تاریخچه هوندا موتور

تاریخچه هوندا موتور

تاریخچه هوندا موتور

هوندا موتور از شرکت های چند ملیتی ژاپنی می باشد که تولید کننده انواع موتورسیکلت و خودرو می باشد و تاکنون در کل جهان از استقبال بی نظیری برخوردار شده است. در ۱۹۴۷ توسط سوییشیرو هوندا که یک مکانیک خلاق بود شرکت هوندا تاسیس شد و توانست در شهر های دیگری چون ایران، فرانسه، امریکا، چین و … نیز نمایندگی احداث نماید‌. 

سوییشیرو در ابتدا به تولید رینگ پیستون پرداخت و توانست آنها را به شرکت تویوتا بفروشد سپس شروع به تولید موتور سیکلت نمود. برند هوندا از بزرگترین تولید کنندگان موتور سیکلت در جهان می باشد.

در ابتدا در بحبوحه جنگ جهانی دوم توانست اولین محصول خود را که شبیه به یک دوچرخه بود تولید کند‌. بر روی این دوچرخه موتور سوار کرد و اولین هوندا موتور را روانه بازار کرد و از ورشکستگی نجات یافت. این موتورسیکلت ساده قیمت کمی داشت و از استقبال خوبی روبه رو شد.

در سال‌های بعد برند هوندا توانست موتورسیکلت و قایق موتوری جدید تولید کند و در سال ۱۹۴۹ موتورسیکلتی تکامل یافته را با نام هوندا مدل -دی وارد بازار نمود. در سال ۱۹۵۳ موتور بندی با پیشرانه چهار زمانه را تولید کرد‌.

تاریخچه هوندا موتور

این موتورسیکلت بسیار سبک بود و چهار اسب بخار قدرت داشت. در سال ۱۹۵۸ در آمریکا شرکت خود را تاسیس کرد و شروع به ساخت و تولید هوندا سی ۱۰۰ سوپر کاب کرد که جزو پرفروش ترین ها بود و تحولی عظیمی را برای هوندا موتور داشت‌ به طوری که ۳۰ میلیون از این مدل به فروش رسید. پیشرانه چهار زمانه با حجم ۱۰۰ سی سی و یک گیربکس چهار دنده در آن استفاده شده بود. هوندا موتور در ساخت موتورهای پیشرفته اولین است و با برندهایی چون سوزوکی، کاوازاکی و یاماها رقابت نزدیکی دارد.

این برند بعد از تولید چندین موتورسیکلت با قابلیت های متفاوت شروع به ساخت و تولید خودرو نمود و در سال ۱۹۶۰ اولین خودرو جاده ای را وارد بازار نمود. برند هوندا در صنعت خودروسازی در آمریکا و ژاپن بعد از برند تویوتا قرار دارد و جزو پرفروش ترین ها می باشد.

همچنین در چندین سال اخیر توانسته خودروهای لوکسی را تولید کند و با نام برند آکورا از آن پرده برداری کرد و در ادامه شرکت های بزرگ دیگری چون تویوتا و نیسان برندهای لکسوس و اینفینیتی را روانه بازار کردند. شرکت هوندا در هشتمین رتبه ساخت خودرو قرار دارد و جزو خودروسازها بزرگ همچون جنرال موتورز، فولکس واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن می باشد‌.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتورسیکلت سلبریتی های معروف

همچنین در سال ۱۹۷۳ توانست اولین موتور قایق چهار زمانه را بسازد و در جهان شناخته شود.

موتور سیکلت سی جی ۱۲۵ از برند هوندا موتور می باشد که در ایران بسیار پرفروش بود و هنوز جزو پرکاربردترین ها می باشد و برای رفت و آمد شهری از آن استفاده می شود.

از جمله دستاوردهای دیگر شرکت هوندا می توان به تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایق های موتوری، پمپ های آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق اشاره داشت‌.

شعارهای تبلیغاتی هوندا موتور

هر برند برای پیشرفت و بازاریابی تبلیغاتی ارائه می دهد و از جمله شعار های تبلیغاتی این برند می توان به موارد زیر اشاره داشت.

مشتری همیشه پادشاه است.

متفاوت بودن، مشتری سالاری، خدمات خوب

خدمات را پیش از فروش باید آغاز کرد.

شعارها و در الویت بودن مشتری  به این برند کمک زیادی کرده است و در حال حاضر در رده هشتم بهترین تولید کنندگان قرار دارد.

موتورسیکلت های جدید هوندا

قیاس موتورسیکلت های هوندا با دیگر برند ها کار بسی بیهوده است این محصول در کشور خودمان ایران دارای نمایندگی می باشد و در کنار ظاهر زیبایی که دارد در صورت بروز هر گونه مشکل فنی می توان به راحتی با مراجعه به نمایندگی ها نقص را برطرف نمود. همچنین سواری نرم و هندلینگ بودن و سرعت آن نظر بیشتر جوانان را به خود جذب کرده است.

در ادامه می خواهیم به چند مدل سریع و پرشتاب از هوندا موتور بپردازیم که سواری نرم و راحتی دارد و از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند‌.

هوندا کلیک ۱۵۰

هوندا کلیک

هوندا کلیک جزو موتورهای شهری محسوب می شود  و برای تردد در داخل شهر مناسب است. این مدل ظاهر تهاجمی دارد و در کشور تایلند تولید شده است. سیستم این موتورسیکلت CBS می باشد و ۱۵۰ سی‌سی حجم موتور آن می باشد‌.  دارای یک سیلندر و دو سوپاپ انژکتوری می باشد و می تواند ۱۶.۷ اسب بخار نیرو تولید کند و همچنین ۱۲.۸ نیوتن بر متر گشتاور دارد‌.

اتوماتیک بودن چراغ عقب از ویژگی های این موتور سیکلت می باشد‌ و به صورت خودکار خاموش و روشن می شود. در هنگام پایین آمدن جک نیز سیستم جک خاموش می شود.

هوندا PCX160

موتورسیکلت هوندا PCX

هوندا PCX در ایران از استقبال خوبی مواجه شده است و از مدل های جدید با ویژگی های خوبی است. از جمله ویژگی های برجسته این مدل از هوندا موتور می توان به انجین پیشرفته تر، نمایشگر دیجیتال، ترمز ضد قفل برای چرخ جلو و شاسی و بدنه اشاره داشت. چرخ های پهن و فنر بندی خوبی که دارد سواری عالی ای دارد. همچنین مصرف سوخت و انرژی آن نیز کم می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
خرید موتور هوندا در تهران

موتورسیکلت هوندا سی بی ۱۲۵

در ایران این مدل موتورسیکلت بسیار پرفروش می باشد و بعد از چندین سال هنوز در خیابان ها دیده می شود و جزو وسایل نقلیه پرکاربرد می باشد. این موتور سیکلت خیابانی تک سیلندر و چهار زمانه می باشد. قدرت این وسیله نقلیه تا ۱۰ اسب بخار می رسد و گشتاور آن ۹.۲ نیوتن بر متر می باشد. از ترمز کاسه ای در هر دو چرخ استفاده شده است.

این موتورسیکلت در دو مدل سی جی آی و سی دی آی تولید شده است که تفاوت آنها فقط در سیستم جرقه زنی آن می باشد. در کشور ایران، پاکستان، برزیل و ترکیه این محصول تولید شده است. در ایران با نام های مختلفی وارد بازار شده است که کپی هستند و کیفیت برند هوندا را ندارند.

مدل هوندا سی بی ۱۲۵ و هوندا کلیک دو محصول پرفروش برند هوندا موتور در ایران هستند و خواهان زیادی دارند. در صورت بروز هر گونه مشکل اگر می خواهید این موتور سیکلت ها را به فروش برسانید به راحتی و در مدت زمان کمی فروش صورت می گیرد.

قیمت هوندا موتور

قیمت موتورسیکلت های هوندا بالا می باشد و برای داشتن جنس خوب باید هزینه کرد تا ماندگار باشد و به دنبال تعمیر آن نبود. محصولات هوندا موتور از جنس خوبی برخوردار هستند و بی دلیل خراب و مستهلک نخواهند شد. البته شما می توانید با هر بودجه ای که دارید از برند هوندا بهره مند شوید ولی توجه داشته باشید که از آپشن هایی که در مدل های جدید تر نصب شده است بی بهره خواهید بود.

اگر در خرید خود به دنبال تضمین و گارانتی هستید پیشنهاد ما هوندا کلیک می باشد. فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک نمایندگی اصلی فروش انواع موتور سیکلت های برند هوندا را در اختیار دارد. فقط کافیست وارد سایت فروشگاه شوید و مدل مورد نظر خود را با خواندن ویژگی ها و آگاهی از کارکرد آن خریداری نمایید

پیام بگذارید

تماس با ما