انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران

انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران

انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران

پیشرفت و تکنولوژی در صنعت موتورسیکلت نیز وارد شده است و موتورهای پیشرفته و مدرنی وارد بازار شده است که اتومات هستند و بدون کلاچ قادر به حرکت هستند. موتورهای اتومات در بازار بسیار وجود دارد و در سال‌های اخیر تمامی تولیدات موتورسیکلت اعم از محصولات اصل و چینی از این آپشن بهرمند می باشند. هر برند چندین موتور اتوماتیک را روانه بازار کرده است و در این مقاله به انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران خواهیم پرداخت.

هوندا کلیک از فروشگاه عرصه کننده موتورسیکلت های اتوماتیک می باشد و به شما کمک می کند تا بهترین موتورسیکلت را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

کاربرد موتورسیکلت اتوماتیک

موتورسیکلت های اتوماتیک برای افرادی که در گرفتن کلاچ موتورسیکلت مشکل دارند مناسب می باشد. موتورسیکلت های اتوماتیک در شهر به خوبی حرکت می کنند و سواری نرم و راحتی دارند. موتورهای اسکوتر جزو موتورهای اتوماتیک شهری می باشد که برای هر فردی جوان تا پیر مناسب است و حتی افراد تازه کار نیز می توانند به خوبی موتورسیکلت را هدایت کنند.

موتورهای اسکوتر در کنار سواری نرمی که دارند از بروز کمر درد و خستگی جلوگیری می کند. موتورهای اسکوتر قابلیت نصب باکس و طلق دارند و برای هر قشری مناسب است. شرکت هوندا سرآمد در تولید انواع موتورسیکلت های اتوماتیک در ایران می باشد.

 این شرکت توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شده است و به جز تولید موتورسیکلت در زمینه تولید خودرو، موتورهای هواگرد، موتورهای جت، قایق های موتوری، پمپ های آب، تجهیزات الکتریکی و … فعالیت دارد. شرکت هوندا در زمینه خودروسازی جزو هشتمین خودروسازان برتر جهان می باشد و در کشور ایران، آمریکا، چین و … شرکت تاسیس نموده است. در ادامه به چند نمونه از موتورهای این برند نام آشنا خواهیم پرداخت.

آشنایی با موتور اسکوتر

موتور اسکوتر برای کسانی که به دنبال راحتی و لذت بردن هستند مناسب می باشد. موتورهای اسکوتر بدون کلاچ می باشند و به صورت اتومات کار می کنند. لازم به ذکر است برخی از موتورهای اسکوتر حتی دنده ندارند و با ترمز و گاز فقط راکب سرکار دارد. این نوع موتورها از استهلاک کمی برخوردار هستند و راحتی و نرمی بالایی دارند. در زیر صندلی موتورهای اسکوتر فضای خالی وجود دارد که برای نگه داری موتورسیکلت تعبیه شده است و بسیار طراحی جالبی است.

این موتورها برای افرادی که برای رفت و آمد شهری با مشکل مواجه هستند مناسب است و به راحتی از ترافیک رد می شوند و وقت خود را هدر نمی دهند‌.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علائم خرابی سوپاپ موتورسیکلت چیست؟

در خیابان های ایران انواع موتورسیکلت های اسکوتر دیده می شود و به همین دلیل تعمیرکاران نیز با این نوع موتورها آشنایی دارند و در زمان کمی می توانند آن را تعمیر کنند. هوندا کلیک از پرفروش ترین نوع اسکوتر می باشد که کپی های زیادی از روی آن ساخته شده است.

انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران

هوندا PCX150

این مدل از برند هوندا در سال ۲۰۱۹ در کشور تایلند تولید شده است و طراحی جدید، انجین پیشرفته، نمایشگر دیجیتال و ترمز ضد قفل برای چرخ جلو بر روی آن نصب کرده اند. تایر های پهنی بر روی آن تعبیه شده و همچنین فنربندی بهتر از مدل های قبلی به سواری خوب آن کمک می کند. همچنین از قابلیت های دیگر PCX150 می توان به سیستم بهتر تزریق سوخت، موتور آب خنک بهسازی شده، سامانه خودکار خاموش کردن موتور سیکلت در حالت بی حرکت و استفاده از استارت متناوب صحبت کرد.

 این موتورسیکلت در دسته موتورسیکلت کم مصرف قرار دارد و برای کاهش مصرف سوخت و انرژی سازندگان توانستند انجین و جعبه دنده اتوماتیک بهینه سازی کنند و همچنین مقاومت تایرها را روی جاده کم کنند.

استفاده از لامپ های LED به جای لامپ های رشته ای و کاهش بار روی دینام تولید برق نیز از عوامل کاهش سوخت و انرژی می باشد. این موتور تک سیلندر است و چهار سوپاپ هوشمند دارد‌.

موتورسواران که می خواهند سرعت بالاتری را تجربه کنند و بودجه بیشتری نیز دارند بهتر است از خرید این موتورسیکلت غافل نشوند‌.

 

هوندا ADV150

این موتور در دسته موتورهای اتوماتیک می باشد که در ارتفاعات نیز می توان استفاده کرد. انجین این موتور ۱۵۰ سی سی می باشد و قدرت آن ۱۴ اسب بخار می باشد و گشتاور آن نیز ۱۴ نیوتن متر می باشد. این موتور تک سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپ می باشد و استارت آن برقی است.

ترمز جلو و عقب دیسکی می باشد و طرفیت باک آن ۸ لیتر می باشد. در شهرها و جاده ها این اسکوتر فوق العاده عمل می کند و موتوری سبک و چالاک می باشد.وزن موتور ADV150 ۱۳۳ کیلوگرم می باشد و کنترل آن آسان می باشد.  ارتفاع آن زیاد است و برای هر فردی ممکن است مشکل ایجاد کند. از ویژگی های مهم این موتور کم صدا بودن آن است و انجین آن آن در سرعت های پایین اصلا صدایی ندارد.

این موتور از عملکرد فنی خوب برخوردار است و دارای چراغ ال ای دی و زنون می باشد. برای آفرود های سبک مناسب می باشد و پایداری خوبی دارد‌

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
معروف ترین موتورسواران دنیا: چه کسانی هستند و چگونه موفق شدند؟

هوندا کلیک ۱۵۰

هوندا کلیک از انواع موتورسیکلت اتوماتیک در ایران می باشد که جزو پرفروش ترین هاست و سواری نرم و راحتی دارد و در ایران به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به مدل های قبلی دارد جزو پرفروش ترین ها می باشد. البته مدل های قبلی دچار مشکلاتی بودند که در سال ۱۴۰۰ تمامی نقصان ها برطرف شد و امروزه این موتورسیکلت جزو بهترین هاست.

کلیک ظاهر تهاجمی دارد و به سامورایی ملقب شده است. رینگ های آلومینیومی در کنار ترکیب رنگی متنوعی که دارد زیبایی آن را دو چندان کرده است. همچنین در کنار ظاهر زیبا به امکاناتی چون اتوهلد، سیستم‌ آی دلینک، استاپ،  سنسور جک، کلید باز کرد محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون مجهز می باشد. تک سیلندر، چهار زمانه و دو سوپاپه است و در قت جلو ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز آن کاسه ای است. تایرهای آن پهن است و موجب سواری نرم آن شده است. 

جمع و جور و کوچک می باشد و برای افرادی که قد خیلی بلند دارند مناسب نیست. البته در هنگام خرید امتحان کنید اگر پاهای شما به داشبورد برخورد نمی کند گزینه مناسبی براي خريد می باشد.

ظرفیت باک آن ۵.۵ لیتر می باشد و وزنی حدود ۱۱۲ کیلوگرم دارد. در بازار ایران هوندا کلیک ۱۲۵ سی سی و ۱۵۰ سی سی به فروش می رسد. به دلیل استهلاک کمی که دارد نگه داری از آن آسان است و باید از روغنی با گرانول مناسب استفاده کرد و همچنین در هر بار تعویض روغن فیلتر آن نیز تعویض شود.

خرید انواع موتورسیکلت هوندا

موتورسیکلت های هوندا جزو بهترین ها هستند البته رقبای هوندا مانند یاماها، سوزوکی و کاوازاکی نیز موتورسیکلت های اتوماتیک خوبی را تولید کرده اند ولی به دلیل قدیمی بودن برند هوندا در ایران و همچنین قیمت مناسبی که موتورهای تولیدی این شرکت دارد بیشتر از این برند در کشورمان استفاده می شود. باید توجه داشته باشید این موتورسیکلت ها ماندگاری بالایی دارند و در صورت خرابی به راحتی می توانید قطعات آن را تعویض کنید.

فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک از فروشگاه موتورسیکلت در ایران می باشد که در کنار فروش موتورسیکلت تمامی لوازم جانبی و یدکی آن را نیز به فروش می رساند و شما می توانید در صورت خرابی موتورسیکلت قطعات مورد نظر خود را از این فروشگاه اینترنتی خریداری نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما