3 راه برای راحت تر کردن صندلی موتور سیکلت

راحتی موتورسیکلت

3 راه برای راحت تر کردن صندلی موتور سیکلت

یک صندلی راحت موتورسیکلت می تواند تفاوت بین یک سواری لذت بخش و یک سواری خسته کننده را ایجاد کند. برخی از تولیدکنندگان موتورسیکلت تمام تلاش خود را می‌کنند تا صندلی‌های شیک را در مدل‌های مختلف ارائه کنند. در برخی موتورسیکلت ها متوجه خواهید شد که حتی بهترین صندلی ها می توانند باعث ناراحتی، خستگی و حتی درد بعد از یک روز سواری طولانی شوند.

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید راحتی صندلی خود را افزایش دهید، اگر صندلی شما مناسب کار نباشد، می تواند مشکلاتی را در آینده به همراه داشته باشد.

سرمایه گذاری روی صندلی موتورسیکلت می تواند راهی عالی برای بهبود راحتی شما در هنگام سواری باشد. چند نوع مختلف وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و هر کدام مزایای خود را دارند.

خرید صندلی موتورسیکلت
انتخاب صندلی موتورسیکلت

 

 

1. پوست گوسفند

اولین مورد ممکن است کمی قدیمی باشد، اما یک ترفند شناخته شده برای بهبود راحتی موتورسیکلت است. برخی سوارکاران از یک بالشتک کوچک از پوست گوسفند یا قسمتی از فرش که با تسمه یا بند کابلی به صندلی خود وصل شده است استفاده می کنند.

بالشتک ها راحتی قابل توجهی به صندلی‌های سخت موتورسیکلت می‌افزاید و پوست گوسفند نیز به دلیل حفظ گرمای خود شناخته شده است، بنابراین در هوای خنک‌ گزینه خوبی است.

2. پد صندلی ایر اسپرت

رویکردهای مدرن و فنی‌تر شامل صندلی های حاوی هوا است، مانند پد کروزر Airhawk 2 و پد صندلی‌های کلاسیک Wild Ass Air Sport. پدهای بادی نقاط فشار را از بین می برند و گردش خون مناسب را بهبود می بخشند، بنابراین می توانید برای مدت طولانی تری بدون درد سوار شوید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چهار دلیل که نداشتن سوخت کافی به موتورسیکلت شما آسیب می زند

آنها همچنین شوک و ارتعاشات را کاهش می دهند و گرما و رطوبت را پراکنده می کنند، بنابراین حتی اگر صندلی استوک شما خوب است، اگر قصد دارید چند سواری طولانی تری داشته باشید باید یک صندلی راحتی مناسب خریداری نمایید.

3. فوم صندلی حاوی ژل

برخی از تولیدکنندگان در عوض فوم حافظه، پدهای صندلی ژله ای یا ترکیبی از هر دو را انتخاب می کنند. فوم ثبات و استحکام را به تکیه گاه اضافه می کند در حالی که به تناسب اندام شما شکل می گیرد، و بالشتک های پر از ژل نیز به طور مشابه عمل می کنند، اگرچه پدهای ژل مانند فوم مموری فرم را حفظ نمی کنند.

ترکیب این دو به پد اجازه می دهد تا پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد و ژل نقاط فشاری که با شما در اطراف حرکت می کنند را در صورت نیاز کاهش می دهد تا به راحتی کمک کند.

پد صندلی ژل Speedmetal یک نمونه عالی از یک پد صندلی ژله ای است که با پارچه میکرو اسپیسر ساخته شده است که پخش حرارت خوبی را فراهم می کند. این صندلی در 3 اندازه مختلف برای مناسب با طیف گسترده ای از صندلی های موتور سیکلت عرضه می شود.

گزینه های صندلی موتورسیکلت
انواع گزینه های صندلی موتورسیکلت

همچنین، بهتر است به سراغ لنت‌های مخصوص موتورسیکلت‌ها بروید، زیرا لنت‌های مشابهی برای دوچرخه‌ها در بازار وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که این لنت‌ها دوام کمتری خواهند داشت و برای جا انداختن ایمن روی موتورسیکلت‌تان نیاز به تغییراتی دارند.

این پد به خوبی بررسی شده است و گزینه خوبی برای بهبود راحتی صندلی است. ارزش بالایی دارد و با فوم و ژل 3 اینچی پوشانده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مسافت پیموده شده موتور سیکلت هوندا چقدر است؟

4. صندلی بالشتک دار

موتورسواران اولین کسانی خواهند بود که به هر کسی می گویند که صندلی بالشتک دار راهی برای حداکثر راحتی هنگام سواری است.

صندلی بالشتک دار از نواحی بدن شما که بر روی موتور قرار می گیرد، محافظت می کند و معمولاً با ژل یا فوم پر می شود تا راحتی بیشتری ایجاد کند.

یک گزینه کمی گران تر، خرید یک صندلی برای موتورسیکلت خود است. بسیاری از تولید کنندگان صندلی برای طیف وسیعی از موتورسیکلت ها، از هارلی گرفته تا موتورهای خاکی، تولید می کنند.

در حالی که این سرمایه گذاری می تواند ارزش آن را داشته باشد، شایان ذکر است که بسیاری از صندلی های پس از فروش از مواد مشابه صندلی های استوک ساخته شده اند، بنابراین این سرمایه گذاری ممکن است بیشتر جنبه تبلیغاتی و مالی داشته باشد تا بهبود راحتی.

می توانید به یک سازنده صندلی مخصوص خود را سفارش دهید. به این ترتیب، شما بر سبک صندلی و مواد به کار رفته در ان کنترل خواهید داشت، بنابراین می توانید آنها را توسط ترکیب چرم با کیفیت بالا و فوم بسازید.

صندلی موتورسیکلت
خرید صندلی راحتی موتورسیکلت

سخن نهایی

ایجاد تغییرات در صندلی خود، باعث می شود که در زمان حرکت در مسافت های طولانی مدت و یا سوار شدن و پیاده شدن از موتورسیکلت احساس ناراحتی نکنید و برای طولانی مدت بر روی یک جسم سفت ننشینید.

ما دراین مقاله به بررسی برخی از بهترین راهکار ها برای بهبود راحتی صندلی شما شرح داده ایم. بهترین، ارزان ترین و سریع ترین راه، سرمایه گذاری روی پد صندلی است. این می تواند راحتی سواری شما را به ویژه برای سفرهای طولانی تر به شدت بهبود بخشد.

پیام بگذارید

تماس با ما