بررسی موتورسیکلت Monkey هوندا 2022

بررسی موتورسیکلت Monkey هوندا 2022

دوست نداشتن موتورسیکلت های هوندا میمون سخت است که قدمت آن به ۶۱ سال پیش بازمی‌گردد. اولین نسخه آمریکایی از میمون، هوندا Z50M 1968 بود که بیشتر به عنوان مینی تریل شناخته می شد. اگرچه هوندا مینی تریل یک موتورسیکلت دو اسپرت بود، اما حوزه انتخابیه اصلی هوندا مینی تریل بچه‌هایی بود که یاد می‌گرفتند در خاک سوار شوند – این موتورسیکلت های شغل‌های مادام‌العمر بی‌شماری را روی دو چرخ به راه انداخت. به سرعت به هوندا میمون 2022 کاملاً جدید، که ادای احترام به اجداد خود است، در حالی که برای مصرف بزرگسالان به روز می شود، بروید.

برخلاف هوندا میمون 1961، مدل 2022 برای بزرگسالان طراحی شده است. هوندا میمون 2022 در حالی که به طور قابل توجهی شبیه به مینی تریل 50 است، ارگونومی بزرگسالان دارد. ارتفاع صندلی 30.5 اینچ است – سه اینچ بالاتر از هوندا Rebel 1100 و کمتر از نیم اینچ کوتاهتر از هوندا CB500F. در حالی که ارتفاع صندلی ممکن است کمی بلند به نظر برسد، صندلی نرم است، بنابراین به خوبی در آن فرو می‌روید. همچنین وزن 231 پوندی میمون را برای اکثر بزرگسالان آسان می کند. به طور کلی، مثلث سوار جمع و جور است، اگرچه تنگ نیست، و آن را برای ساعت ها سواری در اطراف شهر راحت می کند. این صندلی نرم – فقط یک سوار – به طور قابل توجهی راحت است و شما را به زور از میمون پیاده نمی کند.
هوندا امسال MiniMoto Monkey را با موتوری عضلانی تر تجهیز کرد. سوراخ 2.4 میلی متر باریک تر شد و سکته مغزی 5.2 میلی متر کشیده شد. اگرچه این تغییر یک سانتی‌متر مکعب کاهش می‌یابد، اما موتور SOHC دو سوپاپ و هوا خنک با سکته مغزی طولانی، با تزریق سوخت، گشتاوری قابل‌توجهی دارد. برآمدگی در نسبت تراکم به 10:1 به غرغر میمون می افزاید. استارت برقی بدون تاخیر در جریان است.

موتور Monkey همچنین دارای یک گیربکس پنج سرعته جدید است. چهار سرعته قدیمی مشکلی نداشت، اما کارایی میمون را محدود کرد. پنج سرعته نسبت های موجود را افزایش می دهد، زیرا در دنده اول کمتر و در دنده پنجم بالاتر است. همراه با گشتاور اضافی موتور جدید، دنده اول پایین تر باعث می شود که میمون راحت تر از همیشه از خط در علامت توقف خارج شود. کلاچ دستی باز می گردد، اگرچه ما تعجب می کنیم که چرا هوندا سواران جدید را با کلاچ گریز از مرکز خودکار جذب نکرد، همانطور که در Mini Trail و Super Cub C125 فعلی استفاده شد. بله، ما می دانیم که یک DCT تمام اتوماتیک در موتورسیکلت 4199 دلاری بیش از حد انتظار است.

ما روشی را دوست داریم که هوندا میمون 2022 از چراغ های توقف فاصله بگیرد. وقتی چراغ سبز شد، می‌خواهید بنزین بزنید تا بتوانید از سر راه خودروها دور بمانید، به‌ویژه تسلا. اگر تنبل باشید، اتومبیل‌ها روی شما تأثیر می‌گذارند. شما نیازی به گاز کامل ندارید، اگرچه این ایده بدی نیست. با توجه به توان متوسط ​​میمون، لازم نیست نگران حرکات ظریف مچ دست راست خود باشید – خبر خوب برای سوارکاران جدید و دعوت به سرگرمی برای موتورسواران باتجربه. کلاچ سبک است، اگرچه اگر هوندا یک عملکرد کمکی برای آن سواری های تمام روز اضافه کند، شکایت نمی کنیم.

تا زمانی که جاده ای که در آن هستید محدودیت سرعت بیش از 50 مایل در ساعت نداشته باشد، میمون خوب عمل می کند. حداکثر سرعت بسته به درجه جاده و وزن سوار به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که در سراشیبی ها با Monkey به بیش از 60 مایل در ساعت رسیده ایم، هر چیزی که بیش از 50 مایل در ساعت باشد را یک امتیاز در نظر بگیرید. با عبور از 40 مایل در ساعت، سرعت شتاب کاهش می یابد. می‌خواهید گردن میمون را در دنده چهارم بپیچید تا کمی زیپ داشته باشید. دنده پنجم بیشتر یک اوردرایو است – یک ویژگی خوب هنگام کروز با سرعت های بالاتر در زمین صاف یا سرازیری های جزئی.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه موتور سیکلت هوندا کلیک ۱۵۰ با هوندا واریو ۱۵۰

علاوه بر موتور و گیربکس جدید، شاسی نیز کاملاً متفاوت است. در حالی که هوندا به چنگک یا دنباله دست نزده است، فاصله بین دو محور 1.5 اینچ کمتر از سال گذشته است و کمک فنرهای دوقلو 0.7 اینچ سفر بیشتری دارند. همانطور که از یک موتورسیکلت با فاصله بین دو محور 45 اینچی و چرخ های 12 اینچی انتظار دارید، هندلینگ فوق العاده چابک است. موتورسواران باتجربه باید میزان انگلیسی بدن مورد استفاده را تنظیم کنند، در غیر این صورت موتورسیکلت را نادیده می گیرند. سواران جدید نیازی به معرفی ندارند – این فقط برای آنها کار می کند. هندلینگ آسان هوندا میمون 2022 بخش بزرگی از جذابیت آن است.

به دلیل اندازه فیزیکی کوچک میمون، کمی در ترافیک احساس آسیب پذیری می کنید. کمک می کند به خود یادآوری کنید که در حالی که MiniMoto است، شما بالاتر از اکثر رزمناوها نشسته اید، بنابراین مردم می توانند شما را ببینند. عدم شتاب یکی دیگر از دلایل عصبی است، پس هوشمندانه سوار شوید.

هوندا با سیستم تعلیق کار فوق العاده ای انجام داد. شما باید انتظار داشته باشید که یک موتورسیکلت کوچک با چرخ های 12 اینچی سواری خشن باشد. اینطور نیست، به لطف تعلیق تنظیم شده ماهرانه از کارخانه. چهار اینچ در عقب وجود دارد و دوشاخه معکوس لمس بیشتری دارد. اگرچه به دلیل چرخ‌های کوچک باید مراقب چاله‌ها باشید، سیستم تعلیق برای صاف کردن روکش‌های ناهموار یا ناهموار، حتی زمانی که در دنده پنجم به بیرون زده شود، بسیار خوشحال کننده است. در حالی که هنوز نواقص جاده را احساس می کنید، تکان ها از بین می روند. تایرهای چربی Vee Rubber کمی به واحدهای تعلیق کمک می کنند

تایرهای Vee Rubber به خوبی خود را تبرئه می کنند. هیچ‌کس فکر نمی‌کند که برند تایلندی لاستیک ممتاز را ارائه می‌کند، با این حال لاستیک‌های سبک ADV بدون زحمت خواسته‌های فروتنانه میمون را برطرف می‌کنند. می‌توانیم گیره‌ها را در گوشه‌های آهسته‌تری بکشیم و در جاروهای سریع خط خود را با سرعت 50 مایل در ساعت نگه داریم. لاستیک‌ها به خوبی ترمز می‌کنند، در برابر قفل شدن مقاومت می‌کنند و از ABS می‌خواهند تا آنها را نجات دهد.

ترمزهای هوندا میمون 2022 سواری جدید را مرعوب نمی کند. لنت ها به آرامی ترمز را آغاز می کنند و هرگز احساس تهاجمی نمی کنند. این موتورسیکلت از شما می‌خواهد که از ترمز عقب و ترمز جلو استفاده کنید—که کاهش سرعت بیشتر در مواقع اضطراری مفید خواهد بود. ما به ندرت ضربه زدن ABS را احساس می کردیم، اگرچه از ترمز سوء استفاده نکردیم. سواران با تجربه می خواهند برخی از مسیرهای ارتقاء ترمز موجود را کشف کنند

