موتور سیکلت هوندا CB500X 2021 چه ویژگی هایی دارد؟

موتور سیکلت هوندا CB500X 2021 چه ویژگی هایی دارد؟

هوندا CB500X برای سال 2021 و با چند تغییر جدید بازگشته است. اولین تغییر برای CB500X 2021 قابل توجه ترین است، آن رنگ است. هوندا به جای همان Grand Prix Red که در دو سال گذشته انجام داده است، این طرح رنگ مشکی متالیک مات را با لهجه های قرمز معرفی کرده است. تغییر بعدی برای سال 2021 مربوط به ABS (سیستم ترمز ضد قفل) است. تا به حال، این یک گزینه بوده است – شما می‌توانید CB500X خود را با یا بدون ABS تهیه کنید، جایی که در کشورهای دیگر به آرامی به یک ویژگی «استاندارد» تبدیل می‌شد و مردم آن گزینه را نداشتند. اکنون برای سال 2021، این گزینه را در ایالات متحده از دست می دهیم و همه مدل های CB500X 2021 به طور استاندارد با ABS عرضه می شوند. از طرف هوندا این امر منطقی به نظر می رسد، اما افرادی هستند که دوست ندارند این گزینه را نداشته باشند.

هیچ چیز مانند یک موتورسیکلت ماجراجویی احساس آزادی را ارائه نمی دهد، و آخرین نسل CB500X (2019+) با ارتقای عملکرد قابل توجهی روبرو شد تا بدون از دست دادن رفتار شهری خود را برای ماجراجویی آماده کند. مجرای مکش کاملاً اصلاح‌شده، نازل‌های تزریق سوخت جدید که اسپری خود را متمرکز می‌کنند، زمان‌بندی بادامک بهبودیافته و سنسور جدید و دقیق‌تر میل لنگ باعث افزایش گشتاور 3 تا 4 درصدی در محدوده 3000 تا 7000 دور در دقیقه DOHC 471cc می‌شود. -سوپاپ، موتور دوقلو موازی.

قدرت برای کنترل دریچه گاز در سطح پایین و دقیق تنظیم شده است، ایده آل برای نیازهای منحصر به فرد سواری که در جایی که دیگران به عقب برمی گردند، اقدام می کند. کلاچ دمپایی جدید باعث خفه شدن دنده های دنده پایین می شود و کشش اهرم 45 درصد سبک تر است. چرخ جلو اکنون 19 اینچی است که جذب ضربه را بهبود می بخشد. شوک عقب جدید، افزایش حرکت سیستم تعلیق در جلو و عقب، فاصله بالاتر از سطح زمین و فرمان مخروطی جدید این ماشین سایز متوسط ​​را برای ماجراجویی‌های تمام‌اندازه آماده می‌کند، و زاویه فرمان اصلاح‌شده سرعت کروز سرعت بالا را بهبود می‌بخشد و در عین حال شعاع چرخش کمتری را نیز ممکن می‌سازد. ترمز عقب برای کنترل بهتر طراحی شده است و تنظیمات ABS بهینه شده است. ما جزئیات بیشتری را در مورد تغییرات هوندا در آخرین به‌روزرسانی در سال 2019 در ادامه پوشش خواهیم داد، اینها تنها بخشی از نکات برجسته این موتورسیکلت بود.

هوندا 2021 CB500X مقدمه

CB500X – که در ابتدا در سال 2013 در کنار CB500F StreetFighter برهنه و موتورسیکلت اسپرت CBR500R کاملاً طراحی شده عرضه شد – سبک ماجراجویی کراس اوور را به سه سیلندر دوقلوی سرگرم‌کننده هوندا “متوسط ​​وزن سبک” آورده است. این موتورسیکلتی است که، بدون هیاهو، بی سر و صدا کار خود را انجام می دهد تا از توانایی بالایی برخوردار باشد و برای طیف وسیعی از مالکان قابل استفاده باشد.

سودمندی CB500X به یک معادله ساده مربوط می شود – یک موتور دو سیلندر قوی و با در نظر گرفته شده که گشتاور واقعی و رانندگی را از دورهای پایین (و دورهای بالا) تولید می کند – به علاوه شاسی که سواری فوق العاده راحت را هم در شهر و هم در اطراف شهر به ارمغان می آورد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین فیلم های موتور سیکلت ساخته شده تا کنون

سیستم تعلیق مسافرتی طولانی سطوح جاده های نامنظم را اتو می کند، دسته های عریض اهرمی را فراهم می کند و موقعیت سواری عمودی هم راحتی و هم میدان دید وسیعی را برای سوارکار فراهم می کند. به عبارت دیگر، CB500X همه کاره بودن را به تمام معنا ثابت کرده است.

در سال 2016 (2017 برای ایالات متحده)، دور اول ارتقا و تغییرات باعث شد که CB500X مخزن سوخت بزرگتر، حفاظت بیشتر در برابر باد و صفحه نمایش بلندتر دریافت کند. همچنین دارای روشنایی LED، چنگال های جلو قابل تنظیم با قابلیت پیش بارگیری فنر و اهرم ترمز قابل تنظیم است.

نمای کلی مدل 2021 CB500X

CB500X هوندا ثابت می کند که ماجراجویی در همه جا وجود دارد. این موتورسیکلت سبک، قدرتمند و ناهموار، مفهوم «ماجراجویی واقعی» هوندا را در بر می گیرد و به طور همزمان عملکردی با دسترسی آسان را ارائه می دهد که برای رفت و آمد مناسب است. از مسافر شهری تا کاوشگر آخر هفته – CB500X برای هر کاری آماده است.

CB500X با توجه به بازخورد مشتریان در طول زمان، با چرخ جلوی 19 اینچی با ضربه‌گیر، دوشاخه 41 میلی‌متری با سکته‌ی طولانی که سفری 5.9 اینچی، فرمان عریض و ویژگی‌های متمرکز بر تور مانند جلوپنجره بلند را ارائه می‌کند، بیش از هر زمان دیگری ماجراجو شده است. . CB500X در خیابان‌های شهر، جاده‌های خاکی یا جاده‌های خاکی که به کوه‌ها منتهی می‌شوند، ماشینی است که هم کاربردی و هم برای سواری مفید است.

و در حالی که موتور CB500X دارای قدرت 49.6 اسب بخار از نسل اصلی خود است، نسل فعلی CB500X اکنون به لطف تجدید نظر در زمان‌بندی ورودی، اگزوز و سوپاپ‌ها، قدرت و گشتاور بیشتری را بین 3 تا 7000 RPM تولید می‌کند. صدا خفه کن اگزوز دو خروجی جدید دارای نوت اگزوز پیشرفته است و موتور اکنون همچنین دارای یک کلاچ کمکی/دمپایی است.

ابزارهای LCD شامل نشانگر Shift Up و Gear Position هستند و نشانگرها LED هستند تا با بقیه نور مطابقت داشته باشند.

تغییرات / به روز رسانی های اخیر CB500X:

در اینجا جزئیات مربوط به جدیدترین تغییرات CB500X که در سال 2019 رخ داده است آورده شده است:

