عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت

عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت

عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت

خیلی از افراد هستند که علاقه زیادی به موتورسواری دارند و رانندگی با موتورسیکلت را ارجح تر از رانندگی با خودرو می دانند که این نشات گرفته از علاقه آنها می باشد. هیجان موتورسواری شما را به وجد می آورد و همچنین کمتر دچار اتلاف وقت می شوید و در زمانی کوتاه بدون درگیری در ترافیک به محل کار خود می روید. انتخاب موتورسیکلت مناسب کار دشواری است و ما در این مقاله می خواهیم عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت را با شما بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت

حتما با خودرو در ترافیک گیر کرده اید و چندین ساعت معطل شده اید و این در صورتی است که از کنار شما موتورسیکلت ها به راحتی عبور می کنند و شما افسوس نداشتن موتورسیکلت را می خورید و به خرید موتورسیکلت فکر می کنید. برای خرید موتورسیکلت باید به عواملی توجه کنید تا انتخاب درست داشت باشید. کیفیت در هر چیزی حرف اول را می زند و بهتر است موتورسیکلتی با کیفیت را انتخاب نمایید تا ماندگاری آن بیشتر و وسیله نقلیه شما مدت زمان طولانی برای شما کار کند.

موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند و برای هر قشری از جامعه موتورسیکلت های با تکنولوژی های روز جهان تولید شده اند. مثلا موتورسیکلت های ادونچر برای ماجراجویی مناسب هستند. موتورسیکلت ها اسپرت بیشتر باب میل جوانان می باشد. موتورسیکلت های مسابقه در پیست مسابقه چالاک و تند حرکت می کنند. اسکوترها مناسب برای رفت و آمد درون شهری هستند و برای آفرود موتورسیکلت های تریل کاربرد بالایی دارند.

از جمله عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کوچک بودن موتورسیکلت

اندازه موتورسیکلت در انتخاب موتورسیکلت نقش مهمی دارد. بهتر است افرادی موتورسیکلت هایی با حجم ۱۲۵ سی سی تا ۱۸۰ سی سی را انتخاب کنند زیرا قیمت کمتری دارند و همچنین به دلیل کوچک بودن اندازه آن به راحتی در جاهای کم می توان آنها را پارک نمود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سریعترین موتورسیکلت های جهان را بشناسیم.

وزن پایین

اگر برای اولین بار می خواهید موتورسیکلت انتخاب و خریداری کنید بهتر است موتورسیکلتی با وزن کم انتخاب کنید تا کنترل آن آسان‌تر باشد. به افراد مبتدی همیشه پیشنهاد می شود تا موتورسیکلت هایی با وزن کم انتخاب نمایند.

مصرف سوخت

میزان مصرف سوخت موتورسیکلت ها متفاوت می باشد و برخی به دلیل حجم بالایی که دارند مصرف بالایی خواهند داشت. البته لازم به ذکر است موتورسیکلت ها نسبت به خودرو سوخت کمتری استفاده می کنند و همچنین آلایندگی کمتری را ایجاد می نمایند و هوای نسبتا تمیزی خواهیم داشت‌. البته بهتر است با کاهش آلایندگی و کاهش آلودگی صوتی از موتورسیکلت های برقی که با باتری کار می کنند استفاده شود.

 

پرسرعت

هر چقدر حجم موتورسیکلت بالاتر باشد و سیلندر سوپاپ بیشتری داشته باشد قدرت موتور و گشتاور آن نیز افزایش میابد. اگر دوست دارید موتورسیکلت های پرسرعت سوار شوید بهتر در ابتدا به امنیت خود در هنگام موتورسواری توجه نمایید.

ایمنی موتورسیکلت: عوامل تاثیرگذار در انتخاب موتورسیکلت

ایمنی موتورسیکلت بسیار مهم می باشد و اگر موتورسیکلتی از سیستم ترمز ABS و یا ترمز با سیستم ضد قفل بهره برده باشد به امنیت بالای موتو سیکلت کمک می کند. داشتن جاهای فلزی در موتورسیکلت نیز در امنیت راکب نقش دارد. همچنین کلید استپ در سیستم ترمز، کفی پیشرانه، سیستم‌ قطع جریان برق، حفاظ مچی در فرمان و رکاب تاشو که در موتورسیکلت های جدید به کار برده شده اند موجب ایمنی شما می شود.

ضمانت نامه

از عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت این است که موتورسیکلت دارای ضمانت نامه باشد. داشتن ضمانت نامه به شما کمک می کند تا در صورت خرابی موتورسیکلت بتوانید با خیال راحت قطعات آن را بدون پرداخت هزینه ای تعمیر نمایید. البته لازم به ذکر است لاستیک، روغن موتورسیکلت و از این قبیل وسایل شامل ضمانت نامه نمی باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
کالیپر ترمز موتورسیکلت چیست و چه کاربردی دارد؟

بودجه و هزینه

برای انتخاب موتورسیکلت هزینه نیز بسیار تاثیر گذار می باشد و شما با مبلغی که در دست دارید می توانید موتورسیکلت مناسب را خریداری کنید و هر چقدر مبلغ بیشتری برای خرید موتورسیکلت پرداخت کنید موتورسیکلت با کیفیت و مستحکم خریدای خواهید نمود.

هزینه موتورسیکلت های مدرن

موتورسیکلت های جدید که از تکنولوزی های جدید بهره برده اند از قیمت بالاتری برخوردار هستند و هر چقدر این تکنولوزی ها به روز باشد قیمت آن نیز بالا است. همچنین کلاس موتورسیکلت نیز در قیمت موتورسیکلت نقش دارد. به عنوان مثال موتورسیکلت ادونچر از موتورسیکلت های معمولی قیمتی بالاتر دارند چون هم امکانات بیشتری دارند و هم از حجم موتور و ظاهر زیباتری برخوردار هستند.

جمع بندی عوامل تاثیر گذار در انتخاب موتورسیکلت

موتورسیکلت ها وسایلی برای تردد می باشند که برای برخی افراد نسبت به خودرو ارجحیت بالایی دارد. موتورسیکلت ها به راحتی از کناره های پیاده روها، ما بین خودروهای در ترافیک گیر کرده و … عبور می کند و در دسته وسایل نقلیه پرسرعت و پرهیجان می باشد که در کنار کاهش اتلاف وقت شما، هیجان انگیز نیز می باشد.

عوامل زیادی بر روی انتخاب موتورسیکلت تاثیر می گذارند و مهم ترین آن کیفیت موتورسیکلت می باشد. هر چقدر در ساخت این دستگاه از وسایل با کیفیت استفاده شود سالیان زیادی می توان از آن استفاده کرد و طول عمر بیشتری خواهد داشت. البته نگه داری از آن نیز مهم است و با نگه داری درست ماندگاری موتورسیکلت بیشتر می شود.

از جمله عوامل تاثیر گذار بر انتخاب موتورسیکلت می توان به کوچک بودن موتورسیکلت، وزن پایین آن، مصرف سوخت پایین، پرسرعت بودن موتورسیکلت، ایمنی آن و ضمانت نامه موتور اشاره کرد که هر فردی باید برای انتخاب درست موتورسیکلت باید به آنها توجه کند. هر چقدر این موتورسیکلت ها از تکنولوژی های پيشرفته تری برخوردار باشند قیمت آنها نیز بالا می باشد و باید میزان بودجه خود را بالا ببرید.

پیام بگذارید

تماس با ما