ما میمون را با موفقیتی خنده‌آور بر روی خاک شهری بیرون آوردیم. میمون کسی را آزار نمی‌دهد، بنابراین تماشاگران وقتی می‌بینند که در مسیری به شیوه‌ای معقول سوار شده است، دچار جنون نمی‌شوند – صدای صدا خفه‌کن به سبک اسکرامبلری همه چیز را ساکت نگه می‌دارد. تایرهای Vee Rubber مشکلی در یافتن و حفظ کشش خارج از روسازی نداشتند. مطمئن شوید که از سنگ ها دوری می کنید، زیرا هدر اگزوز در زیر کیس ها آسیب پذیر است. در غیر این صورت، در خاک لذت ببرید.
داشبورد ال سی دی در جای خود قرار ندارد. با این حال، خواندن آن آسان است، و سرعت با فونت تیکی مانند نمایش داده می شود – بسیار جالب. یک سرعت‌سنج به سبک آنالوگ خوب بود، اما شما تنها کسی هستید که می‌دانید. قاب دور کرومی شیک است و با چراغ جلو LED، نشانگرهای چرخش و آینه ها مطابقت دارد. یک نشانگر سوخت وجود دارد که به نظر می رسد اضافی است – شما هرگز آن را از پمپ بنزین دور نخواهید کرد. ما یک نشانگر موقعیت دنده را در فضای محدود ترجیح می دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
آشنایی با موتور سواران معروف ایرانی

شما زمان زیادی را برای تعمیر و نگهداری اختصاص نخواهید داد. به غیر از قرار دادن گاز در مخزن 1.5 گالنی هر چند وقت یکبار، تعویض روغن و فیلتر (جدید) روغن هر چند وقت یکبار، و چک کردن زنجیر گهگاهی، جای نگرانی زیادی برای شما وجود ندارد.
هنگام خرید هوندا میمون 2022 دو انتخاب رنگ دارید. با این حال، نمی‌توانیم تصور کنیم که چرا کسی با مروارید سیاه به زرد موزی می‌رود. میمون و موز برای یکدیگر ساخته شده‌اند و با طرح رنگ سفید شماره سفید Arai Defiant-X عالی به نظر می‌رسد. صرف نظر از رنگی که انتخاب می کنید، کروم فراوان است.

ما حتی سعی نمی کنیم از کلیشه اجتناب کنیم – این موتور سیکلت از یک بشکه میمون سرگرم کننده تر است! اگر حمل‌ونقل شهری قدیمی را می‌خواهید که تقریباً برای هر کسی که آن را می‌بیند لبخند بزند، نمی‌توانید بهتر از این نخستی‌سانان خوش برخورد انجام دهید. با 4199 دلار، سخت است که جایی در قلب و گاراژ خود برای هوندا میمون دوست داشتنی 2022 پیدا نکنید.
عکاسی از کلی کالان

سبک سواری

کلاه ایمنی: Arai Defiant-X
ژاکت: Joe Rocket Alliance
محافظت از پشت: Joe Rocket SW Spine Protector Level 2
دستکش: Joe Rocket Super Moto
شلوار جین: Joe Rocket Anthem
چکمه: جو راکت شیوع
مشخصات هوندا میمون 2022

موتور

نوع: افقی چهار زمانه تک
حجم: 124 سی سی
سوراخ x سکته مغزی: 50 x 63.1 میلی متر
نسبت تراکم: 10.0:1
سوخت رسانی: EFI با بدنه دریچه گاز 24 میلی متری
خنک کننده: هوا
سوپاپ: SOHC، دو سوپاپ
راه اندازی: برقی
گیربکس: 5 سرعته
کلاچ: چند صفحه خیس
درایو نهایی: زنجیر
شاسی

سیستم تعلیق جلو؛ سفر: چنگال معکوس 31 میلی متری غیر قابل تنظیم؛ 4.3 اینچ
سیستم تعلیق عقب؛ سفر: شوک های غیر قابل تنظیم؛ 4.0 اینچ
لاستیک: Vee Rubber
لاستیک جلو: 120/80 x 12
لاستیک عقب: 130/80 x 12
ترمز جلو: دیسک 220 میلی متری با کالیپر نیسین
ترمز عقب: دیسک 190 میلی متری با کالیپر نیسین
ABS: استاندارد
ابعاد و ظرفیت ها

فاصله بین دو محور: 45.0 اینچ
شن کش: 25 ​​درجه
مسیر: 3.2 اینچ
ارتفاع صندلی: 30.5 اینچ
ظرفیت سوخت: 1.5 گالن
وزن پایین: 231 پوند
رنگ: مشکی مرواریدی; زرد موزی
قیمت هوندا میمون 2022: 4199 دلار MSRP

 

پیام بگذارید

تماس با ما