در مورد هوندا کلیک بیشتر بدانید.

هوندا کلیک

در مورد هوندا کلیک بیشتر بدانید.

موتورسیکلت ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردی دارند. مثلا موتورسیکلت مسابقه برای استفاده در پیست های مسابقه مناسب است. همچنین در شهر از موتورهای اسکوتر استفاده می شود که هوندا کلیک از موتورهای اسکوتر پرطرفدار می باشد و در بازار ایران پرفروش است.

موتورسیکلت ها وسیله نقلیه پر استفاده و هیجان انگیز می باشند که نسبت به خودرو ویژگی های مثبت زیادی دارند ولی در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است منجر به بروز مشکلات جبران ناپذیری شوند. در هنگام موتور سواری باید به نکات زیر توجه کرد تا در صورت بروز حادثه صدمه کمتری ببینید.

در ابتدا گواهی نامه موتورسیکلت اخذ کنید.

از کلاه کاسکت و لباس های مناسب موتور سواری بهره ببرید.

با سرعت بالا در خیابان ها مانور ندهید.

موتورسیکلت خود را بیمه کنید.

موتورسیکلت هوندا کلیک

شرکت هوندا از برندهای پرآوازه در ایران می باشد که محصولات تولید شده این شرکت بسیار پرطرفدار می باشد. شرکت هوندا ژاپنی در زمینه خودرو، موتورسیکلت، موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایق موتوری،پمپ های آب، تجهیزات الکتریکی،تیلرها، ژنراتورها،ربات و انتقال برق فعالیت دارد.

هوندا کلیک در حال حاضر از موتورسیکلت های باکیفیت و پرشتاب در ایران می باشد و ظاهر زیبا و چشمگیری دارد و در رنگ ها و مدل های مختلفی وارد بازار شده است.

مدل ۱۲۵ سی سی این موتورسیکلت در سال ۱۳۹۵ وارد ایران شد و به دلیل ظاهر تهاجمی ای که داشت به سامورایی ملقب گردید.‌ در سال ۹۶ شرکت هوندا مدل ۱۵۰i را تولید کرد که ۱۵۰ سی سی آن شتابی مشابه با مدل ۱۲۵ داشت و تغییر آنچنانی در قدرت و شتاب انجام نشده بود. در ابتدا در صورت خرابی نیز قطعات این موتورسیکلت به ندرت پیدا می شد و در صورت پیدا شدن نیز قیمت بالایی داشت که برای هر فردی مناسب نبود. در دو سال اخیر کمبود قطعات جبران شده است و موتورسیکلت هوندا کلیک در بازارهای ایران خوش می درخشد.

این موتورسیکلت در دسته موتورهای پیشرفته و مدرن قرار می گیرد و دارای امکاناتی نظیر اتوهلد، سیستم‌ آی دلینک، استاپ، سنسور چک، کلید باز کرد محفظه بار، صفحه پشت آمپر آنالوگ و دیجیتال و سیستم روشنایی زنون می باشد.

اتوهلد

سیستم اتوهلد یا همان ترمز خودکار این امکان را به شما می دهد تا در ترافیک ها بدون ترمز گرفتن موتورسیکلت ساکن می شود. سپس در هنگام حرکت با گاز دادن دوباره موتور شروع به حرکت می کند.

سیستم آی دلینک

با فعال کردن این سیستم در هنگامی که پشت چراغ قرمز هستید موتور به طور خودکار خاموش می شود و با چرخاندن گاز دوباره موتور روشن و حرکت می کند و دیگر نیازی به سوئیچ زدن نیست.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
مهم ترین عوامل خرابی گیربکس موتورسیکلت

سنسور جک

در هنگامی که جک جانبی را پایین آوردید سنسور جک فعال می شود و موتور سیکلت خاموش خواهد شد.

سیستم موتورسیکلت هوندا کلیک CBS می باشد و همانطور که گفته شد حجم موتور آن ۱۲۵ و ۱۵۰ سی سی می باشد. یک سیلندر و دو سوپاپ انژکتوری دارد. چهار زمانه می باشد و ۱۲.۸ اسب بخار نیرو تولید می کند و همچنین گشتاور آن ۱۳.۴ نیوتن می باشد‌. ترمز جلو موتورسیکلت دیسکی می باشد و د قسمت عقب کاسه ای است. در پایین صندلی(زین) فضای خالی وجود دارد که می توان کلاه کاسکت را در آن نگه داری کرد.

ظرفیت باک موتور سیکلت هوندا کلیک ۵.۵ لیتر می باشد و وزن کلی موتور ۱۱۲کیلو گرم است که برای تازه کارها نیز مناسب می باشد. استارت این موتور  هندلی، برقی است و در صفحه نمایش کیلومتر شمار، مسافت سنج، میزان مصرف بنزین و … نمایش داده می شود. در نمونه های جدید از سیستم کلیک استارت استفاده شده است و با ریموت می توان استارت زد و دیگر نیازی به سوئیچ نیست.

