علت خفگی موتور به دلیل اشتعال

علت خفگی موتور چیست؟

علت خفگی موتور به دلیل اشتعال

اگر رد کرده اید که کاربراتور شما به خوبی کار می کند یا اگر انژکتور سوخت دارید، مقصر احتمالی بعدی مشکلات احتراق است. سه احتمال وجود دارد که ممکن است با مشکلات احتراق اتفاق بیفتد. اولی داخل سیم پیچ احتراق، دومی سیم های شمع و سومی شمع های جرقه است.

ابتدا ساده ترین بخش را که شمع های موتور هستند، بررسی کنید. شمع های خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که هیچ گونه تجمع آلاینده ای روی آنها وجود نداشته باشد یا هیچ نوع خوردگی وجود نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که شمع ها فرسوده نشده باشند و فاصله بین مرکز و الکترود زمین در فاصله مناسب باشد.

خرابی شمع باعث می شود سیلندر که به آن متصل است دچار اشتباه شود که در نهایت باعث مشکلات عملکرد و خفه کردن موتورسیکلت می شود.

بعد، سیم های شمع ها را بررسی کنید. یک مشکل رایج در موتورسیکلت های قدیمی، بخشی از سیم شمع است که به شمع وصل می شود. که سر اتصال گاهی اوقات به سیم شمع متصل می شود. با گذشت زمان، آن اتصال خورده و زنگ زده می شود.

علت خفگی موتور سیکلت
علت کندوپاش موتورسیکلت

مردم اغلب نمی دانند که این دو بخش مجزا هستند که می توانند از هم جدا شوند. اگر مطمئن نیستید که سیم شمع شما این کار را انجام می دهد، سعی کنید سیم خود را بکشید و جدا کنید. اگر خیلی راحت جدا شد، احتمالاً مشکلی نیست. اگر متوجه شدید که سر اتصال به سیم شمع متصل شده است، سعی کنید آن را تمیز کنید، سیم را جدا کنید و سر اتصال را دوباره روی سیم شمع بچرخانید.

همچنین وجود ترک در سیم های شمع را بررسی کنید. اگر هر جایی روی سیم ها ترک خورده باشد، جرقه به قاب موتورسیکلت شما می رسد زیرا این مسیر کمترین مقاومت برای برق است و از شمع عبور نمی کند. بدون برق رسانی به شمع، این امر به نوبه خود باعث می شود که سیلندر از کار بیفتد و شما فقط باید یک سیم شمع جدید تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
کدام مدل موتورسیکلت هوندا برای شما مناسب تر است؟

سومین مشکل خفه کردن یا کندوپاش احتمالی که در داخل جرقه ایجاد می شود، سیم پیچ احتراق است. این امکان وجود دارد که سیم پیچ احتراق جرقه کافی به شمع ها ارسال نکند که دوباره باعث آتش سوزی ناقص در موتور می شود.

این احتمالا کمترین احتمال در مورد احتراق است. اگر مشکوک هستید که این همان چیزی است که باعث ایجاد مشکل کندوپاش شده است، بهتر است از طریق مکانیک تشخیص داده شود. کویل های احتراق ولتاژ بسیار بالایی دارند و اگر دقیقاً ندانید با آن چه می کنید، کنترل آن خطرناک است.

کندوپاش به دلیل گرفتگی فیلتر هوا

گرفتگی فیلتر هوا در موتور سیکلت یکی دیگر از مقصران احتمالی بزرگ برای مشکلات کندوپاش است. اگر فیلتر هوا کثیف و گرفتگی باشد، موتور نمی تواند هوای کافی را در مخلوط هوا/سوختی که برای تغذیه مناسب موتورسیکلت نیاز دارد دریافت کند.

فیلترهای هوا باید به طور معمول تعویض شوند و مردم اغلب فراموش می کنند که به آنها توجه کنند تا زمانی که شروع به ایجاد مشکل کند. فیلتر هوا معمولاً در داخل جعبه هوا قرار می گیرد، یا اگر موتورسیکلت جدیدتری دارید، فیلتر هوا گاهی اوقات در کنار موتور قرار می گیرد. آن را بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر کثیف است. فیلترهای هوا معمولاً گران نیستند، بنابراین تعویض آن نباید مشکلی ایجاد کند.

اگر فیلترهای غلاف دارید، آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نوعی باقیمانده روی آنها وجود ندارد که مانع از جریان هوا در آنها شود.

کندوپاش به دلیل مشکلات زمان بندی

ممکن است یک موتورسیکلت به دلیل مشکلات زمان‌بندی پاشیده شود، اگرچه این دلیل کمتری است. بسیار سخت است که زمان‌بندی به‌طور تصادفی به خودی خود خاموش شود و معمولاً به این دلیل است که یا شخصی موتور را بازسازی کرده و زمان‌بندی را خاموش می‌کند یا کسی که قبلاً خودش سعی کرده زمان‌بندی را اصلاح کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
تفاوت گشتاور موتور و قدرت موتور چیست؟

زمان خاموش شدن موتور می تواند به این معنی باشد که سوپاپ اگزوز یا دریچه ورودی هنوز در طول دوره احتراق در فرآیند چهار زمانه کمی باز است که باعث پاشش می شود و موتورسیکلت به درستی کار نمی کند.

بهترین راه برای تشخیص مشکل زمان‌بندی موتورسیکلت، بردن آن به مکانیک است. من به شما توصیه نمی‌کنم خودتان آن را تشخیص دهید، مگر اینکه کاملاً بدانید دارید چه می‌کنید. تعمیرات آماتور در زمان بندی موتورسیکلت احتمالاً مشکلات بیشتری را ایجاد می کند. یک مکانیک می تواند به سرعت مشکل را تشخیص دهد و معمولاً هزینه زیادی برای تشخیص هزینه نمی کند.

کندوپاش موتور
دلایل مختلف خفگی موتور

چگونه یک موتور سیکلت روشن را می شود تعمیر کرد؟

برای تعمیر موتورسیکلت در حال کار کردن، نسبت هوا به سوخت کاربراتور را تنظیم کنید، بررسی کنید که آیا سوزن به کاربراتور چسبیده است، شناورهای باز گیر کرده باشند، فیلتر هوا را تمیز کنید، دریچه های پروانه ای باز گیر کرده باشند و سنسورهای O2 را عوض کنید.

آیا می توانید کاربراتور را به انژکتور سوخت تبدیل کنید؟

امکان تبدیل از کاربراتور به انژکتور سوخت وجود دارد. انجام چنین تبدیلی نیاز به تخصص مکانیکی و دانش سیم کشی برق دارد، بنابراین توصیه نمی شود خودتان آن را انجام دهید.

پیام بگذارید

تماس با ما