در مورد موتور مسافرتی چه می دانید؟

در مورد موتور مسافرتی چه می دانید؟

در مورد موتور مسافرتی چه می دانید؟

موتور مسافرتی یا موتور تورینگ یکی از انواع موتورسیکلت می باشد که مناسب برای مسافرت می باشد. امروزه به جای هواپیما، قطار و … از موتورسیکلت و دوچرخه برای گوشی استفاده می کند و افراد زیادی هستند که با موتورسیکلت توانسته اند دور دنیا را بگردند. هیجانی که مسافرت با موتورسیکلت به آدمی می دهد بی نظیر است ولی در کنار هیجان زیادی که دارد دارای ایمنی کمتری می باشد و باید در هنگام استفاده از موتورسیکلت نکات ایمنی را رعایت کرد. در این مقاله به مبحث موتور مسافرتی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موتور مسافرتی

همانطور که گفته شد موتورهای مسافرتی یکی از کلاس های موتورسیکلت می باشد که ترکیبی از موتور مسابقه و کروزر می باشد و در کنار سرعت و شتاب بالایی که دارند راحت و نرم هستند و راکب به راحتی می تواند با آن به مسافرت رود. این نوع موتورسیکلت ها برای مسافت های بالای چند صد کیلومتر مناسب می باشد. به دلیل داشتن زین پهن راکب موتور، راحتی را تجربه خواهد کرد.

همچنین این موتورسیکلت ها عمدتاً دارای شیشه جلو می باشند که برای جلوگیری از شدت باد مناسب است. موتور مسافرتی باید برای وسایل و لوازم سفر نیز محفظه داشته باشد و همچنین وجود تجهیزاتی چون رادیو پخش به کسل کننده نشدن مسیر کمک خواهد کرد. انجین و موتور استفاده شده در این وسیله نقلیه حجمی بین ۷۵۰ سی‌سی تا ۱۶۰۰ سی‌سی دارد و وزن آن تقریبا ۳۶۰ کیلوگرم می باشد که وزن بالایی است و کنترل آن برای افراد مبتدی که قدرت بدنی بالایی ندارند توصیه می شود.

موتورسیکلت مناسب برای سفر

برند موتور در مسافرت ها چه خارجی و چه داخلی مهم می باشد. برای مسافرت های خارجی موتورسیکلتی انتخاب کنید که از برندهای معتبر خارجی باشد تا بتوانید در صورت بروز مشکل آن را تعمیر نمایید و وسایل مورد نیاز در خارج از کشور پیدا شود. همچنین در داخل کشور نیز بهتر است از برندهای معتبر خرید کنید.

نکات مهم در انتخاب موتورسیکلت

در هنگام انتخاب موتور مسافرتی باید توجه داشته باشید که فضای مناسب را داشته باشند تا سرنشین به راحتی بنشیند و همچنین ملزومات سفر بر روی موتورسیکلت بدون هیچ مشکلی قرار گیرد. موتورهای کراس، استریت و کروزر نیز برای مسافرت های با مسافت کم نیز توصیه می شود.

از موتورهای باید استفاده کرد که دارای کاربراتور نباشند. مدل های جدید طبق تکنولوژی های جدید ساخته شده اند و انجین موتورها بعد از دو ساعت داغ نخواهد کرد.

موتورهایی با تکنولوژی جدید را انتخاب نمایید تا بعد از دوساعت نه سرنشین و راکب موتورسیکلت خسته شود و نه به انجین موتور فشار وارد شود.

قبل از شروع سفر موتورسیکلت خود را از نظر وضعیت ترمزها، زنجیر چرخ، اگزوز، کیلومتر، انجین، کمک فنر و سیستم برق مورد بررسی قرار دهید.

انواع موتورسیکلت مسافرتی یا تورینگ

در ادامه می خواهیم به چند موتور مسافرتی درجه یک بپردازیم که برای مسافرت های با مسافت زیاد نیز مناسب هستند و می توانید مسافرتی هیجان انگیز را با آنها تجربه کرد.

کاوازاکی ورسیس

این موتورسیکلت از تولیدات کمپانی کاوازاکی می باشد و در ژاپن ساخته شده است. برای مسافرت مناسب است و دارای دو سیلندر می باشد. این موتور کم مصرف می باشد و برای مسافرت های دو نفره و همچنین آفرود مناسب می باشد. در موتورسیکلت کاوازاکی ورئیس از سیستم ABS استفاده شده است و دارای اکسسوری سفر می باشد و برای مسافرت ساخته و روانه بازار شده است.

هوندا سی آر اف رالی

برند هوندا نیز از برندهای معتبر و شناخته شده در ایران می باشد و موتورسیکلت های زیادی در کلاس های مختلف تولید کرده است. موتورسیکلت هوندا سی آر اف رالی موتورسیکلتی سبک و کم مصرف نی باشد که برای سفرهای تک نفره و آفرود سنگین مناسب است. این موتورسیکلت زین راحتی ندارد و برای دو نفر اصلا مناسب نیست. لازم به ذکر است که این موتورسیکلت تک سیلندر می باشد و قیمت نسبتا بالایی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه بین مدل‌های مختلف موتورسیکلت هوندا: تفاوت‌ها و ویژگی‌ها

هوندا سی آر اف ال

هوندا سی آر اف ال نیز یکی دیگر از تولیدات کمپانی هوندا ژاپن می باشد که برای سفرهای یک نفره و آفرود ساخته شده است. این موتورسیکلت سبک و کم مصرف می باشد و دارای یک سیلندر است. ظرفیت باک هوندا سی آر اف ال بسیار کم است و از نقاط صعف آن به حساب می آید.

بنلی TRK

موتورسیکلت بنلی برای سفرهای تک نفره مناسب می باشد و دارای شتاب و سرعت خوبی است که برای مسافرت جزو بهترین هاست‌. این موتورسیکلت تک سیلندر می باشد و دارای قیمت مناسبی نسبت به موتور مسافرتی دیگر است.

هیوسانگ آکویلا

برای مسافرت های دو نفره و جاده ای بهتر است از این مدل موتورسیکلت استفاده شود. موتورسیکلت هیوسانگ آکویناس دارای دو سیلندر می باشد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

رگال رپتور فالکون

این موتورسیکلت ساخت کشور چین می باشد و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. راحتی بالایی برای راکب و سرنشین دوم دارد و در مسافرت های جاده ای می توان از این موتور مسافرتی استفاده کرد. رگال رپتور فالکون دارای دو سیلندر می باشد و در صورت خرابی قطعات می توان قطعات آن را پیدا کرد.

زونگشن RX3

 سواری نرم و راحتی دارد و برای سفرهای دو نفره و آفرود مناسب می باشد. جزو موتورسیکلت های تک سیلندر می باشد و صدای انجین آن خیلی بلند می باشد. همچنین لرزش زیادی دارد و در کشور چین ساخته شده است.

آونجر 220

آونجر ۲۲۰ ساخته کشور هند می باشد و می توان با آن سفر راحتی را تجربه کرد. برای مسافرت های یک نفره و جاده ای مناسب می باشد و دارای یک سیلندر است. این موتورسیکلت دارای کیفیت خوبی است و به راحتی می توان قطعات آن را پیدا کرد.

در هنگام مسافرت باید چه نکاتی را رعایت نمود؟

در هنگام مسافرت با موتور مسافرتی باید به چند نکته مهم توجه کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

رانندگی در هنگام روز بهتر است صورت گیرد.

اگر در شب ناگزیر به مسافرت هستید حتما از فلاشر استفاده کنید.

از کورس گذاشتن با خودروها خودداری کنید.

در کنار آزاد راه حرکت نمایید.

در جاده های دو طرفه با دنده سنگین حرکت کنید.

در هنگام سبقت گرفتن از رانندگان دیگر از بوق و نور استفاده نمایید.

با لاستیک های ریس در روزهای بارانی رانندگی نکنید.

اگه مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر را قرار بپیمایید بهتر است که دو ترک سوار نشوید.

در هنگام رانندگی بت موتورسیکلت از کوله پشتی استفاده نکنید. کوله پشتی بر روی شانه ها سنگینی می کند و در نتیجه موجب آسیب خواهد شد.

کلام آخر

موتورسواری هیجان بالایی دارد حال اگر بخواهید با این وسیله نقلیه به مسافرت بروید هیجان آن چندین برابر خواهد شد. برندهای معتبر زیادی موتور مسافرتی تولید کرده اند که هر کدام دارای مزایای خوبی است و شما می توانید بنا به مسافت، سفر خارجی یا داخلی موتورسیکلتی مناسب را انتخاب نمایید. از موتورهای با حجم کم نیز می توان مسافرت کرد ولی بهتر است برای راحتی و فشار وارد نکردن به موتورسیکلت از موتورهای با حجم بالا استفاده کنید. اگر از موتورسیکلت های با حجم بالا استفاده کنید موتورسیکلت دچار استهلاک نمی شود و راحتی شما را در پی خواهد داشت. در ایران فقط موتورسیکلت هایی که حجم آنها تا ۲۵۰ سی سی می باشد حق تردد دارند و دیگر موتورسیکلت ها با حجم بالا در داخل ایران به دلایلی قابل استفاده نیستند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا و تکنولوژی هیدرولیک: راهکارهایی برای کنترل بهتر ترمزها

فروشگاه هوندا کلیک در زمینه فروش موتورسیکلت فعالیت دارد و برای خرید موتورسیکلت های مختلف می توانید وارد سایت فروشگاهی آن شوید و با توجه به نیاز خود موتورسیکلتی مناسب انتخاب نمایید.

چند نمونه از موتورسیکلت های کوچک جدید

وسپا GTS300

این مدل موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت های تک سیلندر قرار دارد و حجم آن ۲۷۸ سی سی می باشد که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. این موتورسیکلت ظاهر ظریف و اسپرتی دارد و در رنگ سیاه در بازار وجود دارد.

هوندا پی سی ایکس

مینی موتورهای ۵۰ سی سی بسیار ضعیف و موتورهای ۱۵۰ سی‌سی نیز بسیار بزرگ می باشند، پس پیشنهاد ما به شما خرید موتورسیکلت پی سی ایکس ۱۲۵ سی سی می باشد. این موتورسیکلت کوچک دارای چرخ های ۱۴ اینچی می باشد که منجر به کاهش انقباض حتی می شود که در اکثر مینی موتورها وجود دارد.

همچنین داشتن ترمز جلو و عقب متصل کمک می کند تا موتورسیکلت شما خیلی سریع بایستد. در زیر فضای صندلی این موتورسیکلت محفظه ای وجود دارد که می توانید کلاه کاسکت و … را درون آن قرار دهید. در باک موتورسیکلت هوندا پی سی ایکس ۶ لیتر بنزین جای می گیرد و در هر یکصد کیلومتر ۲ لیتر بنزین می سوزاند.

یاماها زوما ۵۰ اف

یاماها از شرکت های تولید کننده انواع موتورسیکلت و مینی موتورسیکلت می باشد و تا کنون حدود ۷۹ هزار مینی موتورسیکلت زوما به فروش رسانده است. این موتورسیکلت کوچک در سال های اخیر ارتقاء پیدا کرده است و دارای موتور چهار زمانه ۴۹ سی سی می باشد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۶۴ کیلومتر در ساعت می باشد

موتورسیکلت کوچک هلیوم EV

 این موتورسیکلت از تولیدهای شرکت  EV می باشد و جزو مینی موتورهای به صرفه و در دسترس می باشد. این موتور دارای باتری پیشرفته ای می باشد و مسافت زیادی را طی می کند. این موتورسیکلت دارای برنامه کاربردی همراه با جی پی اس و مکان‌یاب ایستگاه شارژ باتری می باشد.

ب ام و سی ۶۵۰ جی تی

این مدل در دسته مینی موتورهای پر حجم قرار دارد و مدل های سی ۶۰۰ و سی ۶۵۰ جی تی به تازگی وارد بازار شده است. این مدل موتورسیکلت های کوچک دارای ۶۴۷ سی‌سی حجم می باشد و قدرت تولیدی آن ۶۰ اسب بخار می باشد‌. تکیه گیاه سرنشین این موتورسیکلت کوچک قابلیت تنظیم دارد و شیشه جلو نیز به صورت الکتریکی قابل تنظیم می باشد.

نکته

قبل از خرید موتورسیکلت های کوچک با مینی موتورها باید به قوانین شهر آگاه باشید. در هر شهری استفاده از این موتورها با توجه به حجم و ابعاد متفاوت می باشد.

در هنگام خرید به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه کنید‌. اگر بتوانید موتورسیکلت کوچک خود را ارتقاء دهید و به صورت سفارشی آن را بسازید می توانید در مسابقات نیز از آن استفاده نمایید.

قیمت مینی موتورها

قیمت این موتورسیکلت ها نیز متفاوت می باشد و نسبت به شرکت سازنده، خدمات پس از فروش و ارائه تجهیزات جانبی قیمت آن سنجیده می شود. البته لازم به ذکر است قیمت موتورسیکلت کوچک پایین تر از نمونه های معمولی می باشد و با هزینه کمی می توان آن را خریداری کرد.

برای خرید مینی موتور می توانید به فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک مراجع کنید. این شرکت ارائه دهنده انواع موتورسیکلت ها مسابقه، اسکوتر، شهری، آفرود، کروزر و … می باشد. تمامی محصولات این فروشگاه اینترنتی دارای ضمانت نامه و گارانتی می باشند و شما می توانید در صورت خرابی موتورسیکلت قطعات مورد نیاز خود را از این فروشگاه با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما