اگر بنزین موتورسیکلت شما تمام شد چه باید کرد؟

تمام شدن بنزین موتورسیکلت

اگر بنزین موتورسیکلت شما تمام شد چه باید کرد؟

یک موتورسیکلت در بیشتر موارد در مقایسه با یک خودرو مسافت پیموده شده بهتری دارد، اما دوچرخه معمولاً برد کمتری در یک باک پر دارد، فقط به این دلیل که دوچرخه ها معمولاً مخزن های بسیار کوچکتری دارند. خیلی خیلی کوچکتر

برای اینکه اهمیت بنزین موتورسیکلت را به شما نشان بدهیم، بذارید با این مثال شروع کنیم که یک هاچ بک یا سدان کوچک معمولا دارای مخزن 30 تا 40 لیتری است، در حالی که یک باک موتورسیکلت معمولی، دارای مخزن چهار تا پنج لیتری است. به همین دلیل است که بنزین موتورسیکلت‌ها در میانه راه تمام می‌شوند، مخصوصاً با توجه به افزایش قیمت سوخت این روزها.

پس اگر این اتفاق برای شما بیفتد، چه باید بکنید؟ برخلاف آنچه ممکن است بیشتر شما فکر کنید، این موضوع بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، مراحل زیر، چیزی است که باید انجام دهید.

کمبود بنزین موتورسیکلت
تمام شدن بنزین موتورسیکلت

وقتی بنزین موتورسیکلتتان تمام شد چه کارهایی باید انجام دهید؟

1) موتورسیکلت خود را ایمن کنید.

اولین کار، مانند زمانی که وسیله نقلیه شما در کنار جاده خراب می شود، این است که موتورسیکلت خود را از مسیر خارج کنید. آن را از جاده دور نگه دارید تا از خطری برای سایر رانندگان جلوگیری کنید. اگر مکان نزدیکی وجود دارد، قبل از برنامه ریزی برای حرکت بعدی، موتور خود را به یک نقطه امن در پارکینگ منتقل کنید.

2) از دیگران کمک بگیرید.

اگر پمپ بنزین بعدی هنوز چند کیلومتر با شما فاصله دارد، شاید بتوانید از کسی بخواهید برای شما سوخت تهیه کند. اگر تنها هستید، پس با یک تاکسی تماس بگیرید تا بتوانید خودتان برای گرفتن بنزین به پمپ بنزین برسانید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
نکات مهم در مورد موتورسواری در شب

حالا، اگر گروهی سوار می‌شوید و نیازمند بنزین می شوید، گزینه‌ای نیست، می‌توانید بنزین را از موتورسیکلت دوستانتان به موتورسیکلت خود انتقال دهید. این بدون شک ساده ترین کار است که می توانید انجام دهید. همچنین به همین دلیل است که در سواری های طولانی، برای همین منظور باید یک شلنگ با خود داشته باشید.

3) به هر قیمتی از این اتفاق جلوگیری کنید.

آیا این اولین بار است که این اتفاق می افتد؟ مشکلی نیست احتمالاً موتور یا سیستم سوخت موتورسیکلت خود مشکلی نخواهد داشت. با این حال، باید مراقب باشید که از رخ دادن مجدد این اتفاق جلوگیری شود.

بهتر است بفهمید که چه اتفاقی برای موتورسیکلتتان افتاده و دلیل این کار را بفهمید تا دفعه بعد که سوار می شوید بهتر بتوانید آمادگی داشته باشید. همانطور که می گویند، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در این حالت، جلوگیری از اتمام بنزین موتورتان بسیار ساده‌تر از این است که موتورسیکلتتان را به نزدیک‌ترین پمپ بنزین ببرید.

چگونه از تمام شدن بنزین موتورسیکلت خود جلوگیری کنیم؟

1) سفرهای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

برای یک سواری طولانی، مسیر خود را ترسیم کنید و همه مکان هایی را که می توانید در آنجا بنزین بزنید را شناسایی کنید. فقط توجه داشته باشید که هنگام علامت گذاری تمام ایستگاه ها، آنها را بر اساس فاصله بین آنها قرار دهید. در زمان خود کارآمد باشید، اما همچنین مطمئن شوید که تا زمان رسیدن به ایستگاه بعدی، نشانگر هشدار سوخت هنوز روشن نشده باشد.

2) قبل از اینکه بنزین بزنید منتظر نمانید تا نشانگر هشدار سوخت روشن شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
بهترین برندهای موتور سیکلت اسپرت دوگانه

تا جایی که ممکن است به میزان معقولی گاز دهید. بهتر است قبل از رفتن به خانه برای بنزین توقف کنید تا از اتمام بنزین در مسیرهای بعدی جلوگیری شود.

3) همیشه با دریچه گاز ملایم باشید.

چه صرفاً در حال رفت و آمد در سطح شهر باشید و چه در حال حرکت در مسیرهای طولانی تر، با سرعت معقولانه ای حرکت کنید زیرا  بهترین راه برای جلوگیری از تمام شدن بنزین خواهد بود. مهم نیست که موتورسیکلت شما تا کاملا از بنزین پر شده باشد یا نه. هرچه سوخت موتورسیکلت شما در کیلومتر کمتر باشد، بهتر است.

 

پیام بگذارید

تماس با ما