موتورسیکلت مناسب برای بانوان چه ویژگی دارد؟

موتورسیکلت مناسب برای بانوان چه ویژگی دارد؟

موتورسیکلت مناسب برای بانوان چه ویژگی دارد؟

موتورسیکلت از وسایل نقلیه می باشد که طرفداران زیادی در کل جهان دارد و بحث جنسیتی مطرح نیست و چه خانم و چه آقا متناسب با وضعیت ساختاری بدن خود از آن استفاده می کنند. البته در ایران که خانم ها نمی توانند به عنوان راکب از موتورسیکلت استفاده کنند و بیشتر آقایان از آن استفاده می نمایند. خانم هایی که به موتور سواری علاقه دارند باید از موتورسیکلت هایی استفاده کنند که  با ساختار بدنی آنها مناسب باشد. در ابن مقاله به بهترین موتورسیکلت مناسب برای بانوان می پردازیم. با نمایندگی هوندا همراه باشید.

ویژگی موتورسیکلت مناسب برای بانوان

موتورسیکلت مناسب برای بانوان باید ویژگی هایی داشته باشد تا با ساختار بدنی مناسب باشد و در هنگام رانندگی احساس راحتی و تسلط داشته باشید. 

موتورسیکلت باید سواری راحتی داشته باشد

باید موتورسیکلتی انتخاب نمود که نشیمن راحتی داشته باشد و راکب بتواند وزن آن را تحمل کند و چه بسا که موتورسیکلت بی کلاج بیشتر برای خانم ها مناسب هستند زیرا هم  راحتی دارد و هم وزن کمی دارد که افراد مبتدی به راحتی می توانند آن را کنترل کنند. 

بتوانید با موتورسیکلت حمل بار انجام دهید.

خانم ها همیشه یک کیف دستی در هنگام رفتن به محل کار و … در دست دارند و بهتر است بتوانند کیف دستی خود را بر روی موتورسیکلت حمل کنند. موتورسیکلت هایی وجود دارند که در قسمت زین محفظه ای قرار دارد و می توان کلاه کاسکت و وسایل کوچک درون آن قرار داد با می توانید موتورسیکلتی انتخاب کنید که قابلیت نصب باکس داشته باشد و بتوانید در فضای خالی باکس نصب کنید.

ارتفاع مناسبی تا زمین داشته باشد.

قد خانم ها نسبتا به آقایان کمتر است و نمی توانند موتورسیکلت های با ارتفاع زیاد سوار شوند و باید موتورسیکلتی متناسب با خود قد انتخاب نمایند. اگر موتورسیکلت ارتفاع مناسبی داشته باشد شما از سواری لذت خواهید برد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا CB1100 RS 2021

استهلاک کمی داشته باشد.

موتورسیکلت مناسب برای بانوان باید استهلاک کمی داشته باشد و در صورت خرابی شما نمی توانید تمام وقت خود را در تعمیرگاه ها صرف درست کردن موتورسیکلت نمایید. همچنین کیفیت ساخت نیز مهم است و موتورسیکلتی باید انتخاب کنید که لوازم یدکی آن کمیاب نباشد.

چند نمونه از بهترین موتورسیکلت های مناسب برای بانوان 

خانم ها و دختران عزیز می توانند از موتورسیکلت های زیر که راحتی دارد و با ویژگی های گفته شده همخوانی دارد برای سواری استفاده کنند.

وسپا Primavera

 این مدل برای جوانهای شیک پسند مناسب است و برای تردد در داخل شهر مناسب می باشد. این موتورسیکلت اسکوتر شرکت وسپا طراحی بی نظیری و از رنگ بندی متنوعی برخوردار می باشد. همچنین می توان بر روی آن باکس نصب کرد و قیمت خوبی نیز دارد.

هوندا کلیک 

شرکت هوندا ژاپن از شرکت های تولید کننده به نام در عرصه موتورسیکلت و خودرو می باشد و محصولات این شرکت در ایران بسیار پرطرفدار می باشد. هوندا کلیک از اسکوترهای جذاب این شرکت می باشد که به سامورایی پرفروش بازار ایران معروف است. ظاهر تهاجمی و خشنی دارد و سواری آن بی نهایت نرم و راحت است. این موتورسیکلت بهترین موتورسیکلت مناسب برای بانوان می باشد که در حجم های ۱۲۵ سی سی و ۱۵۰ سی سی  در بازار وجود دارند.

این موتورسیکلت در کنار سواری نرم و راحتی که دارد استهلاک کمی نیز دارد و در حال حاضر تمامی قطعات یدکی آن در بازار وجود دارند. همچنین رنگ بندی بالایی نیز دارد و خانم ها با توجه به سلیقه خود می توانند رنگ آن را انتخاب کنند.

بنلی ستا

بنلی نیز از برندهای معتبر تولید کننده موتورسیکلت می باشد که مدل ستا که به معنای ابریشم آیت را با توجه به طراحی موتورسیکلت های دهه ۶۰ میلادی تولید کرده است. مدل ستا دارای انجین با حجم ۱۲۵ سی سی می باشد و دو سوپاپ چهار زمانه دارد. کلاچ آن اتوماتیک است و استارت برقی دارد. قیمت این موتورسیکلت پایین می باشد و گزینه خوبی برای افراد با بودجه کم می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
علت خرابی انگشتی موتورسیکلت

دینو کاوان۱۲۵

دینو کاوان ۱۲۵ موتورسیکلتی سبک است که مناسب برای بانوان است و به راحتی می توان آن را کنترل کرد. شباهت زیادی به موتورسیکلت بنلی ستا دارد و در کنار سواری نرم و راحتی که دارد شتاب آن بالاست. به دلیل طراحی فانتزی ای که دارد نظر خانم ها را به راحتی جلب می کند و رنگ های زرد و صورتی آن نیز در بازار وجود دارد. دینو کاوان با حجم ۱۲۵ سی سی ۴ سوپاپه است و تک سیلندر می باشد.

موتورسیکلت TVS ژوپیتر  

این مدل موتورسیکلت در سال ۲۰۱۸ تولید و روانه بازار شد و اسکوتر شیک و زیبایی می باشد که قیمت مناسبی نیز دارد. ارتفاع کوتاهی دارد که برای خانم ها بسیار مناسب است.

موتورسیکلت های برقی

موتورسیکلت های برقی نیز برای خانم ها گزینه مناسبی می باشد و برای تردد در شهر مناسب هستند. این موتورسیکلت برای محیط زیست مفید هستند و آلایندگی ایجاد نمی کنند. البته باید به کم بودن این موتورسیکلت نیز اشاره کرد.

جمع بندی موتورسیکلت مناسب برای بانوان

موتورسیکلت ها وسایل نقلیه پر استفاده ای هستند که خانم ها ک آقایان می توانند از آن استفاده کنند که بحث جنسیتی اصلا ملاک نیست و هر فردی برای کاهش اتلاف وقت در ترافیک می تواند از آن استفاده کند. البته برای خانم ها باید نکاتی را در نظر گرفت و در هنگام خرید موتورسیکلت باید موتورسیکلتی با سواری نرم، استهلاک کم، ارتفاع مناسب با قد خانم و قابلیت حمل بار انتخاب نمود. موتورسیکلت های هوندا کلیک، بنلی ستا، وسپا پرماجرا و .. برای خانم ها مناسب هستید و از ویژگی های گفته شده برخوردار می باشند.

پیام بگذارید

تماس با ما