لوازم یدکی موتورسیکلت را بشناسیم.

لوازم یدکی موتور سیکلت

لوازم یدکی موتورسیکلت را بشناسیم.

خرید لوازم یدکی موتور سیکلت امری مهم می باشد و باید قطعاتی را خریداری نمود که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند و همچنین مناسب موتورسیکلت باشند. لوازم یدکی موتورسیکلت در اثر مستهلک شدن نیاز به تعمیر دارند و باید آنها را تعویض نمود. در صورتی که قطعات موتورسیکلت دچار خرابی شدند از سوار شدن آن خودداری کنید زیرا امکان بروز حادثه وجود دارد.

موتور سیکلت از وسایل نقلیه می باشد که انواع مختلفی دارد و می توان به موتورهای مسابقه، موتور استاندارد شهری، موتور کروز (تفریحی)، موتور مسافرتی، موتور فرا جاده ای، موتور اسکوتر، موتور گازی، موتور مینی، موتور کافه ریسر، موتور همه جا رو و … اشاره داشت. که هر کدام برای موقعیت های مختلف استفاده می شود و کارایی خاصی خود را دارند.

در هنگام خرید قطعات موتورسیکلت باید تحقیق کرد تا جنسی خوب متناسب با موتورسیکلت خود خریداری کنید. امروزه تحقیق کار آسانی است و شما با ورود به صفحه گوگل می توانید قطعات بهترین برندها را با یکدیگر مقایسه کنید و با بودجه ای که دارید محصولی مناسب را خریداری نمایید.

لوازم یدکی موتور سیکلت

لوازم یدکی به قطعاتی گفته می شود که هنگام خرابی قطعات موتورسیکلت جایگزین قطعات اصلی می شدند و موتور سیکلت هایی که دچار حادثه شده اند می توانند قطعات جدید را جایگزین قطعات آسیب دیده نمایند. لوازم یدکی موتورسیکلت متناسب با مدل موتور و نوع موتور ساخته می شوند و هر موتور سیکلت قطعات مختص به خود را دارد.

 در ادامه به قطعات مهم موتورسیکلت خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

کاربراتور موتورسیکلت

کاربراتور وظیفه سوخت رسانی به محفظه انفجار را دارد و با تنظیم آن باید کارکرد آن را درست کرد. البته در صورتی که قابل تنظیم نبود باید به فکر تعویض آن بود. کاربراتور درصدی از سوخت (بنزین و هوا) را با هم ترکیب کرده و به سمت سیلندر می برد و در سیلندر با فشرده شدن توسط پیستون، توسط شمع جرقه صورت می گیرد و انفجار رخ می دهد. این انفجار قادر به تولید نیرو است و نیروی حاصل توسط شاتون به قسمت میلنگ می رود و سپس به قطعات دیگر رفته و موجب راه افتادن موتور سیکلت می شود.

کلاچ موتور سیکلت

کلاچ برای تعویض دنده یا متوقف کردن موتور سیکلت ساخته شده است. کلاچ حرکت موتور را از سیستم انتقال قدرت و پیشرانه به طور موقت قطع می کند و به حرکت چرخ عقب کمک می کند.

گیربکس موتور

گیربکس بعد از موتور مهم ترین قطعه در موتور می باشد که توسط دیسک و صفحه به موتور وصل خواهد شد‌‌.

لوازم یدکی موتور سیکلت

سر سیلندر : لوازم یدکی موتور سیکلت

سر سیلندر بر روی سیلندر قرار می گیرد و در بین فضای بین این دو قطعه انفجار رخ می دهد و نیروی حاصل از این انفجار به پیستون رفته و سپس به شاتون و میلنگ می رسد و موجب حرکت موتور سیکلت می شود. همانطور که گفته شد کشیدن هوا و بنزین در فضای خالی بین سیلندر و سر سیلندر انفجار را رقم می زند‌. در قسمت سر سیلندر قطعاتی مثل سوپاپ، فنرهای سوپاپ، کاسه نمد سوپاپ، گیت سوپاپ قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
ویژگی های موتور سیکلت هوندا CBR650R

اگزوز موتور سیکلت

اگزوز قطعه ای می باشد که در قسمت بیرونی موتور سیکلت قرار دارد و برای دفع گازهای خروجی حاصل از احتراق تعبیه شده است و دیگر فایده آن دفع صداهای ناخوشایند موتور می باشد. در موتورسیکلت های جدید اگزوز صدای کمی دارد و تولید کنندگان میزان گاز خروجی را به حداقل رسانده اند.

البته اگزوز به تنهایی نمی تواند گازهای آلاینده را کاهش یا حذف کند و برای این منظور از کاتالیزور استفاده می شود. کاتالیزور برای تمیزی محیط زیست تولید شده و در سال های اخیر بر روی موتورسیکلت ها به منطور کاهش آلایندگی نصب می شود.

زنجیر موتور سیکلت

زنجیر موتور سیکلت از لوازم یدکی موتورسیکلت می باشد که برای انتقال نیرو به چرخ های عقب تعبیه شده است و زنجیرها را باید هر دو تا سه ماه یکبار بررسی و سرویس نمود‌.

چراغ خطر موتورسیکلت

چراغ خطر برای امنیت و برقراری ارتباط نصب شده است. شما با استفاده از این چراغ می توانید حضور خود را در جاده به رانندگان دیگر نشان دهید تا حادثه ناگواری اتفاق نیفتد.

باتری : لوازم یدکی موتور سیکلت

باتری از قطعات مهم موتورسیکلت می باشد و سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی با برق باتری وارد مدار خواهد شد. این در صورتی است که در موتورسیکلت های قدیمی مانند موتور هوندا سی جی نیازی به باتری نیست و برق خود را آلترناتور تامین می کند.

رینگ و پیستون

رینگ حلقه ای از جنس فلز، پلاستیکی یا لاستیکی است که بر روی جسم دیگری عمدتا جسم های استوانه ای حلقه می شود. پیستون برای انجام وظایف خود نیاز به حرکتی راحت و دور از اصطکاک درون سیلندر دارد و با کمک رینگ این مهم انجام می شود. پیستون قطعه ای استوانه ای با شیارهایی بر روی بدنه خود است که بر روی شیارها رینگ ها قرار می گیرند. رینگ پیستون به دو دسته روغنی و فشاری تقسیم می شوند.

تعداد رینگ ها بین سه تا هفت عدد تغییر می کنند و به نوع موتور و تراکم مورد نطر مخلوط هوا و سوخت قابل تعیین می باشد.

شاتون موتورسیکلت؛ لوازم یدکی موتور سیکلت

شاتون موتورسیکلت از لوازم مهم در ساخت موتورسیکلت می باشد که به اتصال پیستون ک میلنگ کمک می کند. شاتون از جنس فولاد ساخته شده است و بسیار مقاوم سخت می باشد‌.

شاتون ضربات ناشی از احتراق را باید تحمل کند و همچنین قادر به تحمل نیرویی که به پیستون وارد شده و توسط شاتون به میلنگ منتقل می شود را باید داشته باشد و جنس آن باید سخت باشد‌.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه مدل های موتورسیکلت هوندا در بازار ایران

لاستیک

لاستیک در کنار زیبایی که به موتور سیکلت می دهند وظیفه تحمل وزن موتور سیکلت را دارد. امروزه موتورسیکلت های جدید مانند هوندا کلیک از لاستیک پهنی برخوردار هستند که موجب سواری نرم می شود و فرد احساس ناراحتی نمی کند‌.

لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا

هوندا ۱۲۵ سی سی از موتورسیکلت های پرفروش در ایران می باشد که برای تردد در شهر استفاده می شود. لوازم یدکی این موتور سیکلت در ایران بسیار موجود است و تنوع آن بسیار زیاد است. قطعات یدکی این موتورسیکلت در ایران و کشورهای خارجی نظیر چین و ژاپن نیز تولید می شود و هر کدام کیفیت متفاوتی دارند.

البته لازم به ذکر است لوازم یدکی موتورسیکلت های هوندا به جز انجین موتور در ایران نیز تولید می شود و همه لوازم یدکی ها وارداتی نمی باشند.

تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

لوازم یدکی از قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل اجناس فیک و تقلبی در بازار با کیفیت پایینی وجود دارد که از مواد اولیه نامناسب تهیه شده اند. این محصولات نصف قیمت لوازم یدکی اصل را دارند و شناسایی آنها کار سختی است. برای اطمینان از خرید فقط باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و یا به تعمیرکاران مجاز مراجعه نموده تا لوازم یدکی موتور شما را تعویض نمایند.

قیمت لوازم یدکی

هر لوازم یدکی برای هر موتورسیکلت قیمت متفاوتی دارد. مثلا قیمت لاستیک موتورسیکلت های اسکوتر با قیمت لاستیک های مسابقه متفاوت است. همچنین دیگر لوازم یدکی موتورسیکلت نیز بنا به مدل قیمت متفاوتی دارند. همچنین جنس قطعات نیز در تفاوت قیمت آن نقش دارند و برخی از اجناس چینی هستند و قیمت پایین تری دارند.

البته برخی از جنس های چینی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نمی‌توان گفت همه فیک هستند‌. مثلا لوازم یدکی برند هوندا در ژاپن، تایلند و چین تولید می شود و جنس اورجینال و اصل می باشند.

جمع بندی لوازم یدکی موتور سیکلت

قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت را باید از فروشگاه های معتبر خریداری نمود‌ زیرا جنس های تقلبی در بازار بسیار وجود دارند و نحوه تشخیص اصل بودن آن کمی سخت می باشد. فروشگاه هوندا کلیک از فروشگاه های اینترنتی در زمینه موتور سیکلت، لوازم یدکی، روغن موتور و … می باشد و می توانید قطعات اصل را با ضمانت و گارانتی خریداری کنید.

این فروشگاه محصولات اصل و اورجینال خود را با سود کم به فروش می رساند و شما می توانيد لوازم یدکی موتورسیکلت اصل را با کیفیتی مطلوب خریداری کنید. فقط کافیست با فشردن چند دکمه سفارش خود را ثبت کنید و خریدی مطمئن و ایمن داشته باشید.‌ هدف ما بی شک جلب رضایت مشتری از خرید اینترنتی لوازم یدکی موتورسیکلت می باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما