موتورسیکلت هوندا CB1000

 

هوندا CB1000 در ایران اجازه تردد ندارد از این رو در فروشگاه هوندا اورجینال نیز موجود نیست. شما می توانید موتورهایی همچون هوندا Cbr 250RR و  هوندا cb190 را از نمایندگی هوندا اورجینال خریداری نمایید.

موتورسیکلت هوندا CB1000
موتورسیکلت هوندا CB1000

هوندا موتورسیکلت های اسپرت زیادی تولید کرده است که ظاهری کلاسیک دارند و هوندا CB1000 از موتورسیکلت های کلاسیک و فوق جذاب می باشد که از سال ۱۹۹۲ در خط تولید هوندا قرار گرفت. این موتورسیکلت در رده موتورسیکلت های اسپرت قرار گرفته است و توانسته نظر موتورسواران زیادی را به خود جلب نماید. در این مقاله می خواهیم در مورد موتورسیکلت هوندا CB1000 صحبت کنیم. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

گالری تصاویر و جدول مشخصات هوندا CB1000

نام موتور

هوندا CB1000

تعداد سیلند

4

تعداد سوپاپ 

۱۶

حجم انجین

۹۹۸ سی سی

پاور

98 اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه

گشتاور 

84 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه

گیربکس 

۵ سرعته دستی

کلاچ 

دستی

ابعاد

طول: 2220 میلی متر
عرض: 785 میلی متر
ارتفاع:1130 میلی متر

کمترین فاصله از سطح زمین

۱۳۰ میلی متر

سوخت 

بنزین

حجم مخزن سوخت

۲۲ لیتر

وزن

۲۳۶ کیلوگرم

سیستم روشن کننده

استارت الکتریکی

سیستم تعلیق

تعلیق جلو : شاخه تلسکوپی
 تعلیق عقب : هیدرولیک دوبل

سیستم خنک کننده 

مایع خنک

 سوخت رسانی

کاربراتور

ترمز 

ترمز جلو : دیسکی دوبل
ترمز عقب : دیسکی

لاستیک

لاستیک جلو : ۱۲۰/۷۰-۱۸
لاستیک عقب : ۱۷۰/۶۰-۱۸
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی
فاصله دو محور (میلیمتر) :۱۴۳۰

 

مقایسه موتورسیکلت های CB و CBR

هوندا تولیدات زیادی در انواع کلاس های موتورسیکلت اعم از مسابقه، کروزر، کلاسیک، اسکوتر و … دارد که همگی جزء بهترین ها هستند. موتورهای هوندا در کنار رقیبان خود سوزوکی، یاماها و کاوازاکی تا حالا خوش درخشیده است. خصوصا در کشور ایران هوندا حرف اول را می زند و طرفداران زیادی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علل خاموش شدن موتورسیکلت در هنگام رانندگی

هوندا برای موتورسیکلت های خود مشخصه هایی تعیین نموده است و مثلا موتورسیکلت های آفرود با CRF مشخص می شوند، موتورسیکلت های اسپرت با CBR و موتورسیکلت های خيابانی با CB مشخص خواهند شد. همچنین باید بدانید که نمونه های CB اکثرا بدون پوشش یا با پوشش کم می باشند و قطعات آن با آرایشی زیبا در کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی ظاهر موتورسیکلت را دو چندان نموده اند‌.

مدل های CB کاملا متفاوت با مدل CBR می باشند و همانطور که گفته شد نمونه CBR برای موتورسیکلت های مسابقه ای و اسپورت به کار برده می شود و مدل CB اصلا مناسب پیست نیست و یک موتورسیکلت خیابانی و استریت می باشد. پی می توان گفت هوندا CB1000 در دسته موتورسیکلت های خیابانی و استریت قرار دارد که استفاده آن در خیابان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته که در ایران موتورسیکلت هایی با حجم بیش از ۲۵۰ سی سی در خیابان ها نمی توانند تردد کنند.

مشخصات ظاهری موتورسیکلت هوندا CB1000

هوندا CB1000 دارای باک بزرگی است و همچنین در بدنه از رنگ های ترکیبی استفاده شده است. از دو طرف بدنه موتورسیکلت دو لوله اگزوز خارج شده است که به زیبایی ظاهر آن افزوده است. در جلو موتورسیکلت چراغ بزرگی مشاهده می شود که شبیه به موتورسیکلت های قدیمی است. همچنین آینه های گرد و بلندی دارد که به کلاسیک بودن طراحی صحه گذاشته است. وزن این موتورسیکلت بالاست و می توان گفت حدود ۲۳۶ کیلوگرم می باشد و کنترل آن کمی سخت می باشد و به هیچ وجه افراد مبتدی و تازه کار نباید این موتورسیکلت را خریداری و استفاده کنند. زیرا امکان بروز هر گونه مشکلی وجود دارد.

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا CB1000

پیشرانه این موتورسیکلت با حجم ۹۹۸ سی سی و ۴ سیلندر می تواند ۹۸ اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین گشتاور آن معادل ۸۴ نیوتن متر می باشد. این نیروهای تولید با کمک جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ ها منتقل می شود و موتورسیکلت اوج می گیرد. این موتورسیکلت ۱۶ سوپاپ دارد و کلاچ آن از نوع دستی می باشد. سیستم خنک کننده آن از نوع مایع خنک می باشد و حجم باک این موتورسیکلت بنزینی ۲۲ لیتر می باشد و فاصله زین از از سطح زمین ۱۳۰ سانتی متر می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
۱0 اشتباه اصلی که موتورسواران مبتدی باید از آن اجتناب کنند!

مجهز به سیستم استارت الکتریکی می باشد و موتورسیکلتی کاربراتوری است. سیستم تعلیق جلو موتورسیکلت CB1000 تلسکوپی است و سیستم تعلیق عقب از نوع هیدرولیک دوبل می باشد. همچنین ترمز جلو دیسکی دوبل و ترمز عقب دیسکی می باشد.

البته امروزه بیشتر موتورسواران حرفه ای علاقه مند به Cb1300 هستند که در رده موتورسیکلت های سنگین قرار دارد و حجم موتور آن بسیار بالاست. همچنین وزن بالاتری دارد که کنترل آن سخت می باشد.

در نهایت آنچه درباره CB1000 مهم است!

هوندا از تولید کنندگان برجسته در صنعت موتورسیکلت می باشد که به دلیل پرطرفدار بودن در ایران توانسته نمایندگی دایر کند. این شرکت موتورسیکلت های خود را با مشخصه هایی تولید می نماید وعبارت CB به معنای موتورسیکلت های سنگین می باشد. هوندا CB1000 در سال ۱۹۹۲ توسط هوندا تولید شده است و ظاهر زیبایی دارد‌. باک این موتورسیکلت ها بزرگ است و روی بدنه موتورسیکلت از رنگ های ترکیبی استفاده شده است. همچنین حجم موتورسیکلت ۹۹۸ سی سی است و ۴ سیلندر دارد. قدرت موتور ۹۸ اسب بخار می باشد و گشتاور آن ۸۴ نیوتن متر است. وزن این موتورسیکلت ها ۲۳۶ کیلوگرم می باشد و کنترل آن برای افراد حرفه ای آسان می باشد. سیستم سوخت رسانی این موتورسیکلت از نوع کاربراتوری است و فاقد سیستم انژکتوری می باشد‌‌.

پیام بگذارید

تماس با ما