6 نشانه که باید لاستیک موتورسیکلت خود را تعویض کنید

تعویض لاستیک موتورسیکلت

6 نشانه که باید لاستیک موتورسیکلت خود را تعویض کنید

این یک سوال ساده است: چه زمانی باید لاستیک هایم را عوض کنم؟ هیچ قانون خاصی وجود ندارد که نشان دهد چه زمانی، مایل یا کیلومتر باید تایر خود را تعویض کنید. با این حال، علائمی وجود دارد که به ما سرنخ‌هایی می‌دهد مبنی بر اینکه زمان خرید تایر جدید موتورسیکلت فرا رسیده است.

در ادامه، ما 6 نشانه اصلی را بررسی خواهیم کرد که نشان می دهد زمان تغییر لاستیک های موتورسیکلت شما فرا رسیده است!

تایر موتورسیکلت
تعویض تایرهای موتورسیکلت

استفاده بیش از عمر مفید: چرخ فرسوده

لاستیک ها روی آج خود علامتی دارند که نشان می دهد به حداکثر حد سایش رسیده است، در این مرحله باید لاستیک را با لاستیک جدید جایگزین کنید. در غیر این صورت، ممکن است در برخی از حوزه های قضایی مشمول جریمه شوید یا بدتر از آن، کنترل خود را از دست بدهید و خود را برای شرایط رانندگی بسیار ناایمن آماده کنید.

پنچر شدن لاستیک

این بسیار رایج نیست، اما تهاجمی ترین آسیبی است که یک لاستیک می تواند داشته باشد، زیرا باعث می شود هوا و فشار آن بسیار سریع از دست بدهد. وقتی متوجه شدیم که سوراخ شده‌ایم، می‌توانیم به لطف کیت ضد سوراخ کردن، یک محلول موقتی استفاده کنیم. این به ما این امکان را می‌دهد که از موتورسیکلت منحصراً برای رفتن به گاراژ استفاده کنیم، جایی که یک متخصص باید اصلاحات مربوطه را انجام دهد. مواردی وجود دارد که می توان تعمیر را انجام داد، اما باید روی از دست دادن کیفیت لاستیک حساب کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور چهارچرخ و کاربرد آن

در غیر این صورت، بهترین کار این است که لاستیک آسیب دیده را با یک تایر جدید جایگزین کنید. در واقع، سوراخ های واقع در دیواره جانبی قابل تعمیر نیستند. اگر در کشورهای مختلف سوار بر لاستیک های کانتیننتال هستید، بدون در نظر گرفتن عمق آج، از مزیت اضافی 3 سال کمک جاده پنچر شدن لاستیک برخوردار خواهید بود.

آسیب دیدگی لاستیک

فراتر از سن لاستیک، لاستیک ممکن است در طول عمر مفید خود آسیب زیادی دیده باشد (استفاده کم، استفاده زیاد، فشارهای اشتباه، قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب، رطوبت …). بررسی خارجی و کلی لاستیک می تواند به ما در تشخیص این نوع خرابی یا حتی نقص یا آسیب خاص تری کمک کند که ما را مجبور به تعویض چرخ کند.

سایش ناهموار لاستیک

آج لاستیک در نواحی مختلف آن (آج مرکزی، دیواره های جانبی و شانه های جانبی) سایش غیرعادی را نشان می دهد. همچنین می توانیم تغییر شکل ها و مراحلی را پیدا کنیم که طبیعی نیستند. وضعیت عجیبی است، پس شاید بتوانید با گارانتی لاستیک های موتورسیکلت خود و شرایطی که در آن می توانید مطالبه کنید مشورت کنید.

علاوه بر تعویض فوری لاستیک با لاستیک جدید، یک مکانیک حرفه ای باید سایر عناصری که ممکن است باعث این سایش نامنظم شده باشند، اجزایی مانند سیستم تعلیق، بالانس یا ترمزها را بررسی کند تا رد کند که مشکل از آن لاستیک است.

لاستیک برای استفاده موتور سیکلت شما مناسب نیست.

علاوه بر انتخاب سایز لاستیک مناسب برای موتورسیکلت خود، باید لاستیک هایی را سوار کنید که برای سبک سواری شما و استفاده ای که قرار است به موتورسیکلت خود داشته باشید مناسب ترین باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
ویژگی های مکمل سوخت موتورسیکلت را بدانیم.
تعویض تایر موتورسیکلت
استفاده بیش از عمر مفید چرخ ها

به سلیقه خود اعتماد کنید!

اگر با لاستیک‌هایی که دارید احساس خوبی ندارید، اما بقیه اجزا خوب هستند… لاستیک های دیگر را امتحان کنید! ضروری است که با لاستیک های خود احساس اطمینان و راحتی داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما