چه موتورسیکلتی برای مبتدیان مناسب است؟

موتورسیکلت برای مبتدیان

چه موتورسیکلتی برای مبتدیان مناسب است؟

موتورسیکلت‌ها فاقد مزایای محافظتی مانند کیسه‌های هوا، بدنه محکم، کمربند ایمنی و … برای سرنشنینان هستند. به این دلیل، راکب را در معرض خطر بسیار بیشتری قرار می‌دهند. بنابراین توصیه می شود برای شروع موتورسواری از یک موتورسیکلت ایده آل، با اندازه مناسب و محکم استفاده کنید تا به حفظ جان و مالتان کمک کند. در حال حاضر بیش از هر زمان قبلی در تاریخ، موتورها دارای گزینه های بیشتر و متفاوت تری هستند.

با وجود تعداد زیاد انتخاب‌ها، خرید یک نوع جدید وسیله نقلیه برای اولین بار هنوز هم می‌تواند ترسناک باشد و این امر تا حد زیادی به قلمرو دو چرخ گسترش می‌یابد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، ما به طور کامل بازار موتورهای سطح مبتدی را بررسی کرده ایم تا این راهنما را به بهترین موتورسیکلت های مبتدی ارائه دهیم.

ما همچنین در این مقاله به بررسی مواردی می پردازیم که هنگام خرید باید در نظر بگیریم و همچنین چگونگی پیدا کردن موتورسیکلت مناسب برای خود را بررسی می‌کنیم، و اینکه چرا شروع حرفه‌ی سوارکاری در یک موتور مناسب بسیار مهم است.

موتورسیکلت برای افراد مبتدی
موتورسیکلت برای افراد مبتدی

کنترل موتور در ماه های اول

در مقایسه با مدل‌های کم حجم و پایه، کنترل موتورسیکلت‌های سایز بزرگ به‌طور مشخصی دشوارتر است، با کنترل‌های فوق‌العاده حساس که کمترین حاشیه خطا را ممکن می‌سازد. موتورسیکلت های بزرگ‌تر نه تنها فضای بیشتری را درگیر می کنند و راندن آن‌ها دشوارتر است، بلکه مانع از توانایی یک موتورسوار جدید برای یادگیری، رشد و پیشرفت به‌عنوان یک موتورسوار می‌شود، زیرا تلاش و انرژی بیش از حد صرف کنترل کردن موتور به جای تمرکز می‌شود.

در مورد اصول اولیه سواری مانند بینایی و وضعیت بدن، با شروع سواری توسط یک مدل مناسب نسبت به سطح جسم و تجربه خود، بهترین شانس را برای رشد و حرفه ای شدن به عنوان یک سوارکار به خود می دهید، و همچنین احتمال خرابی را به حداقل می رسانید.

اگر به آمار تصادفات موتورسیکلت نگاهی بیندازید، اکثریت قریب به اتفاق شامل سوارکارانی هستند که در شش ماه اول شروع به سوار شدن موتورسیکلت نامناسب کرده اند.

چگونه موتورسیکلتی را که برایتان مناسب است پیدا کنید؟

با وجود مدل های مختلف موتورسیکلت که کلاس پایه امروزی را تشکیل می دهند، حتی دانستن اینکه جستجوی خود را از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد، با این حال، چند ابزار حیاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا جستجوی خود را به میزان قابل توجهی محدود کنید. اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که “مورد استفاده من از موتورسیکلت چیست؟” زیرا این امر تا حد زیادی به انتخاب سبک موتورسیکلتتان کمک می کند که برای خواسته ها و نیازهای شما مناسب ترین باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
چراغ موتور سیکلت هوندا

اگر صرفاً قصد دارید از موتورسیکلت خود برای رفت و آمدهای شهری استفاده کنید، احتمالاً به یک مدل کم بنزین (یا برقی) که چابک و قابل مانور باشد می خواهید، هرچند اگر قصد دارید سواری خارج از جاده انجام دهید، می توانید از یک مدل دوگانه اسپرت استفاده کنید.

خرید موتورسیکلت برای مبتدیان
چگونه موتورسیکلتی را که برایتان مناسب است پیدا کنید؟

فاکتورهای اصلی که هنگام خرید موتور سیکلت مبتدی باید در نظر گرفته شود

مسلماً ده‌ها مشخصات و زمینه‌هایی وجود دارد که می‌توان هنگام خرید موتورسیکلت به آن توجه کرد، اگرچه برای موتورسواران جدیدی که اولین موتور خود را می‌خرند، واقعاً فقط چند نکته کلیدی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید. در ادامه، مهم‌ترین جنبه‌هایی را که می‌توانند در خرید شما نقش داشته باشند، بررسی می‌کنیم.

