سریعترین موتورسیکلت های جهان را بشناسیم.

سریعترین موتورسیکلت

سریعترین موتورسیکلت های جهان را بشناسیم.

همگی موتورسیکلت های مختلف در حجم های مختلفی را در خیابان ها، جاده ها و پیست های مسابقه دیده ایم که هر کدام کاربرد مختلفی دارند. با موتورسیکلت می توان سرعت را تجربه کرد و هیجان انگیز ترین اتفاق را رقم زد. بعد از هواپیما موتورسیکلت از وسایل نقلیه پرسرعت می باشد و افرادی که دوست دارند هیجان را تجربه کنند از این وسیله موتوری استفاده می کنند. البته در کنار سرعت باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا دچار سانحه نشوید. در این مقاله به سریعترین موتورسیکلت ها در جهان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سریعترین موتورسیکلت جهان

موتورسیکلت های سریع زیادی در جهان وجود دارند که حرف اول را در شتاب و سرعت می زنند. در ادامه به چند موتورسیکلت پرسرعت جهان خواهیم پرداخت.

Dodge Tomahawk

سریعترین موتورسیکلت جهان این مدل می باشد که دارای چهارچرخ می باشد که موتور آم V-10 وایپر است و ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. صفر تا صد این موتورسیکلت فقط ۱.۵ ثانیه زمان می برد و در هر ساعت ۵۶۳ کیلومتر مسافت طی می کند. ۹ دستگاه از این موتورسیکلت فقط تولید شده است.

MRT Street fighter

 سریعترین موتورسیکلت دوچرخ در جهان می باشد که به جز ساختار کلی خود مجهز به یک موتور توربینی گازی نیز می باشد و قدرت موتور آن معادل ۴۲۰ اسب بخار می باشد و حداکثر سرعت آن۴۰۲ کیلومتر بر ساعت می باشد.

MTT Turbine Superbike

 این موتورسیکلت مدل پایین تر موتورسیکلت بالا می باشد که جزو سریعترین هاست و در کتاب گینس نام آن به عنوان سریعترین موتورسیکلت Production  ثبت گردیده است. این موتورسیکلت مجهز به موتور توربوشات می باشد که انرژی گرمایی دریافتی از اگزوز را نیروی پیشران تبدیل می کند. توان قدرتی این موتورسیکلت ۳۲۰ اسب بخار می باشد و حداکثر سرعت آن ۳۶۴ کیلومتر در ساعت می باشد.

Suzuki Hayabusa

 شرکت سوزوکی از تولیدکنندگان برتر موتورسیکلت می باشد که موتورسیکلت های زیادی با کاربرد مختلف تولید کرده است. اولین سری این مدل در سال ۱۹۹۹ تولید شده است و با پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی بر روی آن انجام شده است.

این موتورسیکلت در دسته سریعترین موتورسیکلت های جهان قرار دارد و حجم انجین آن ۱۳۵۰ سی‌سی می باشد همچنین قدرت موتور آن برابر با ۱۹۷ اسل بخاد می باشد. در هر یک ساعت ۳۲۷ کیلومتر را می پیماید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
هوندا Dio

 MV Agusta F4

 این موتورسیکلت توسط طراح موتورسیکلت محبوب دوکاتی ۹۱۶، در سال ۱۹۹۸ تولید شده است و دارای حجم موتور ۱۰۷۸ سی‌سی می باشد. نیرو و قدرت این موتورسیکلت ۲۰۰ اسب بخار می باشد و حداکثر سرعت آن ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت می باشد.

Kawasaki Ninja ZX-14R

این مدل از موتورسیکلت های شرکت کاوازاکی در سال ۲۰۰۵ تولید شده اند و محصول کشور توکیو می باشند. سرعت این موتورسیکلت بسیار بالاست و در ۲.۹ ثانیه می تواند صد کیلومتر را بپیماید. توان قدرتی موتور کاوازاکی نینجا زد ایکس ۲۰۰ اسب بخار می باشد و حجم آن ۱۴۴۰ سی‌سی می باشد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت می باشد.

Yamaha YZF R1 2012

 این موتور در دسته موتورهای مسابقه قرار دارد و در جهان در رده خود جزو بهترین است و از مدل های برتر شرکت یاماها می باشد. در سال ۱۹۹۸ اولین موتورسیکلت یاماها YZF تولید شده است. حجم انجین این موتورسیکلت ۹۸ سی‌سی می باشد و قدرت موتور آن ۱۸۲ اسب بخار می باشد. این موتورسیکلت در هر ساعت ۲۹۹ کیلومتر را می پیماید.

 

BMW S100 RR

 در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت بی ام دبلیو این موتورسیکلت تولید شده است که جزو سریعترین موتورسیکلت های جهان می باشد و برای رسیدن به صد کیلومتر فقط به ۳.۱ ثانیه زمان احتیاج است. قدرت موتور این موتورسیکلت ۱۹۳ اسب بخار می باشد و ۲۹۹ کیلومتر را در یک ساعت طی می کند.

Honda CBR 1100XX BlackBird

 این مدل رقیب کاوازاکی نینجا زد ایکس می باشد که توسط شرکت ژاپنی هوندا تولید شده است و این شرکا جزو شرکت های معتبر موتورسازی و خودروسازی می باشد. این مدل موتورسیکلت ۱۵۵ اسب بخار قدرت موتور دارد و حداکثر سرعت آن ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

Ducati 1098

این موتورسیکلت در دسته سریعترین موتورسیکلت های جهان قرار دارد و می توان در دسته اسپورت آن را قرار داد. قدرت موتور این مدل ۱۶۰ اسب بخار می باشد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ فقط به ۳ ثانیه احتیاج است. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

ایمنی در سریعترین موتورسیکلت

در این مقاله به سریعترین موتورسیکلت های جهان پرداختیم ولی در کنار سرعت باید ایمنی موتورسوار نیز تامین شود. به دلیل داشتن سرعت بالا در صورت بروز سانحه ممکن است حوادث جبران ناپذیری رخ دهد و برای جلوگیری از آسیب و صدمه بهتر است نکات زیر را جدی بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چرا هوندا فورزا ارزش خرید دارد؟

ایمنی در موتورسواری

  • در حین موتور سواری از کلاه کاسکت استفاده کنید. کلاه کاسکت از سر، گوش ها و فک شما محافظت می کند.
  • شولدر نوعی لباس موتورسواری است که برای حفظ اندام های بدن مناسب می باشد. شولدر در زیر لباس موتورسواری پوشیده می شود.  جنس این لباس ها از ابرهای فشرده، فیبر و الیاف کربن می باشد و مقاومت بالایی در برابر آتش دارد.
  • دستکش نیز برای جلوگیری از عرق کردن و چسبنده شدن دستان مناسب می باشد. همچنین از ایجاد خراش بر روی دست ها جلوگیری می کند.
  • پیراهن و شلوار موتورسواری نیز در برابر نفوذ باد مقاوم هستند و برای سرما و گرما تولید شده اند‌. همچنین شلوارها دارای آزبست در کنار ساق پا   هستند تا پاها در برابر حرارت انجین دچار سوختگی نشوند.
  • زانو بند و آرنج بند نیز برای جلوگیری از زخم آرنج و زانو ساخته شده است و از جنس الیاف، فیبر کربن و فایبر گلاس می باشد.
  • بوت و کفش در تعویض دنده و ترمز گرفتن نقش دارد. بیشتر کفش های موتورسواری در داخل نرم و راحت و در بیرون سخت و محکم هستند.
  • عینک کراس برای مسابقات موتورسواری و سرعت بالا مناسب هستند و از وارد شدن گرد و غبار و خاک به درون چشم ها جلوگیری می کند.

جمع بندی سریعترین موتورسیکلت

موتورسواری با سرعت زیاد هیجان انگیز می باشد و اکثر افراد برای خالی کردن هیجان خود سواری با موتورسیکلت را ترجیح می دهند. موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی برای مسابقه مناسب هستند.

برخی برای تردد در شهر و برخی برای مسافرت و … . شما باید با توجه به نیاز خود خرید کنید و موتورسیکلتی را انتخاب کنید تا با شرایط شما همخوانی داشته باشد. در کشور ما ایران موتورسیکلت های بیش ۲۵۰ سی سی در جاده ها حف تردد ندارند و باید به این نکته نیز توجه کنید‌. همچنین باید توجه داشته باشید که در کنار سرعت، ایمنی را نیز رعایت کنید و سلامت خود را تامین نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما