چگونه در ۷ مرحله آسان عملکرد موتورسیکلت خود را بهبود ببخشید؟

بهبود عملکرد موتورسیکلت

چگونه در ۷ مرحله آسان عملکرد موتورسیکلت خود را بهبود ببخشید؟

اصلاح موتور سیکلت می تواند یکی از هیجان انگیزترین کارهایی باشد که می توانید پس از خرید موتورسیکلت رویاهای خود انجام دهید. شما می توانید موتورسیکلت خود را بر اساس سرعت مورد نیاز یا موارد دیگر به دلخواه خود تنظیم کنید.

شما می توانید قدرت موتورسیکلت خود را به طرق مختلف افزایش دهید. در این پست به شما کمک می کنیم بدانید چرا باید عملکرد موتورسیکلت خود را بهبود ببخشید و چگونه باید این کار را انجام دهید.

بهتر کردن عملکرد موتورسیکلت
بهبود عملکرد موتورسیکلت

دلایلی برای بهبود عملکرد موتورسیکلت

دلیل اصلی تغییر موتورسیکلت می تواند عشق شما به سرعت باشد. ممکن است بخواهید هنگام مسابقه با سرعت بالای 120 مایل در ساعت و اگر مسابقه حرفه ای انجام می دهید، قدرت موتور سیکلت خود را افزایش دهید، پس افزایش قدرت موتورسیکلت شما مزیتی را در مسیر شما ایجاد می کند.
سوار شدن در جاده های گل آلود همراه با فراز و نشیب رویای اکثر سوارکاران است. بنابراین، اگر موتورسیکلت شما مجبور است در تمام این مسیرها دوام بیاورد، به قدرت نیاز دارد.

7 گام برای بهبود عملکرد موتورسیکلت

1. احتراق را اصلاح کنید

احتراق انرژی جرقه مورد نیاز برای احتراق مخلوط سوخت در سیلندر موتور را تولید می کند. قطعات اصلی سیستم جرقه زنی شامل درایور کویل، کویل جرقه زنی، سیم شمع، توزیع کننده و شمع می باشد. اگر زاویه کنترل جرقه زن شما خیلی کوچک است، تعویض جرقه زن گزینه خوبی است.

2. تعویض اگزوز

بهبود سیستم اگزوز، عملکرد، صدا و ظاهر موتورسیکلت شما را افزایش می دهد. همچنین وزن موتورسیکلت شما را کاهش می دهد و در نتیجه مقداری اسب بخار را افزایش می دهد. تیتانیوم، فیبر کربن و بسیاری از مواد سبک وزن دیگر برای ساخت اگزوزهای پس از فروش استفاده می شود. با این حال، اطمینان از مناسب بودن سیستم اگزوز برای موتورسیکلت شما بسیار ضروری است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سیستم تزریق سوخت بر پایه الکترونیک در موتور سیکلت

3. جذب هوا را افزایش دهید

این یکی از مقرون به صرفه ترین و شاید ساده ترین روش است. می توانید از یک سر قارچ برای افزایش ورودی هوا تا حدود 50 درصد استفاده کنید. سر قارچ قادر به ایجاد تلاطم و کاهش جریان هوا است. یک قارچ پس از فروش می تواند تعادل بهینه فیلتر هوا را فراهم کند و جریان هوا را برای حداکثر کارایی افزایش دهد.

4.کاربراتور را تنظیم کنید

این یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد موتورسیکلت شما بدون انجام چنین تغییراتی در نظر گرفته می شود. شما می توانید حدود 15 دقیقه موتورسواری کنید. نسبت سوخت به هوا خود را با استفاده از پیچ های سوخت/هوا تنظیم کنید، همچنین می توانید از پیچی که برای تنظیم سرعت دور آرام موتورسیکلت خود استفاده می شود استفاده کنید.

تنظیمات مختلفی مانند تنظیم دور موتور و تنظیم پیچ سوخت وجود دارد. می توانید چندین تنظیمات را امتحان کنید تا زمانی که به تنظیمات مناسب موتورسیکلت خود برسید و به محض ایجاد تنظیمات، می توانید تغییرات قابل توجهی را در عملکرد موتورسیکلت خود مشاهده کنید.

5. موتورسیکلت خود را به طور مرتب چک کنید

اطمینان حاصل کنید که موتورسیکلت خود را به طور منظم توسط یک متخصص چک می کنید. در صورت لزوم، قطعات فرسوده موتورسیکلت خود را تعویض کرده و قطعات آسیب دیده را تعمیر کنید.

6. وزن اضافی/ناخواسته را حذف کنید

حذف پانل های بدنه ناخواسته به کاهش وزن خودرو با حاشیه خوبی کمک می کند. کاهش وزن به نوبه خود باعث افزایش نسبت قدرت به وزن می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
فیلتر روغن موتورسیکلت چیست؟

7. تغییر نسبت دنده

با تغییر چرخ دنده (جلو) یا با تغییر چرخ دنده می توان نسبت دنده را تغییر داد تا گشتاور پایین یا حداکثر سرعت خودرو افزایش یابد.

توجه- هر نوع تغییر پس از فروش در خودرو می تواند گارانتی سازنده را باطل کند. قبل از اعمال هرگونه تغییر، با مرکز خدمات مجاز نزدیک خود مشورت کنید زیرا خرید موتورسیکلت یکی از حیاتی ترین تصمیمات است.

بهبود عملکرد موتورسیکلت
7 گام برای بهبود عملکرد موتورسیکلت

نتیجه

شما ممکن است حداکثر عملکرد را از موتورسیکلت خود بخواهید و برای انجام این کار، به موتورسیکلتی با مشخصات قدرتمند و تغییرات مناسب نیاز دارید. برای گرفتن مشاوره و اطلاعات بیشتر درمورد موتورسیکلت های مختلف از جمله هوندا، با ما در فروشگاه هوندا کلیک در تماس باشید و یا سایر مقالات ما را مطالعه نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما