رقابت دو موتور معروف یاماها و هوندا

موتور سکیلت هوندا

رقابت دو موتور معروف یاماها و هوندا

هوندا اولین موتورسیکلت های خود را در سال 1949 ساخت و آنها از دهه 50 موتورها را وارد ایالات متحده کردند. نبوغ و مهندسی محکم آنها صنعت موتورسیکلت را در سراسر جهان شکل داده است و نحوه ساخت دوچرخه ها را تغییر داده است. این برند ژاپنی برای موتورسیکلت های مقرون به صرفه و قابل اعتماد شهرت خود را به دست آورد و آنها را به یکی از محبوب ترین انتخاب های موتور سیکلت تبدیل کرد.

به طور خلاصه، هوندا و یاماها معتبرترین برندهای موتورسیکلت بودند. پس از آن ها دومدل سوزوکی و کاوازاکی نیز جز مدل های پرطرفدار موتور سیکلت بشمار می روند.

چهار برند بزرگ ژاپنی – هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی – با هم حدود 80 درصد از پاسخ‌دهندگان به سوال معتبرترین برند موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند. افراد کمتری به کاوازاکی و سوزوکی رای داده اند، اما برخی از آنها (و معمولاً همراه با سایر مارک های ژاپنی) نام بردند. برخی از برندهای اروپایی/بریتانیایی BMW، Triumph، KTM، Ducati و چند مورد دیگر ذکر شده است.

رقابت دو موتور معروف یاماها و هوندا

موتور سیکلت هوندا، پیشرو ترین تولید کننده در جهان

هوندا پیشروترین تولیدکننده خودروهای دو چرخ در جهان است. آنها کیفیت استثنایی، تجربه رانندگی عالی و قیمت های مقرون به صرفه را ارائه می دهند. و به همین دلیل است که موتورهای دو چرخ هوندا در میان علاقه مندان به دوچرخه هندی محبوب هستند. از استایل و عملکرد گرفته تا بهره وری سوخت و مقرون به صرفه بودن، دلایل زیادی وجود دارد. با این حال، اگر مسافت پیموده شده برای شما در اولویت است، به دنبال این برند محبوب نباشید.

نظر سنجی از دارندگان موتور سیکلت یاماها و هوندا

طبق یک نظر سنجی از دارندگان موتور سیکلت هوندا و یاماها که از نظر کیفیت و برتریت این دو موتور را بررسی قرار دارند، و نتایج این بود که معتبرترین مارک موتورسیکلت (به ترتیب): یاماها، سوزوکی/هوندا (مساوی)، سپس کاوازاکی بیشترین رای را آوردند.

روشی که آنها قابلیت اطمینان را ارزیابی کردند، تخمین میانگین زمان شکست بود – با طرح این سوال که آیا در یک دوره چهار ساله معین موتورسیکلت آنها خراب شده است یا خیر.

سپس آنها درصد موتورسیکلت‌هایی را که در هر برند در یک دوره چهار ساله خراب شده‌اند، با تنظیم مسافت پیموده شده و سن ارزیابی کردند. بر این اساس آنها به این نتیجه رسیدند که معتبرترین برندهای موتورسیکلت، برندهای ژاپنی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
وقتی یکی از اجزاء موتورسیکلت را جدا می کنید چه اتفاقی می افتد؟

نکته دیگری که آنها به این نتیجه رسیدند این است که موتورسیکلت های کروزر معمولاً قابل اعتمادترین هستند. این موضوع بسیار جالب است زیرا آنها اغلب کم پیچیده ترین موتورسیکلت‌ها هستند و قطعات موتورسیکلت‌هایی که احتمال خرابی آن‌ها بر اساس گزارش‌های مصرف‌کننده بیشتر است، اجزای الکتریکی هستند.

طبق این نظرسنجی، موارد زیر قطعاتی هستند که عملکرد نادرست و ضعیفی داشتند:

  1. سیستم برق: 24%
  2. لوازم جانبی: 19%
  3. ترمز: 18%
  4. سیستم سوخت: 13%
  5. کلاچ: 8%
  6. پنل های بدنه: 6%
  7. سیستم درایو: 6%
  8. سیستم تعلیق جلو: 5%
  9. سیستم خنک کننده: 4%
  10. پیستون: 4%
  11. انتقال: 4%

قطعاتی که در طول چهار سال مالکیت در موتورسیکلت‌ها خراب می‌شوند، مسافت پیموده شده تنظیم شده است. نتایج بر اساس گزارش‌های مصرف‌کننده 2014 بررسی سالانه خودروها از نزدیک به 3000 موتورسیکلت تعمیر شده، از 11000 پاسخ‌دهنده با بیش از 12300 موتورسیکلت (از جمله موتورسیکلت‌هایی که نیازی به تعمیر نداشتند).

تعمیرات مصرف کننده نیز در مورد رضایت موتورسیکلت نظرسنجی انجام داد. بر اساس یافته‌های آنها، احتمال خرید موتورسیکلت دیگری با همان برند توسط صاحبان برندهای مختلف به این صورت است:

  • موفقیت: 80%
  • هارلی دیویدسون: 72%
  • هوندا: 70%
  • بی ام و:68%
  • دوکاتی: 66%
  • یاماها: 65%
  • پیروزی: 63%
  • کاوازاکی: 59%
  • سوزوکی: 58 درصد
موتور سیکلت یاماها و هوندا
نظر سنجی از دارندگان موتور سیکلت یاماها و هوندا

انتخاب یک موتور سیکلت راحت، باکیفیت و مدرن

این روزها، افراد کمی از موتورسیکلت های جاده ای با ابعاد بزرگ و سنگین برای اموراتی غیر از تعطیلات، سفرهای آخر هفته، عبور از مسیرهای طولانی سفرهای طولانی مدت استفاده می کنند. یک موتور کوچک و باکیفیت بالاتر همیشه یک انتخاب کاربردی تر است.

بنابراین ما از مردم انتظار داریم که موتورسیکلت را برای راحتی و لذت بردن از لحظات آن، نه به این دلیل که چقدر قابل اعتمادتر هستند، بلکه خوب است که با داده های منطقی در ذهن خود تحلیل و بررسی کنید. .

هر زمان که نظر شخصی را می‌پرسید، از جمله در مورد معتبرترین مارک‌های موتورسیکلت، پاسخ هایی در جهت منافع خود و فروشگاهشان به شما می دهند که بهتر است قبل از آن تحقیقات کافی انجام دهید.

موتورسیکلت های هوندا چقدر عمر می کنند؟

اگر به فکر خرید یک موتور سیکلت هوندا هستید، ممکن است در مورد میانگین عمر آن تعجب کنید. خدمات در برنامه تعمیر و نگهداری مشخص شده توسط هوندا انجام می شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
کاربرد موتورسیکلت سه چرخ چیست؟

تکنیک‌های ساخت، مهندسی و طراحی هوندا از نظر قابلیت اطمینان در بین برندهای تولید انبوه بی‌رقیب هستند. موتورسیکلت های ژاپنی نسبت به موتورسیکلت های طراحی شده در کشورهای دیگر به ماندگاری بیشتر شهرت دارند و هوندا در صدر این لیست قرار دارد.

با این حال، عوامل بی‌شماری می‌توانند بر طول عمر حتی قابل اعتمادترین موتورسیکلت‌های هوندا تأثیر بگذارند و مالک دوچرخه و عادت‌های رانندگی و نگهداری آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

یک موتورسیکلت هوندا می‌تواند به معنای واقعی کلمه بیشتر از تمایل صاحبش برای سوار شدن به آن جان سالم به در ببرد، اگر از لحظه خرید هوندای خود قدردانی کنید، به طور منظم آن را سرویس کنید، طبق پیشنهاد هوندا از روغن موتور با کیفیت بالا استفاده کنید و آن را به درستی ذخیره کنید.

کمک دیگر به طول عمر هوندا، استفاده از قطعات تعویضی گران‌قیمت در زمانی است که همه چیز به ناچار فرسوده می‌شود.

اگر از ارتقاء های پس از فروش استفاده می کنید، این موارد نیز باید به شرح زیر باشند:

  • کیفیت بالا
  • قبل از نصب کاملاً بررسی شده است.
  • توسط یک فرد ذیصلاح به درستی نصب شده است
  • هونداهای مدرن با استانداردهای درجه بالایی ساخته می شوند که مهندسان بیش از هفتاد سال تحقیق در اختیار دارند.
  • موتورهای مدرن هوندا با استفاده از فناوری و دانش مهندسی که در طول تاریخ غنی آنها به دست آمده است، طراحی و ساخته می شوند.
ماندگاری موتورهای هوندا
طول عمر موتورهای هوندا

به عنوان یک قاعده کلی هونداهای قدیمی تر به اندازه هوندای مدرن دوام نمی آورند، فقط به این دلیل که فناوری ها و قطعات مورد استفاده امروز توسعه یافته تر هستند.

هنوز هم موتورسیکلت های هوندا هستند که بیش از 30 سال در جاده ها بوده اند و هرگز مشکلی نداشته اند. این مالکان هونداهای خود را مسئولانه به راه می اندازند. می‌توانید از هونداهایی که به‌عنوان یک رزمناو بزرگراهی با سه چهارم پتانسیل دوچرخه سواری می‌شوند، مایل‌های بیشتری از هونداهای قدیمی‌تری که روزانه پاره می‌شوند و تا خط قرمز غرش می‌کنند، انتظار داشته باشید.

پیام بگذارید

تماس با ما