  1. موتور: به عنوان قلب هر موتورسیکلت، موتور موتورسیکلت باید یکی از اولین چیزهایی باشد که هنگام خرید یک مدل جدید به آن توجه می کنید. برای سوارکاران جدید، توصیه می کنیم انتخاب خود را به مدل هایی با حجم 500 سی سی یا کمتر و پیکربندی موتور با حداکثر دو سیلندر محدود کنید. همچنین شایان ذکر است که، در حالی که مدل‌های سطح پایه مسلماً کوچک‌تر از نمونه‌های دو چرخ تمام‌انداز خود هستند، بسیاری از مدل‌های پیشرو قدرت کافی برای مقابله با سواری در بزرگراه‌ها را ارائه می‌کنند، به طوری که 300 تا 400 سی‌سی به طور فزاینده‌ای به استاندارد پایه تبدیل می‌شود. یک پیشرفت بزرگ نسبت به موتورهای یک چهارم لیتری که زمانی در این کلاس تسلط داشتند.
  2. چرخ دنده: در حالی که سرعت و شتاب موتورسیکلت در درجه اول توسط موتور آن تعیین می شود، وظایف پیچیدن و توقف آن به دنده در حال حرکت آن، یعنی شاسی، سیستم تعلیق و ترمزها مربوط می شود. این قطعات عملکردهای یکسانی را انجام می دهند، اگرچه می توانند از نظر کیفیت و عملکرد بسیار متفاوت باشند. و، در حالی که زمانی تجهیزات دویدن رده بالا برای موتورسیکلت‌های با حجم بالا و قیمت بالا در نظر گرفته می‌شد، لوازم جانبی ممتاز به طور فزاینده‌ای راه خود را به موتورهای سطح پایه پیدا کرده‌اند.
  3. فناوری: یکی دیگر از پدیده‌هایی که در سال‌های اخیر در مدل‌های سطح پایه ظاهر شده است، امکانات رفاهی با تکنولوژی بالا و کمک‌های سوارکار است. این شامل ویژگی هایی مانند اتصال تلفن هوشمند و بلوتوث، ABS حساس به زاویه نازک و حالت های سواری متعدد است. این ویژگی ها دارای امتیاز مالی هستند، اما مقدار قابل توجهی از راحتی را به ترکیب اضافه می کنند.
  4. سرعت: با توجه به توان خروجی و وزن یک موتورسیکلت (یا نسبت قدرت به وزن)، سرعت یک موتورسیکلت خاص تعیین می‌کند که چه برنامه‌های سواری ممکن است. مدل هایی که قادر به سرعت بیش از 70 مایل در ساعت هستند، در را به روی تعداد بی شماری از کاربردهای سواری مانند استفاده از آزادراه یا تورهای دوربرد باز می کنند. با ارجاع به حداکثر سرعت موتورسیکلت، باید درک مناسبی از کاربردهای موتورسواری داشته باشید (و کدامیک نیست).
  5. قیمت: بازار پایه موتورسیکلت امروزی دارای قیمت‌های رقابتی باورنکردنی است که 5000 دلار برای دستیابی به اکثر مدل‌های یادگیری پسند کافی است. با این اوصاف، برخی از موتورسیکلت ها نسبت به سایرین پول بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. به همین دلیل، مهم است که دقیقاً آنچه را که MSRP یک مدل معین به شما می دهد، کشف کنید، زیرا ارزش ارائه شده می تواند بسیار متفاوت باشد. موتورسیکلت های استفاده شده کم مایل نیز راهی عالی برای صرفه جویی چند دلاری هستند.
  6. سازنده: شرکتی که در پشت یک مدل موتورسیکلت قرار دارد، بسیار بیشتر از نشان های روی باک، نقش بسیار زیادی در قابلیت اطمینان و عملکرد کلی دستگاه ایفا می کند. با این حال، به همین جا ختم نمی شود، زیرا خرید از یک مارک بزرگتر و معتبرتر – که تقریباً همیشه گران تر است – با دسترسی به قطعات OEM جایگزین بیشتر و قطعات پس از فروش، به علاوه شبکه فروش قوی تر، همراه است. موتورهای برخی از شرکت‌ها نیز ارزش خود را بسیار بهتر از سایرین حفظ می‌کنند – حوزه دیگری که ارزش بررسی آن را دارد، به خصوص اگر قصد دارید اولین موتور خود را بفروشید تا بعداً در جاده به یک مدل بزرگتر ارتقا دهید.
  7. وزن: هرچه وزن موتورسیکلت بیشتر باشد، کنترل آن دشوارتر خواهد بود. موتورسیکلت های کوچک‌تر نه تنها موتورهای سبک‌تری دارند، بلکه کمبود وزن آن‌ها به این معنی است که می‌توانند با استفاده از قاب سبک‌تر، سیستم تعلیق، و در کنار سایر اجزای دیگر، از بین بروند. با موتور سیکلت، وزن وزن بیشتری ایجاد می کند، با موتورسیکلت های بزرگتر به ترمزهای بزرگتر و غیره. به این دلایل، انتخاب یک موتورسیکلت سبک وزن بسیار مهم است، زیرا این موتورسیکلت بیشترین کمک را برای پیشرفت به عنوان یک موتورسوار خواهد داشت.
پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سرویس دوره ای موتور سیکلت هوندا
موتورسیکلت برای مبتدیان
فاکتورهای اصلی که هنگام خرید موتور سیکلت برای مبتدیان

سخن آخر

در این مقاله به بررسی موتورسیکلت های مناسب برای مبتدیان و خرید بهترین نوع موتور سیکلت پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در فروشگاه هوندا کلیک تماس بگیرید.

پیام بگذارید

تماس با ما