  • اصلاحات موتور برای افزایش قدرت کلی، شامل 3 تا 4 درصد گشتاور بیشتر از 3000 تا 7000 دور در دقیقه.
  • اسپری انژکتور سوخت باریک شده، اندازه قطرات سوخت برای بهبود نفوذ اسپری در ورودی بهینه شده است. احتراق را بهبود می بخشد و بنابراین قدرت خطی بیشتری را از اولین ترک دریچه گاز تا خط قرمز دور در دقیقه ایجاد می کند.
  • باتری کوچکتر، تغییر مکان قطعات باعث افزایش حجم ورودی هوا و افزودن عنصر فیلتر در قسمت زیر چراغ های جلو می شود. پشته‌های سرعت مستقیم‌تر و جداکننده‌های تغییر شکل بین سیلندرها باعث کاهش تلاطم می‌شود و در نتیجه قدرت در هر دور در دقیقه بهبود می‌یابد.
  • زمان‌بندی جدید سوپاپ، گشتاور را افزایش می‌دهد و واکنش چرخشی را بهبود می‌بخشد.
  • سیستم سنسور میل لنگ جدید با بیش از 2.5 برابر مکرر خوانش موقعیت میل لنگ و تنظیمات تزریق سوخت خاص مدل، امکان تحویل توان خطی بیشتری را با تاکید بر توان کم و متوسط ​​و پاسخ دقیق تر دریچه گاز فراهم می کند.
  • صدا خفه کن جدید با افزایش حجم قبل و بعد از مبدل کاتالیزوری. فشار برگشتی برای بهبود قدرت رده پایین و متوسط ​​بهینه شده است. نوک صدا خفه کن دو خروجی جدید صدای اگزوز را برای تطابق با قدرت جدید صدایی مسابقه ای تر می دهد.
  • طراحی جدید جعبه دنده برای عملکرد دقیق تر و مطمئن تر تعویض دنده دقیق تر است.
  • طراحی جدید کلاچ دمپایی برای افزایش قلاب در هنگام شتاب گیری شدید و کاهش ترمز موتور در هنگام کاهش دنده با تنش های بار سازگار است.
  • طراحی جدید کلاچ، با مهندسی مشابهی که در CBR1000RR یافت می شود، کشش اهرم را تا 45 درصد کاهش می دهد، به ویژه در ترافیک توقف و حرکت مفید است. شکل اهرم نیز بهبود یافته است.
  • چرخ جلوی بزرگتر 19 اینچی برای جذب بهتر ضربه، هندلینگ با سرعت بالا بهبود یافته است.
  • برای بهبود هندلینگ، زاویه چرخ فرمان 1 درجه (اکنون 27.5 درجه) کاهش یافته است.
  • طراحی جدید تایرهای جلو و عقب با آج شیاردار.
  • شوک جدید با طراحی پیشرفته جداسازی فشار از مدل‌های اسپرت بزرگ هوندا برای بهبود ردیابی و کشش چرخ‌های عقب پایدارتر و قابل پیش‌بینی‌تر است.
  • افزایش حرکت سیستم تعلیق (بالا به 4/0 اینچ در جلو، 1/2 اینچ در عقب) برای بهبود عملکرد از طریق ضربه، کاهش کف و افزایش فاصله از زمین.
  • در نسخه ABS، مدولاتورهای ارتقا یافته دقت را در طول درگیری ABS بهبود می بخشد.
  • نسبت هیدرولیک اصلاح شده در ترمز عقب، همراه با ABS، به بهبود مدولاسیون ترمز در شرایط کم کشش دست می یابد.
  • ریل های صندلی سبک تر برای تمرکز بیشتر توده و هندلینگ بهتر.
  • صفحه نمایش جدید و با امکانات کامل دارای صفحه نمایش بزرگتر و حاشیه نازکتر است و دارای نشانگر جدید افزایش دنده است که می تواند روی تنظیمات مختلف دور در دقیقه تنظیم شود.
  • شعاع چرخش نزدیک به 8 اینچ برای مانور راحت تر کاهش می یابد.
  • شیشه جلو 20 میلی‌متر بلندتر است تا در هنگام سفر با سرعت بالا از باد محافظت کند.
  • صندلی از بالای گیره ها برای کمک به تماس پاها با زمین در هنگام توقف باریک شده است.
  • فرمان مخروطی جدید بازخورد، کنترل و سبک را بهبود می بخشد، در حالی که گیره فرمان لاستیکی جدید لرزش دستان سوار را به حداقل می رساند.
  • طراحی ماجراجویی تهاجمی تر با مخزن سوخت جدید، روکش رادیاتور، چراغ جلو، لنز چراغ عقب واضح و چراغ های راهنما LED جدید. طراحی جدید کفن به هدایت گرمای رادیاتور از پاهای سوارکار کمک می کند.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علت خفگی موتور به دلیل اشتعال

پیام بگذارید

تماس با ما