معرفی چند موتورسیکلت کانسپت

موتورسیکلت کانسپت

معرفی چند موتورسیکلت کانسپت

موتورسیکلت وسیله نقلیه کوچک و سبکی است که تردد درون شهری را بسیار آسان نموده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید موتورسیکلت های مدرن دیگری به جز نمونه های تولیدی، موتورسیکلت های کانسپت طراحی شده اند که طراحی عجیب و غیر معمول دارند و چندی بعد در بازار به فروش می رسند. در این مقاله به موتورسیکلت های کانسپت می پردازیم. با ما همراه باشید.

موتورسیکلت چیست؟

موتورسیکلت وسیله ای نقلیه برای رفت و آمد داخل شهری و جاده ای می باشد که در ابتدا بسیار ساده بودند و امکانات زیادی نداشتند و امروزه برای ساخت موتورسیکلت از بهترین تکنولوژی روز دنیا بهره برده اند و ابر موتورسیکلت هایی را تولید و روانه بازار کرده اند.

موتورسیکلت در کلاس ها مختلفی اعم از شهری، کروزر، مسافرتی، مسابقه ای، اسکوتر، موتورهای گازی و … تولید می‌شود و همه شرکت های بزرگ موتورسازی در همه نوع کلاس موتورسیکلت تولید نموده اند.

موتورسیکلت کانسپت

موتورسیکلت های کانسپت به موتورسیکلت هایی اطلاق می شود که طبق تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده اند و در آینده وارد بازار می شوند. این موتورسیکلت طرح عجیب و غیر معمول دارند و نامتعارف هستند. شرکت های زیادی به طراحی موتورسیکلت های کانسپت پرداخته اند که در ادامه به چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

مروری بر موتورسیکلت کانسپت

بی ام و Ki کانسپت

موتورسیکلت های کانسپت که مناسب برای بازار باشند بسیار کم تولید می شوند و بی ام و Ki موتورسیکلتی جذاب است که در کنار جذابیت عملکرد خوبی نیز دارد و به دلیل الکتریکی بودن می توان گفت بسیار به صرفه تر نیز می باشد. این موتورسیکلت بسیار شبیه به BMW K100 می باشد.

موتورسیکلت کانسپت مرد آهنی

برای طراحی طاهری این موتورسیکلت از موتورسیکلت های دهه ۳۰ شمسی تقلید شده است و یادآور موتورسیکلت های کلاسیک می باشد. به دلیل داشتن یک پوشش بزرگ در قسمت جلویی موتورسیکلت، پنل های موتورسیکلت موجب عملکرد بهتر حالت آیرودینامیکی آن می شوند. لازم به ذکر است که به دلیل داشتن پوشش بزرگ در گردش اختلال ایجاد می شود‌. این موتورسیکلت چند وقت دیگر محیا برای ورود به مسابقات درگ می باشد و در حال حاضر بر روی تنظیمات مکانیکی آن مشغول هستند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
CBR 1000RR با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت یکی از سریع ترین موتور سیکلت های جهان

سوبر بایک بوگاتی

بوگاتی از شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو و موتورسیکلت می باشد که تولیدات آن در سرعت یکه تاز هستند. سوبر بایک بوگاتی جزو موتورسیکلت های کانسپت می باشد و طبق ماشین های دهه ۱۹۳۰ طراحی شده است. همچنین شباهت زیادی به لوکوموتیو بخار رکوردشکن مالارد  و بوگاتی ویژن گرن توریسمو دارد. به دلیل داشتن فاصله محوری طولانی و پوشش آیرودینامیکی در جلو آن، این موتورسیکلت بوگاتی در سرعت بالا تعادل خوبی دارد.

موتورسیکلت مفهومی الکتریکی مازراتی

تولیدات این ابر شرکت خودروسازی حتما از بهترین موتورسیکلت های کانسپت خواهد بود و نبض بازار را در دست خواهد داشت. در سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۰ موتورسیکلت مازراتی وارد بازار شده است که فاقد محور وسط می باشد که موجب کاهش مرکز ثقل می شود و همچنین به دلیل داشتن چرخ های بسیار پهنموجب چسبندگی و تعادل بهتر موتورسیکلت می شوند. به دلیل داشتن چرخ هایی با فرم صیقلی سواری خوبی شاید نداشته باشد.

سگوی هیبریدی هیدروژنی-الکتریکی

سگوی نیز تولید کننده موتورسیکلت می باشد که در سال‌های اخیر موتورسیکلت هایی با پیشرانه هیبریدی تولید می کنند. این شرکت برای تامین انرژی و باتری از هیدروژن استفاده می کند که با استفاده از کپسول های قابل تنظیم این سوخت تامین می شود. این موتورسیکلت در صورتی که تولید شوند میتوانند تا ۸۹ اسب بخار قدرت تولید نمایند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۴ ثانیه احتیاج دارد.

موتورسیکلت کانسپت هوندا CB750

این موتورسیکلت توسط شرکت هوندا در ژاپن ساخته شده است که طراحی فوق العاده ای دارد. بدنه موتورسیکلت از فیبر کربن، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است و می تواند وزن های بالا را تحمل کند. سوخت این موتورسیکلت چهار سیلندر هیدروژن مایع می باشد و با رایانه های مخصوص و یک نمایشگر لمسی می توان آن را هدایت کرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
با موتور سیکلت Honda SS 50 بیشتر آشنا شوید

اسپید ریسر ایندین موتور سایکل

طراحان شرکت ایندین طراحی خاصی انجام داده اند و طرح این‌ موتورسیکلت را پیاده نموده اند. این موتورسیکلت طبق مدل کاوازاکی نینجا  طراحی شده است. تاکنون هیچ طرح آزمایشی از این موتورسیکلت ساخته نشده است و امکان ورود موتورسیکلت اسپید ریسر ایندین به بازار دور از انتظار است.

فراری V4

این موتورسیکلت بسیار شبیه به فراری است و به همین منظور نیز طراحی شده است. در طراحی این موتورسیکلت از مدل های کلاسیک و مدرن فراری استفاده شده است و یک موتورسیکلت جذاب می باشد.

دوج توماهاک

این موتورسیکلت غیر معمول تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و و چهار چرخ دارد که با دو چرخ کار می کند‌.به دلیل قدرت و سرعت بالایی که بعد از تولید خواهد داشت هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

موتور اسکرب

از موتورسیکلت های کانسپت می توان به موتور اسکرب اشاره کرد که یک موتور شهری است و در هنگام پارک کردن فضای کمی را اشغال می کند.به طور کلی می توان گفت سه عدد از این موتورسیکلت فقط جای یک خودرو را ممکن است اشغال نماید.

هوندا ای وی کاب

هوندا ای وی کاب موتور کانسپت می باشد که در آینده با ساخت آن مواجه خواهیم شد. در شهرهای شلوغ و پرجمعیت استفاده بهتری دارد و بعد از تولید در ایران جزو پرفروش ها خواهد بود.

جمع بندی موتورسیکلت کانسپت

موتورسیکلت وسیله نقلیه برای عموم می باشد که برخی سازمان ها و … به دلیل سرعت و شتاب بالایی که دارند از آن استفاده می کنند. موتورسیکلت کانسپت، موتورسیکلت هایی غیر متعارف می باشد که در آینده ای نه چندان دور تولید و روانه بازار می باشد. از جمله شرکت های تولید کننده این موتورسیکلت ها می توان به بوگاتی، مازراتی، هوندا، یاماها، جگوار و … اشاره کرد که طراحی های بی نظیری را آماده نموده اند که برخی در آینده به مرحله تولید می‌رسند و برخی دیگر نمی توانند به دلیل سرعت بالا به بازار ارائه شوند.

پیام بگذارید

تماس با ما