چند نمونه از موتورسیکلت های درون شهری ایران را بشناسیم.

موتورسیکلت های درون شهری ایران

موتورسیکلت های درون شهری ایران

موتورسیکلت وسیله ای است برای رهایی از ترافیک های سنگین در کلان شهر و کاهش اتلاف وقت. امروزه در کلان شهرها به دلیل ازدیاد جمعیت و همچنین خودروهای موجود در خیابان بهتر است با وسیله نقلیه ای سبک در درون شهر تردد کنید تا گیر ترافیک های درون شهری نیفتید. موتورسیکلت وسیله کم مصرف و کم آلاینده می باشد که برای رفتن به سرکار گزینه مناسبی است و همچنین می توانید در سطح شهر بدون هیچ مشکلی عبور کنید. در این مقاله می خواهیم به موتورسیکلت های درون شهری ایران خواهیم پرداخت. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت وسیله ای دو چرخ می باشد که در حجم های مختلفی متناسب با مکان های مختلف تولید می شود. برخی موتورسیکلت ها برای تردد در داخل شهر ساخته شده اند و برخی دیگر نیز برای خیابان های خارج از شهر، آفرود، مسابقه و مسافرت طراحی و تولید شده اند که حجم انجین بالایی دارند و مناسب برای تردد درون شهری نمی باشند. امروزه به دلیل افزایش ترافیک در شهرها و همچنین آلایندگی هوا بیشتر مردم برای کارهای روزمره خود از موتورسیکلت استفاده می کنند.

با موتورسیکلت می توان به راحتی از کنار خودرو های در ترافیک  عبور کرد و همچنین در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کرده و آلایندگی کمتری به وجود آورد. البته موتورسیکلت های برقی ای نیز تولید شده است که مناسب برای درون شهر هستند و هیچگونه آلایندگی ای نیز ندارند. 

ویژگی های موتورسیکلت های درون شهری ایران

طراحان و تولید کنندگان یک سری ویژگی برای موتورسیکلت های شهری در نظر گرفته اند و متناسب با آن تولیدات خود را شروع نموده اند. موتورسیکلت های درون شهری باید کوچک و چابک باشد. همچنین مصرف سوخت کمی داشته باشد و ایمنی سرنشین را نیز تامین کند. داشتن تکنولوژی های جدید نیز یکی از آپشن های مهم می باشد و باید در کنار تکنولوژی ظاهر زیبا و جذابی نیز داشته باشد. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
رینگ موتور سیکلت هوندا

 

بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران

موتورسیکلت وسپا VXL 150

وسپا از برندهای معتبر تولید کننده موتورسیکلت در ایتالیا می باشد که موتورسیکلت های درون شهری زیادی را تولید نموده است و همه تولیدات این شرکت طبق تکنولوژی های روز دنیا می باشد و از ظاهر زیبا و چشمگیری برخوردار می باشد.  این مدل موتورسیکلت دارای سیستم انژکتوری، گیربکس اتوماتیک و ترمز دیسکی می باشد که سواری نرم و راحتی دارد و همچنین ایمنی راکب را تامین می کند. وسپا VXL به دلیل ظاهر زیبایی که دارد بیشتر خانم ها مشتری آن هستند. 

موتورسیکلت آپریل SR150

آپریل نیز از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت های اسکوتر و درون شهری می باشد که تولیدات زیادی را به بازار عرضه داشته است. این شرکت ایتالیایی محصولاتی با کیفیت و جذاب تولید می کند و جزو برندهای معتبر می باشد و در ایران نیز محصولات وارداتی آن با استقبال زیادی مواجه شده است.

این مدل موتورسیکلت توسط وبیر موتور وارد ایران شده است و جایگاه خوبی در کشور ما دارد.

کیفیت ساخت این موتورسیکلت بسیار بالا می باشد و دارای موتور قدرتمندی است. همچنین مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشد و ظاهر اسپرتی دارد. 

وسپا SXL 150

 وسپا در دسته موتورسیکلت های اسکوتر قرار دارد و جزو بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران می باشد که از ایتالیا وارد ایران شده است. شباهت بالایی از نظر فنی به مدل VXLدارد و در ظاهر تغییراتی ایجاد کرده است تا توجه سخت پسندان را نیز جلب کند‌. به طور کلی می توان گفت طراحی مکعبی چراغ ها، آینه های بغل کرومی و .‌.. آن را متمایز نموده است. رنگ بندی های متنوعی دارد و همچنین مجهز پشت آمپر دیجیتالی و استارت جدید می باشد و برای افرادی که علاقه زیادی به لاکچری بودن دارند مناسب می باشد. 

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
9 نکته مهم در هنگام خرید موتور هوندا که نباید فراموش کنیم

موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵ 

موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵ توسط شرکت کبیر موتور در ایران طراحی و تولید شده است و این شرکت از شرکت های قدیمی در این حوزه می باشد. موتورسیکلت سوپر ۱۲۵ از طراحی زیبا و جوان پسندی برخوردار است و همچنین قطعات با کیفیت در ساخت آن استفاده شده است و بسیار مقاوم می باشد.

مصرف سوخت آن پایین می باشد و همچنین سرعت بالایی دارد و نسبت به قیمت های نجومی موتورسیکلت با قیمتی کم می توان خریداری نمود.

موتورسیکلت کبیر CDI125

کبیر موتور تولید کننده موتورسیکلت های CDI نیز می باشد  که بسیار با کیفیت و با دوام می باشد و جزو محصولات پرفروش و نوستالژیک می باشد. این موتورسیکلت مصرف سوخت پایینی دارد و همچنین قطعات آن به دلیل کیفیت بالایی که دارند ماندگاری طولانی ای خواهند داشت. این موتورسیکلت جزو بهترین موتورسیکلت های درون شهری ایران می باشد.

جمع بندی موتورسیکلت های درون شهری ایران

موتورسیکلت های وسایل نقلیه ای پر استفاده هستند و خصوصا در بین جوانان طرفداران زیادی دارند. افرادی که در کلان شهر زندگی می کنند و همیشه درگیر ترافیک های شهری هستند برای رفتن به سرکار و انجام کارهای روزانه خود از موتورسیکلت استفاده می کنند تا بتوانند در ترافیک به راحتی عبور کنند و همچنین مصرف سوخت آن ها به حداقل برسد و آلایندگی کمتری ایجاد کنند‌. موتورسیکلت های درون شهری زیادی با ظاهر متفاوت و جذاب توسط شرکت های ایرانی و خارجی زیادی تولید شده است که هر کدام کیفیت خوبی دارند. همچنین تولید کنندگان در کنار زیبایی ظاهر موتورسیکلت ویژگی های دیگری را برای تردد در شهر در نظر گرفته اند که شامل کوچک و چابک بودن موتورسیکلت، مصرف سوخت پایین ، ایمنی سرنشین و … می باشد.

از جمله بهترین موتورسیکلت های درون شهری می توان به کبیر سوپر، کبیر CDI 125، وسپا SXL، آپریل SR150 و … اشاره کرد.

 

پیام بگذارید

تماس با ما