موتورهای کم مصرف و کم استهلاک هوندا

هوندا مدل crf 250

موتورهای کم مصرف و کم استهلاک هوندا

برای خرید موتورهای کم مصرف و کم استهلاک پیشنهاد می کنیم به سایت فروشگاهی هوندا کلیک مراجعه نمایید. این فروشگاه عرضه کننده انواع موتورسیکلت های برند هوندا می باشد و با قیمتی مناسب تمامی محصولات خود را به فروش می رساند‌.

موتورسیکلت ها دو دسته کم مصرف و پرمصرف دارند و همچنین در زمینه استهلاک نیز اینگونه است و برخی از موتورسیکلت ها از استهلاک بالایی برخوردارند. کسانی هستند که از موتورسیکلت فقط برای امور روزانه مانند رفتن به سر کار و برگشتن استفاده می کنند که مسافت کمی را پی پیمایند و در نتیجه موتورسیکلت آنها سوخت کمی مصرف می کند. همچنین به دلیل کم بودن مسافت استهلاک کمی نیز صورت می گیرد‌.

در صورتی که برخی با موتورسیکلت کار می کنند مانند پیک موتوری ها و مسافرکش ها. این افراد از سوخت بیشتری باید استفاده کنند و همچنین به دلیل تردد زیاد استهلاک موتور آنها نیز بالاست. این افراد باید موتورسیکلت هایی خریداری کنند که جزو موتورهای کم مصرف و کم استهلاک باشند تا هزینه کمتری برای سوخت و استهلاک موتورسیکلت از دست بدهند. در این مقاله به مبحث موتورهای کم مصرف و کم استهلاک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت وسیله ای کم مصرف و راحت می باشد که به جای وسایل نقلیه ای چون خودرو استفاده می شود. این وسیله نقلیه به دلیل کوچک بودن و همچنین مصرف کمی که دارد در الویت قرار گرفته است و اکثرا برای پیک موتوری یا برای ترددهای شهری برای جلوگیری از ماندن در ترافیک از آن استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که موتورسیکلت ایمنی کمتری از خودرو دارد ولی سریعتر و پرشتاب تر می تواند در خیابان ها تردد کند. موتورسیکلت های انواع مختلفی اعم از مسابقه، کروزر، مسافرتی، آفرود، کافه ریسر، اسکوتر، گازی و … دارد که موتورهای اسکوتر مناسب برای ترددهای شهری است و سواری نرم و راحتی دارد.

امروزه به دلیل افزایش قیمت سوخت و همچنین زیاد شدن قیمت قطعات باید از موتورسیکلت هایی استفاده کرد که مصرف سوخت آنها کم باشد و در نتیجه در صورت استهلاک نیز هزینه کمتری را در بر بگیرند.

انواع موتورهای کم مصرف و کم استهلاک در ایران

در این مقاله در مورد موتورهای کم مصرف و کم استهلاک می خواهیم بپردازیم و نشان دهیم شرکت هوندا به فکر تمامی افراد یک جامعه بوده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سفر به گذشته! اسم هوندا جوکر را شنیده بودید؟

 

موتور هوندا ویو

موتورسیکلت ویو شرکت هوندا جزو کم مصرف ترین و کم استهلاک ترین موتورهای موجود در ایران می باشد که توسط شرکت هوندا در ژاپن تولید شده است. این موتور ۱.۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف نمی کند که مصرف سوخت پایین است و در رده موتورهای کم مصرف قرار دارد. موتور ویو حجم ۱۲۵ سی سی دارد و قدرت موتور آن ۹ اسب بخار می باشد.

همچنین گشتاور این موتور ۱۰.۴ نیوتن متر است که با استفاده از جعبه دنده (گیربکس) چهار سرعته به چرخ های عقب نیرو وارد می کند. این موتور با استارت الکتریکی_هندلی روشن می شود و از مسافت سنج الکتریکی برخوردار می باشد. در باک موتور ویو ۶ لیتر بنزین ذخیره می شود. این موتور از نوع اسکوتر می باشد و ظاهر زیبایی در کنار کم مصرف بودن و کم استهلاک بودن آن دارد.

هوندا CG125cc

هوندا سی جی از برند هوندا جزو تولیدات اولیه این شرکت می باشد و در سال ۱۹۷۶ در ژاپن ساخته شده است و یکی موتورهخای کم مصرف و کم استهلاک هوندا می باشد. حجم موتور آن ۱۲۵ سی‌سی می باشد و از استارت هندلی در آن بهره برده شده است. این موتور در حال حاضر توسط شرکت هوندا تولید نمی شود و مدل های کارکرده آن در بازار وجود دارد که مصرف و استهلاک کمی دارند و خصوصا برای افرادی که با موتورسیکلت کار می کنند(پیک موتوری، مسافر بری و …) بسیار مناسب است.

امروزه موتور سی جی توسط کشورهای ایران، پاکستان، برزیل و … تولید می شود که کیفیت موتورهای ساخت ژاپن را ندارد. در ایران برخی شرکت های ایرانی با همان شاسی توانسته اند انجین پرقدرت تری (۱۵۰ سی‌سی و ۲۰۰ سی‌سی) بر روی آن نصب نمایند و در بازار به فروش برسانند که بسیار پرفروش نیز می باشد.

هوندا مدل Sh125i

این موتور سیکلت در دسته موتورهای کم مصرف و کم استهلاک هوندا می باشد که مدل ۱۵۰ سی سی آن نیز در بازار وجود دارد و جزو موتورهای کم مصرف و کم استهلاک هوندا است. مدل اسکوپی آن نیز در سال‌های گذاشته وارد ایران شده است که چرخ عقب آن در فضا می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چه موتورسیکلتی برای مبتدیان مناسب است؟

این مدل هوندا دارای قابی فولادی است که حجم آن 125  سی سی است. نوع موتور چهار زمانه می باشد و دارای یک سیلندر است. ۱۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۱۱.۵ نیوتن متر است. سیستم تعلیق جلو آن تلسکوپی است. حجم باک این موتور ۸ لیتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۷ لیتر بنزین مصرف می کند‌. در هندوستان از این موتور بسیار استقبال شده است و جزو اسکوترهای مهم در سطح شهر می باشد.

موتور هوندا Sh125i ظاهر زیبایی نیز دارد  همانند اسکوترهای دیگر در زیز زین و صندلی راننده محفظه ای قرار دارد که می توان کلاه کاسکت کامل را درون آن جای داد.

قیمت موتورسیکلت کم مصرف و کم استهلاک

امروزه بازار موتورها بسیار داغ است و خصوصا در فصول گرم سال قیمت این محصول افزایش می یابد. در بالا در مورد چند مدل از موتورهای هوندا صحبت کردیم که جزو موتورهای کم مصرف و کم استهلاک هستند. این موتورهای از قیمت کمتری نیز نسبت بهPCX و هوندا کلیک و … دارد و به همین در این دسته قرار گرفته اند.

کلام آخر

موتورهای کم مصرف و پرمصرف در بازار در مدل های مختلفی وجود دارند که هر کدام از نظر قیمتی نیز متفاوت هستند. برای کار موتورهای مناسب هستند که از استهلاک و مصرف کم برخوردار باشند. زیرا این موتورها رفت و آمد زیادی دارند و باید مسافت زیادی را طی کنند. پس برای کار باید موتوری انتخاب نمود که کم مصرف، کم استهلاک و قیمت مناسب داشته باشد. شما می توانید از فروشگاه اينترنتي هوندا کلیک موتورسیکلت مورد نظر خود را خریداری کنید‌.

این فروشگاه تمامی محصولات هوندا را با قیمتی مناسب در داخل ایران به فروش می رساند و شما می تواند در مورد اصل و اورجینال بودن محصولات مطمئن باشید. فروشگاه هوندا کلیک تمامی محصولات خود را با مسافت نامحدود ضمانت می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با پشتیبانی فروشگاه صحبت کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما