برای خرید موتورسیکلت باید به چه نکاتی توجه داشت؟

خرید موتورسیکلت

برای خرید موتورسیکلت باید به چه نکاتی توجه داشت؟

علاقه زیادی به موتورسواری دارید و هیچ گونه اطلاعاتی در مورد خرید موتورسیکلت ندارید؟ با هوندا کلیک همراه باشید تا ناگفته های زیادی را در مورد این وسیله نقلیه پرهیجان بفهمید.

طبق استاندارد جهانی وسیله نقلیه ای که دارای دو، سه یا چهار چرخ یا چرخ های دو قلو باشد را موتور سیکلت می گویند. این وسیله ارزان تر از خودرو می باشد و در همه نقاط جهان از آن برای حمل و نقل سریع استفاده می شود‌. سرسیلندر، موتور، اگزوز، صفحه کلاچ، زین، باک بنزین، رادیاتور آب یا روغن، شاسی از اجزای مهم تشکیل دهنده موتورسیکلت می باشند‌.

موتورسیکلت انواع مختلفی دارد و در هنگام خرید موتورباید با توجه به احتیاجی که دارید انتخاب درست را انجام دهید.

از جمله انواع موتور می توان به موتورهای مسابقه، موتورهای آفرود، موتورهای اسکوتر، موتورهای استاندارد شهری، موتورهای تریل و … اشاره داشت که هر کدام برای محل خاصی مناسب هستند. به این صورت که شما موتور آفرود را نمی توانید در خیابان و داخل شهر استفاده کنید و باید در انتخاب و خرید موتورسیکلت به این نکات توجه کنید.

موتورسیکلت استاندارد شهری

این نوع موتورسیکلت در شهر استفاده می شود و برای افراد مبتدی مناسب است. برای مسافت طولانی مناسب نیستند و قیمت کمی دارند.

 

موتورهای کروزر

موتور این نوع موتورسیکلت وی توئین می باشد و سیستم تعلیق نرم و راحتی دارد. وزن این موتورها بالا است و مناسب برای افراد قد بلند می باشد. همچنین مصرف سوخت بالایی نیز دارد.

موتورهای مسافرتی

برای مسافت های طولانی از این موتورسیکلت می توان استفاده کرد و برای سفرهای درون شهری به دلیل هزینه بالایی که دارد مناسب نیست.

 

موتور مسابقه

موتور مسابقه سرعت و شتاب بالایی دارد و مناسب پیست مسابقه است. در این موتور، راکب به جلو متمایل است و برای افراد مبتدی اصلا مناسب نمی باشد.

 

 

مزایای خرید موتورسیکلت

موتورسیکلت مزایای زیادی نسبت به خودرو دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت‌.

صرفه جویی در سوخت

سوخت کمتری نسبت به ماشین دارد و هزینه کمتری نیز خواهند داشت. البته باید توجه داشت که سرعت بیشتری از خودرو دارد و در هنگام ترافیک و … نیز به راحتی تردد می کند‌‌.

دسترسی سریع به سفارشات

در برخی مواقع برای جابه‌جایی و سفارش دادن وسایل کوچک موتورسیکلت بهترین وسیله نقلیه می باشد زیرا در وقت کمی محصول به دست شما می رسد.

آسان و کم هزینه

موتور سیکلت کم هزینه تر از ماشین  است و با قیمت پایین نیز می توان نوع ساده آن را خریداری کرد. فقط باید توجه داشت در هنگام استفاده از موتورسیکلت از قوانین ایمنی غافل نشوید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه موتورهای بنلی و هوندا

نکات مهم خرید موتورسیکلت

برای خرید موتور باید به پنج ویژگی آن توجه داشت که شامل ترمز مناسب، تایرهای مناسب و قوی، خنگ کننده مایع، شاسی و سیستم تعلیق مناسب و قابلیت آیرودینامیکی می باشد. همچنین باید ویژگی های دیگری نیز باشد که به آنها نیز خواهیم پرداخت.

ترمز موتورسیکلت در خرید موتورسیکلت

ترمز باید به گونه ای باشد که در اسرع وقت موتور را متوقف کند و در سرعت بالا از بروز حادثه جلوگیری نماید. در هنگام خرید توجه به این نکته اصلی اساسی و مهم می باشد‌. در هنگام استفاده از موتورسیکلت نیز باید به بررسی دیسک و لنت ها پرداخت تا سیستم ترمز دچار آسیب نشود. در صورتی خرابی دیسک از دیسک های باکیفیت استفاده کنید تا ترمز موتور عملکرد خوبی داشته باشد.

تایرهای مناسب و قوی

موتور سیکلت پرشتاب و پرسرعت است و در نتیجه در هنگام سرعت باید از لاستیک های مناسب و قوی برخوردار باشد تا سرعت و شتاب را تحمل کند. مواد تشکیل دهنده تایر، آج و ساختار آن در عملکرد موتورسیکلت نقش دارند.

خنک کننده مایع

یکی از نکاتی که در خرید موتور باید به آن توجه نمود خنک کننده مایع است. دمای موتور سیکلت را دمای هوای محیط نمی تواند کنترل کند و باید از روش های خنک سازی استفاده کرد. خنک کننده مایع و روغن به منظور خنگ سازی موتورسیکلت می باشد که گرمای موتور را جذب خود می کنند و موتور خنک خواهد شد.

روغن خنک کننده بعد از افزایش دما ویسکوزیته خود را از دست می دهد و در نتیجه به یک خنک کننده مایع احتیاج دارد. استفاده از خنک کننده روغن کاری بهینه موتورسیکلت را تضمین خواهد نمود خصوصا در زمانی که موتور مسافت طولانی را طی می کند.

شاسی و سیستم تعلیق مناسب

به شاسی و سیستم تعلیق در هنگام خرید موتورسیکلت دقت کنید. برای هدایت درست موتورسیکلت شاسی آن باید مناسب باشد. شاسی هر چقدر محکم و قوی تر باشد در هنگام پیچیدن در پیچ های تند کنترل موتور راحتتر خواهد بود. اگر موتورسیکلتی دارای سیستم تعلیق مناسب باشد در کنار ظاهر زیبایی که ایجاد می کند به پایداری موتور سیکلت در هنگام ترمز زدن کمک خواهد کرد.

کارایی آیرودینامیکی

موتورسیکلت باید وزن سبکی داشته باشد تا در برابر باد کمترین مقاومت را داشته باشد. سیستم آیرودینامیکی به همین منظور می باشد و طبق تکنولوژی های جدید موتورسیکلت باید طراحی و ساخته شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور هوندا کلیک 150

اندازه موتور: نکات مهم در خرید موتور

موتورسیکلت ها اندازه های مختلفی دارند و موتورهای کوچک مناسب برای افراد مبتدی می باشد و همچنین از قیمت پایینی نیز برخوردار هستند‌ و هزینه کمتری را در دراز مدت دارند.

گارانتی یا ضمانت نامه

گارانتی نگرانی شما را در مورد کیفیت موتورسیکلت کاهش می دهد و اکثر موتورسیکلت ها با برندهای مختلف از جمله، هوندا، یاماها، سوزوکی و … دارای صمانت نامه و گارانتی می باشند. گارانتی به شما کمک می کند در صورتی که قطعات دچار خرابی یا نقصان باشد را بدون پرداخت هزینه تعمیر کنید.

البته قطعاتی چون ترمز، فیلتر، روغن، لاستیک را باید طبق مسافتی که پیموده اید هر چند وقت تعویض کنید و این قطعات در ضمانت نامه قید نشده اند.

در هنگام خرید موتورسیکلت از برندهای معتبر خرید کنید و موتورهای پیشنهادی را خریداری کنید. زیرا کاربران با این موتورسیکلت ها کار نموده اند و تجربه بیشتری دارند.

خرید موتورسیکلت در ایران

بیشترین آمار را برند هوندا با موتور طرح هوندا ۱۲۵ سی سی دارد و همچنین مدل هوندا کلیک نیز طرفداران زیادی در ایران دارد. در ایران موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی در درون شهرها نمی توانند تردد کنند. برند های دیگری چون سوزوکی، یاماها، کاوازاکی و … از برند های معروف موتورسیکلت می باشند که در ایران نیز از آنها استفاده می شود.

رعایت ایمنی در موتورسواری

در هنگام موتور سواری باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

حتما از کلاه کاسکت کامل برای جلوگیری از بروز حادثه استفاده کنید.

از لباس های مخصوص موتورسیکلت در مسابقه ها و … استفاده نمایید.

حتما گواهی نامه موتورسیکلت دریافت نمایید. گرفتن گواهی نامه موتورسیکلت از گرفتن گواهی نامه خودرو راحت تر می باشد.

موتورسیکلت خود را حتما بیمه نمایید.

نگهداری از موتورسیکلت

برای عمر بیشتر موتورسیکلت توجه داشته باشید که در زمان مناسب تعویض روغن انجام دهید. همچنین زنجیر چرخ، باد لاستیک و … را با طور مرتب بررسی نمایید.

هوندا کلیک فروشگاه فروش موتورسیکلت، لوازم جانبی موتورسیکلت از جمله لاستیک، روغن موتور و … می باشد که شما می توانید بو اطمینان کامل از این فروشگاه خرید کنید.  در هنگام خرید موتور باید نکات بالا را رعایت کرد و در این فروشگاه شما می توانید با مشاوران هوندا کلیک در مورد بودجه، کاربرد و … که از موتور انتظار دارید صحبت کنید و انتخابی درست را با کمک مشاوران داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما