موتورسیکلت هوندا CB1300

هوندا از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت می باشد که در همه نوع کلاس موتورسیکلت تولید نموده است و هوندا CB1300 از موتورسیکلت های فوق برتر ابن شرکت می باشد که طرفداران زیادی تاکنون داشته است. در این مقاله می خواهیم به مشخصات ظاهری و فنی موتورسیکلت هوندا CB1300 هوندا بپردازیم.

گالری تصاویر CB1300 

جدول مشخصات سی بی 1300

مدل

هوندا CB1300

سیلندر

4 سیلندر و 16 سوپاپ

حجم انجین

 سی سی1284

قدرت 

114 اسب بخار و 7500 دور در دقیقه

گشتاور 

117 نیوتن متر و 6000 دور در دقیقه

گیربکس 

5 سرعته دستی

کلاچ 

دستی

ابعاد موتور سیکلت

طول: 2220 میلیمتر
عرض: 790 میلیمتر
 ارتفاع: 1120 میلیمتر
کمترین فاصله از سطح زمین: 130 میلیمتر
فاصله دو محور: 1430 میلیمتر

سوخت

سوخت مصرفی: بنزینی
حجم مخزن سوخت: 21 لیتر
سیستم سوخت رسانی: کاربراتور

وزن

249 کیلوگرم

استارت 

الکتریکی

خنک کننده

مایع خنک

تعلیق 

تعلیق جلو: شاخه تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب: هیدرولیک دوبل

ترمز

ترمز جلو : دیسکی دوبل
ترمز عقب: دیسکی

لاستیک

لاستیک جلو : 130/70-17
لاستیک عقب : 190/60-17
نوع و جنس رینگ : اسپرت آلومینیومی

هوندا تمام محصولات خود را با یک مشخصه ای ارائه می دهد و کلاس CB نیز از مشخصه های قدیمی موتورسیکلت های هوندا می باشد که تنوع محصولات آن زیاد است. به طور کلی می توان گفت موتورسیکلت های قدیمی و حتی موتورسیکلت جدید نکد نیز در دسته  موتورسیکلت های CB قراردارند. همچنین موتورسیکلت اسپرت و خیابانی CBR نیر در این دسته طبقه بندی خواهند شد.

این مدل هوندا در دسته موتورسیکلت های نیکد قرار می گیرد و فاقد فلاپ می باشد و قطعاتی که بدون هیچ پوششی هستند با آرایش زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند که زیبایی زیادی را به موتورسیکلت بخشیده اند. این موتورسیکلت از سال ۱۹۹۸ در خط تولید هوندا قرار گرفت و تولیدات سال ۲۰۰۸ به بعد وارد ایران شده است‌. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سریع ترین موتورسیکلت های کروزر جهان در سال 2024

مشخصات ظاهری موتورسیکلت هوندا cb1300

CB1300

همانطور که گفته شد بدون فلاپ پی باشند و در جلو چراغ های گرد بزرگی به چشم می خورد. همچنین لوله اگزوز آنها نیز بزرگ می باشد و نمایانگر یک موتورسیکلت کلاسیک است. وزن این موتورسیکلت ۲۵۰ کیلوگرم می باشد و هدایت و کنترل آن از عهده هر کسی بر نمی آید. البته هندلینگ و سواری بی نظیری دارد و به دلیل استفاده از رنگ های سفید و قرمز، هوندا توانسته این مدل را خاص جلوه دهد‌.

در کنار مخزن سوخت برای قرار دادن پای راکب فضای قراردارد و به دلیل تو رفتگی داخل زین ارتفاع زین تا زمین ۷۹۰ میلی متر می باشد. در قسمت عقب موتورسیکلت دمای موتورسیکلت به گونه ای طراحی شده است که چراغ عقب(چراغ ال ای دی) درون آن به خوبی جای گرفته است.

 موتورسیکلت CB1300 دو تیپ سوپر فور و سوپر بولدر دارد که در قسمت باک و بدنه هر دو به نمونه های قبلی شبیه هستند و تفاوت آن در چراغ ها و شاسی آیرودینامیکی می باشد که آن را به موتورهای مسابقه شبیه ساخته است‌.

مشخصات فنی موتورسیکلت سی بی1300

هوندا CB1300

این هوندا دارای پیشرانه ای با حجم ۱.۳ لیتر می باشد و دارای موتوری چهار زمانه می باشد و ۴ سیلندر دارد و همچنین دارای ۱۶ سوپاپ است که توان قدرتی آن ۱۱۴ اسب بخار است و همچنین گشتاور آن  ۱۱۷ نیوتن متر می باشد که به چرخ های منتقل می شود. ترمز جلو و عقب این موتورسیکلت دیسکی می باشد و همچنین سیستم ضد قفل دارد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
به یک طرف کشیده شدن فرمان موتور سیکلت چه دلایلی دارد؟

این موتورسیکلت بنزینی از سیستم سوخت رسانی انژکتوری بهره برده است و دارای گیربکس 5 سرعته می باشد. همچنین رادیاتور ۴۰ سانتی متری دارد که خنک کنندگی موتور به خوبی انجام می شود. همچنین باید بدانید که این موتورسیکلت کم صدا و حتی بی صدا می باشد که در تشخیص روشن بودن موتورسیکلت با مشکل مواجه خواهید بود. کمک موتورسیکلت قابل تنظیم می باشد و در ۱۱.۱ ثانیه می تواند ۴۰۰ متر را بپیماید. حجم باک این موتورسیکلت ۲۱ لیتر می باشد.

سخن پایانی درباره CB1300 

هوندا از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت و خودرو در ژاپن می باشد که تولیدات زیادی را تاکنون روانه بازار نموده است و موتور سنگین CB1300 از تولیدات این شرکت می باشد ظاهر زیبا و جذابی دارد و برای علاقمندان به موتورسواری جذاب می باشد. این موتورسیکلت سنگین از قیمت بالایی برخوردار است و در ایران موتورسیکلت هایی با این حجم موتور در داخل شهر نمی توانند تردد کنند و فقط در جاده های خارج از شهر پیست های مسابقه‌ می توان از آن استفاده کرد.

پیام بگذارید

تماس با ما