معرفی انواع مدل های موتورسیکلت هوندا

بهترین مدل هوندا

معرفی انواع مدل های موتورسیکلت هوندا

موتورسیکلت جزوی از وسایل نقلیه می باشد که اگر استفاده درستی از آن شود و با رعایت ایمنی اصلا خطرساز نمی باشد. هوندا یکی از برندهای معتبر موتورسیکلت می باشد و در این مقاله می خواهیم به بهترین مدل هوندا بپردازیم.

تاریخچه برند هوندا

هوندا از برندهای معتبر در صنعت موتورسیکلت و خودرو می باشد که توسط سوئیشیرو هوندا تاسیس شد. در ابتدا با ساخت موتورسیکلتی دوچرخه مانند وارد بازار شد و سپس توانست در کشورهای دیگری چون آمریکا کارخانه تاسیس کند‌.

در حال حاضر شرکت هوندا توانسته انواع مختلف موتورسیکلت اعم از موتور مسابقه، موتور آفرود، موتور شهری و …. را وارد بازار کند که هر کدام قدرت و شتاب بالایی دارند.

شرکت هوندا رقبای زیادی دارد که در ایران می توان به شرکت های یاماها، سوزوکی و کاوازاکی اشاره داشت. این شرکت ها نیز موتورهای پرشتاب زیادی را روانه بازار کرده است که با موتورسیکلت های هوندا برابری می کند.

همانطور که گفته شد این وسیله نقلیه از تنوع زیادی برخوردار است و با تکنولوژی های روز طراحی و تولید شده اند. از جمله آپشن های جدید می توان به استارت برقی، جعبه دنده اتوماتیک، داشتن لامپ های هالوژن و … می باشند.

موتورسیکلت را به چهار دسته تقسیم می توان نمود.

  1. ارزانترین موتورها با حجم موتور ۱۲۵ سی سی
  2. موتورسیکلت هایی با حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی سی
  3. موتورسیکلت ها با حجم موتور ۲۵۰ سی سی
  4.  و گروه چهارم که موتورهای لوکس نیز معروف هستند حجم آنها بیش از ۲۵۰ سی سی تا ۱۱۰۰ سی سی می باشد. 

نام های بهترین مدل هوندا

هوندا مدل های موتورسیکلت خود را با اسم رمز نامگذاری می کند‌. مشخصه موتورسیکلت های استاندارد شهری CB_CB300R_CB500F_CB1000R این حروف می باشند. همچنین موتورهای ورزشی و سوپر اسپرت را با حروف CBR نشان می دهند. آفرودیت سواران در هنگام خرید موتور هوندا اصل باید به حروف ،CRF و XR توجه نمایند. بهترین مدل هوندا با نام Gold Wing قابل شناسایی هستند.

در ادامه به بهترین مدل هوندا خواهیم پرداخت با ماه همراه باشید.

موتورسیکلت های کروزر هوندا

کروزر ها برای استفاده روزانه مناسب هستند و به دلیل ارتفاع کمی که صندلی ها دارند سیستم تعلیق آنها نرم تر است و در پیاده روهای و مکان های ناهموار راحت عبور می کند‌. از بهترین مدل هوندا کروزر می توان به  Rebel 300، Rebel 500، Shadow و Fury اشاره داشت.

موتورسیکلت Rebel 300 جزو کم‌هزینه ترین مدل های هوندا می باشد و برای موتورسواران تازه کار مناسب می باشد. این موتور وزن سبکی دارد و در هنگام توقف به راحتی می توان آن را نگه داشت. این موتور تک سیلندر می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
با قدیمی‌ترین موتورسیکلت جهان آشنا شوید!

موتور Rebel 500  از مدل ۳۰۰ آن بزرگتر است و حجم آن ۴۷۱ سی سی می باشد. همانند مدل قبلی دارای گیربکس شش ساعته، مخزن سوخت ۲.۹ گالن، استارت الکتریکی، خوشه سنج دیجیتال، ترمز دیسکی و رینگ های ۱۶ اینچی آلیاژی می باشد. همچنین لوازم جانبی این مدل می توان به صندلی عقب مسافر، کیسه های زین و سیستم ترمز ضد قفل اشاره داشت.

هوندا Shadow ظاهری شلوغ دارد و از تجهیزات این موتورسیکلت می توان به گیربکس پنج سرعته، مخزن سوخت ۳.۷ گالت، دیسک جلو و ترمزهای درام عقب و چرخ های مفتولی ۱۷ و ۱۵ اینچی می توان اشاره داشت.  همچنین لوازم جانبی اختیاری این مدل شامل شیشه جلو، سیستم‌ صوتی، کیسه های زین و ABS می باشد.

هوندا فیوری: بهترین مدل هوندا

هوندا فیوری همانند یک هلی کوپتر می باشد و میله های دسته آن بلند می باشند و صندلی آن نزدیک به چرخ عقب است. از تجهیزات نصب شده بر روی این موتور به گیربکس پنج سرعته، مخزن سوخت ۳.۴ گالنی، ترمز دیسکی و رینگ های آلیاژی ۱۸ و ۲۱ اینچی می توان پرداخت و همچنین لوازم جانبی مثل شیشه جلو و ABS اختیاری نصب شده است.

موتور سیکلت هوندا اسپرت

هوندا های اسپرت برای سرعت بالا و ویراژ دادن در جاده های پر پیچ ساخته شده اند. بدنه این موتورسیکلت ها براق می باشد و به دلیل آیرودینامیک بودن، راکب وضعیتی خمیده خواهد داشت و برای مسافت های زیاد مناسب نیست‌. افراد مبتدی بهتر است از این موتور استفاده نکنند.

در ادامه به چند موتورسیکلت اسپرت که جزو بهترین مدلهای هوندا می باشد خواهیم پرداخت.

هوندا CBR 300 R  موتوری با حجم ۲۸۶ سی سی می باشد و از جمله تجهیزات استاندارد آن می توان به تک سیلندر بودن، جعبه دنده شش سرعته، وزن ۳۶۰ پوند، استارت برقی، سیستم‌ تعلیق عقب قابل تنظیم،  ترمز دیسکی و … اشاره داشت.

هوندا CBR500R همانند مدل قبلی است و فقط تفاوت آن در یک موتور موازی دوقلو ۴۷۱ سی سی می باشد.

همچنین مدل های 650، 600 و 1000 جزو بهترین ها هستند.

موتور سیکلت هوندا تورینگ: بهترین مدل هوندا

این موتورسیکلت ها مناسب برای مسافرت هستند و هوندا برای موتورهای Gold Wing ضمانتی سه ساله را در نظر گرفته است همچنین مسافت طی شده در این ضمانت نامه نیز نامحدود می باشد. این موتور شش سیلندر است و دارای سیستم قدرت شش سرعته، گیربکس اتوماتیک هفت کلاه و عملکرد معکوس سرعت پایین دارند.

موتورسیکلت آفرود هوندا

شرکت هوندا موتورهای زیادی را برای آفرود طراحی کرده است. موتورهای آفرود به دو دسته اسپرت دوگانه(قابلیت تردد در جاده ها و خیابان ها)  و دوچرخه های خاکی(استفاده در تپه ها، جنگل و …) تقسیم می شوند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چرا هوندا واریو ۱۶۰ ارزش خرید دارد؟

موتور هوندا اسپرت دوگانه شش مدل دارد که می توان به CRF250L, CRF450L, CRF1000L, XR650 L, NC750 X, CB500X اشاره داشت.

همچنین مدل CRF50F نیز از دوچرخه های خاکی می باشد که به دلیل نداشتن چراغ راهنما، چراغ ترمز، آینه و لاستیک های مناسب در خیابان ها نمی تواند تردد کند‌.

اسکوترهای هوندا و مینی موتور

اسکوترها از موتورهای شهری می باشند که سبک، کوچک و قابل کنترل هستند‌. همچنین به دلیل داشتن گیربکس اتوماتیک برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب می باشد. در ادامه به چند موتورسیکلت اسکوتر از برند هوندا می پردازیم‌.

هوندا متروپولیتن از بهترین مدلهای هوندا می باشد و دارای موتور تک سیلندر ۴۹ سی سی می باشد. وزن ۱۸۰ پوندی دارد و مخزن سوخت آن ۱.۲ گالن می باشد. همچنین از تجهیزات دیگر آن می توان به داشتن استارت برقی، ترمزهای درام، چرخ های ۱۰ اینچی و محفظه ذخیره سازی با قفل اشاره داشت.

هوندا کلیک ۱۵۰i: بهترین مدل هوندا

 هوندا کلیک جزو موتورسیکلت های اسکوتری است و در بین مردم بسیار محبوب است. این موتور ظاهر شیک و مدرنی دارد و دارای موتور ۱۵۰ سی سی چهار زمانه می باشد. که انجین ۱۳ اسب بخار وو گشتاور ۱۳ نیوتن بر متر می باشد. مجهز به ترمز دیسکی جلو می باشد.

همچنین موتورسیکلت های هوندا Super Cab, Ruckus و PCX150 نیز از اسکوترهای پرقدرت می باشند. همچنین موتور های مینی نیز شامل هوندا گروم و هوندا مانکی می باشد.

نکات مهم خرید خودرو

در هنگام خرید موتور سیکلت باید به نکات زیر دقت فرمایید.

ایمنی موتور

بیمه نامه موتور

با آگاهی به کاربردی که خواهد داشت انتخاب صورت گیرد.

تحقیق کامل انجام دهید.

به ارتفاع صندلی دقت کنید.

وزن موتور سیکلت نیز مهم می باشد‌.

بودجه ای که دارید.

قیمت موتورسیکلت هوندا

قیمت موتورسیکلت های هوندا نسبت به رقبای دیگر کمتر است و هر چقدر تجهیزات و وسایل جانبی بیشتر موتور داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر است. هوندا کلیک از عرضه کنندگان انواع موتورسیکلت هوندا می باشد و شما می توانید مدل مورد نظر خود را در کمترین زمان از این فروشگاه اینترنتی خریداری نمایید.

تمامی محصولات هوندا دارای ضمانت نامه مسافت محدود می باشند و شما می توانید بهترین ها را از هوندا کلیک بخواهید. لازم به ذکر است که اگر اولین بار برای خرید موتورسیکلت اقدام کرده اید و آگاهی کاملی ندارید می توانید با مشاوران این فروشگاه تماس بگیرید و انتخابی درست را داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما