخاب کنید.

کروزرها

موتورسیکلت های کروزر دارای ارتفاع کمی هستند و و برای افراد کوتاه قد مناسبتر هستند. البته طرح های مختلفی دارند و نمونه های اسپرت آن به دلیل حالت آیرودینامیکی که دارند برای افراد کوتاه قد مناسب نیست. این موضوع به هنگام سوار شدن بر روی موتورسیکلت ربط دارد که راکب مجبور است بر روی نوک انگشتان پا بلند شود تا بتواند سوار موتورسیکلت شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
برای مقابله با افزایش قیمت، این 18 نکته صرفه جویی در مصرف سوخت را تمرین کنید

موتورسیکلت های تورینگ(مسافرتی)

موتورسیکلت های مسافرتی به گونه ای طراحی شده اند که در یک سواری طولانی راحتی را تجربه کنید   و در جاده های خاکی یا آسفالت سواری لذت بخش داشته باشید. حال آنکه نمونه های اسپرت و ورزش آن راحتی کمی دارد و هر شرکتی با وزنی متفاوت آن را تولید می کند. 

موتورسیکلت های شهری یا نیکد

این موتورسیکلت ها استاندارد هستند و باید به دنبال موتورسیکلتی باشید که متناسب با وزن و قد شما باشد.

جمع بندی نهایی

موتورسیکلت در انواع مختلفی تولید می شوند و در هنگام خرید آن باید انتخابی مناسب داشته باشید تا به راحتی پاهایتان روی رکاب قرار بگیرد و همچنین بتواند وزن شما را تحمل کند. موتورسیکلت انواع مختلفی دارد و هر کدام طراحی خاص خود را دارند و شما باید موتورسیکلت متناسب با وزن و قد خود را با آزمایش چند موتورسیکلت پیدا کنید. به طور کلی می توان گفت که موتورسیکلت های کروزر به دلیل ارتفاع کوتاهی که دارند برای افراد قد بلند مناسب نیست البته موتورسیکلت های کروزر زیادی نیز تولید شده است که بلند قامتان نیز می توانند از آن استفاده کنند‌. همچنین در خرید موتورسیکلت های مسافرتی نیز باید دستگاهی انتخاب کنید تا در سفر راحت باشید و بدون هیچ مشکلی مسافتی طولانی را بتوانید طی کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما