قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان

قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان

قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان

موتورسیکلت را همگی با سرعت و قدرت زیاد می شناسند و تاکنون موتورسیکلت های قدرتمند زیادی تولید و روانه بازار شده است که بی شک بهترین هستند. موتورسیکلت هیجان بالایی برای شما ایجاد می کند و می توانید در مدت زمان کمی مسافت زیادی را بپیمایید. فواید و مزایای موتورسیکلت بسیار زیاد است ولی رعایت ایمنی نیز مهم است و قدرتمندترین موتورسیکلت ها نیز ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازند. در این مقاله به بررسی قدرتمندترین موتورسیکلت ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قدرتمندترین موتورسیکلت

هر چقدر قدرت پیشرانه موتورسیکلت بیشتر باشد، قدرت تولیدی موتورسیکلت نیز افزایش پیدا می کند. امروزه به دلیل افزایش حجم موتورها، قدرت تولیدی نیز افزایش بسیار زیادی داشته است و موتورسیکلت های زیادی تولید شده اند که عجیب و دست نیافتنی هستند.

در اوایل قرن بیست و یکم در ابتدا خودروهای جاده ای با پیشرانه های احتراقی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشتند تولید شدند که بوگاتی ویرون جزو اولین خودروهای جاده ای قدرتمندترین بود. بعد از مدتی شرایطی ایجاد شد که تولید کنندگان توانستند قدرتمند ترین موتورسیکلت ها را تولید کنند. موتورسیکلت هایی با پیشرانه های بزرگ و قدرت بالا که قبل از آن تولید آن امکان پذیر نبود.

در سال ۱۹۹۹ شرکت سوزوکی توانست موتورسیکلتی با قدرت ۱۷۳ اسب بخار تولید کند. موتورسیکلت هایابوسا در هر ساعت ۳۰۰ کیلومتر را می پیماید و جزو مشهورترین سوپر بایک ها بود. در سال ۲۰۰۷ نیز موتورسیکلتی با پیشرانه ۱۳۰۰ سی سی و قدرت ۲۰۰ اسب بخار تولید شد که قدرتمندترین موتورسیکلت بود.

قدرتمندترین موتورسیکلت های مشهور دنیا

موتورسیکلت های زیادی با قدرت بیش از ۲۰۰ اسب بخار تولید شده اند و از تنوع بالایی برخوردار هستند و طبق کشور سازنده، فناوری پیشرانه و سوخت مصرفی طبقه بندی شده اند. در ادامه به مشهورترین موتورسیکلت های پرقدرت خواهیم پرداخت.

دامون هایپر اسپرت با قدرت ۲۰۰ اسب بخار

هایپر اسپرت موتورسیکلتی برقی از تولیدات شرکت کانادایی دامون می باشد و قدرت تولید آن ۲۰۰ اسب بخار و همچنین گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن متر می باشد. این شرکت به دنبال تولید موتورسیکلت های برقی زیاد نمی باشد و فقط به دنبال عرضه یک پلتفرم و فناوری قابل استفاده برای تولید انواع مدل های برقی است. به طور کلی شرکت های دیگر موتورسازی نیز می توانند از پلتفرم شرکت دامون استفاده و موتورسیکلت هایی در کلاس های مختلف تولید کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چگونگی عملکرد زنجیر موتورسیکلت

لایتنینگ LS-218 با قدرت ۲۰۰ اسب بخار

لایتنینگ LS-218 با قدرت ۲۰۰ اسب بخار

شرکت لایتینگ که از شرکت های جدید موتورسازی می باشد توانسته مدل LS-218 را با پیشرانه ای الکتریکی و قدرت ۲۰۰ اسب بخار تولید کند‌ که در یک ساعت ۳۵۰ کیلومتر مسیر را طی می کند. این موتورسیکلت دارای جعبه دنده تک سرعته می باشد و با انجام تغییراتی نرم افزاری تا ۲۴۸ اسب بخار نیرو تولید می کند.

سوزوکی GSX-R1000 قدرت ۲۰۲ اسب بخار

سوزوکی GSX-R1000 قدرت ۲۰۲ اسب بخار

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ سوزوکی این مدل موتورسیکلت را با قدرتی معادل ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار می باشد و در سال ۲۰۱۷قدرت موتور را به ۲۰۲ اسب بخار رساند. وزن موتورسیکلت سوزوکی ۲۰۱ کیلوگرم می باشد و قدرت و وزن مناسبی دارد.

بی ام و S1000RR با قدرت ۲۰۵ اسب بخار

بی ام و S1000RR با قدرت ۲۰۵ اسب بخار

در سال ۲۰۰۹ اولین سوپر بایک بی ام و تولید شده است و در سال ۲۰۲۰ بی ام و S1000RR  تولید شده که نسل سوم آن با پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی سی و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر تولید می شود.

کاوازاکی نینجا با قدرت ۲۰۷ تا ۳۱۰ اسب بخار

کاوازاکی برندی ژاپنی است که قدرتمندترین موتورسیکلت ها را تولید می کند. از سال ۱۹۸۶ تاکنون موتورسیکلت هایی با پیشرانه ۱۴۰۰ سی سی تولید می کنند. در سال ۲۰۱۵ مدل های نینجا H2وH2R را تولید نموده است.

هوندا CBR1000RR با قدرت ۲۱۴ اسب بخار

موتورسیکلت سوپر بایک CBR1000RR توسط شرکت موتورسازی هوندا ژاپن تولید شده اند و در سال ۲۰۰۴ اولین سوپر بایک خود را تولید نموده اند. این موتورسیکلت با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتن متر تولید شده است و در هر صد کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر سوخت مصرف می کند. از جمله رقیب های هوندا می توان با یاماها، سوزوکی و کاوازاکی اشاره کرد.

آپریلیا RSV4 با قدرت ۲۰۰ تا ۲۲۵ اسب بخار

آپریلیا از تولیدکنندگان موتورسیکلت های اسپرت می باشد که شرکتی ایتالیایی است. مدل RSV4 در دسته سوپر بایک هاست و قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن این موتورسیکلت قدرتمند ۱۸۰ کیلوگرم می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
معرفی موتورسیکلت هوندا Africa Twin Adventure Sports

دوکاتی استریت فایتر و پانیگاله با ۲۰۸ تا ۲۳۴ اسب بخار

دوکاتی استریت فایتر و پانیگاله با ۲۰۸ تا ۲۳۴ اسب بخار

این مدل موتورسیکلت جزو قدرتمندترین موتورسیکلت ها هستند از سال‌های ۱۹۵۰ دوکاتی و هوندا موتورسیکلت هایی در کلاس کافه ریسر تولید نموده اند که با حجم ۱۰۰۰ سی سی می باشند. دوکاتی استریت فایتر از سال ۲۰۰۹ تولید شده اند. دوکاتی استریت فایتر V4 دارای پیشرانه ای ۱/۱ لیتری دارد که قدرت تولیدی آن ۲۰۸ اسب بخار می باشد و گشتاور آن ۱۲۲ نیوتن متر می باشد. این موتورسیکلت ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد‌.

سوپر بایک پرچم دار دوکاتی با استریت فایتر V4 تفاوتی ندارد و پانیگاله V4 ۴ سیلندر دارد و حجم آن ۱۱۰۰سی سی می باشد. قدرت این موتورسیکلت ۲۱۴ تا ۲۳۴ اسب بخار می باشد و ۱۱۲ تا ۱۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد.

پی جی ام V8

پی جی ام V8

این موتورسیکلت استرالیایی پیشرانه ای ۲ لیتری با ۸ سیلندر دارد و قدرت موتور آن ۳۳۴اسب بخار می باشد و گشتاوری معادل با ۲۱۴ نیوتن متر دارد. ن موتورسیکلت ۲۴۲ کیلوگرم می باشد.

باس هاس سوپراسپرت با قدرت ۵۶۳ اسب بخار

باس هاس سوپراسپرت با قدرت ۵۶۳ اسب بخار

این موتورسیکلت در آمریکا تولید می شود که بیش از ۳۰ سال سابقه دارد و قدرتمند ترین موتورسیکلت ها را تولید می کند. این محصول پیشرانه  ۷.۵ لیتری دارد و ۸ سیلندر می باشد. قدرت این موتورسیکلت ۵۶۳ اسب بخار می باشد و گشتاور آن ۷۴۰ نیوتن متر می باشد. وزن این موتورسیکلت معادل ۶۰۰ کیلوگرم می باشد.

جمع بندی قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان

موتورسیکلت از وسایل نقلیه پر سرعت می باشد که در کنار سرعت بالا، قدرتمند نیز هستند. شرکت های زیادی دست به تولید قدرتمندترین موتورسیکلت ها زده اند و در ساخت آنها از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. شرکت های چون دوکاتی، هوندا، کاوازاکی، یاماها، بی ام و و … موتورهای با حجم موتور بالا و در نتیجه قدرت تولیدی بالا تولید می کنند که هیجان زیادی را القا می کنند.

پیام بگذارید

تماس با ما