رینگ های آلومینیومی و زیبایی که بر روی آن نصب شده جوان پسند می باشد و شباهت زیادی به موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی هوندا دارد و همچنین بازوهای موتور نیز شبیه به این مدل است. لاستیک های آن پهن و بدون تیوپ می باشد و به دلیل قدرت انجین بالایی که دارد دو نفر را به راحتی می تواند سواری دهد.

هوندا کلیک رنگ های مختلفی دارد و تفاوت آن با مدل واریو اندونزی در رنگ می باشد. از رنگ های پرفروش این موتورسیکلت می توان به قرمز، سورمه ای، قهوه ای، مشکی، سفید، آبی زد ایکس، آبی مازراتی، زرد، نارنجی -مشکی، نارنجی -سفید، مشکی- نقره ای، نارنجی سبز-قرمز و… اشاره داشت.

نمونه های تک رنگ و دو رنگ آن در بازار زیاد می باشند و نمونه های دو رنگ فروش بیشتری دارند و زیباتر هستند.

این موتور سواری نرم و راحتی دارد و در کنار شتاب و سرعتی که دارد بسیار بی صداست. اندازه ظاهری ام متناسب است و افراد با قدهای متوسط نیز می توانند از آن استفاده کنند.

مزایا و معایب هوندا کلیک 

هر موتورسیکلت دارای مزایا و معایبی می باشد که در هنگام خرید موتورسیکلت باید به آن توجه داشت . در ادامه به چند نمونه از مزایا و معایب این موتورسیکلت خواهیم پرداخت.

مزایا

این موتور کاملا بی صداست.

شتاب خوبی دارد.

عملکرد گیربکس آن در هنگام دور گرفتن عالی است.

در بازار پرطرفدار می باشد و در صورت فروش در کوتاه ترین زمان به فروش می رسد‌

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
سفر به گذشته! اسم هوندا جوکر را شنیده بودید؟

معایب

به دلیل پرطرفدار بودن از قیمت بالایی برخوردار است.

لوازم یدکی آن در بازار ایران زیاد نیست و به سختی می تواند قطعات اصل پیدا کرد.

سارقین به راحتی کامپیوتر هوندا کلیک را می توانند بربایند. زیرا قیمت بالایی دارد و همچنین موتور بدون بدون کامپیوتر روشن نمی شود.

هوندا کلیک مدل واریو

دو مدل هوندا کلیک در بازار به فروش می رسد که مدل کلیک محصول کشور تایلند و تک ریموت می باشد و مدل واریو آن که در کشور اندونزی تولید شده است و دو ریموت دارد. تفاوت این دو مدل در رنگ آنها می باشد که مدل واریو ۷ رنگ و مدل کلیک سه رنگ دارد‌.

رقیب های هوندا کلیک

شرکت هوندا رقبای زیادی دارد که مهم ترین آنها شرکتهای یاماها، سوزوکی و کاوازاکی می باشند. همچنین رقیب موتورسیکلت کلیک یاماها آیروکس می باشد که در طاهر و فنی بسیار شبیه به هوندا کلیک می باشد ولی قیمت بالایی نسبت به کلیک دارد‌. دلیل این گرانی فقط در سواری نرم آن می باشد و دلیل دیگری ندارد.

بعد از ایروکس، تی وی اس مدل RockZ نیز از رقیبان کلیک می باشد که در سواری ضعیف است اما قیمت کمتری دارد وبه راحتی می توان قطعات آن را در داخل ایران پیدا کرد.

هوندا PCX نیز از مدل های اسکوتر شرکت هوندا می باشد که گران‌تر از مدل کلیک می باشد و تفاوت های کوچکی با این مدل دارد. در صورت داشتن بودجه بهتر است از این مدل غافل نشوید‌‌.

چگونگی نگهداری از هوندا کلیک

این موتورسیکلت از استهلاک کمی برخوردار است و نگه داری آن آسان می باشد. فقط توجه داشته باشید در زمان مقرر روغن موتور آن را تعویض کنید وبهتر است با توجه به دفترچه راهنما از روغن N40-10 استفاده کنید. همچنین فیلتر را در هنگام تعویض روغن حتما نو کنید و در هنگام استفاده نکردن از موتورسیکلت سر باطری موتور را بردارید تا باتری خالی نکند. زیرا

هوندا کلیک از موتورهایی است که زود باتری خالی می کند‌.

کلام آخر

هوندا کلیک از موتورسیکلت های جوان پسند می باشد و شتاب و سرعت آن زبانزد می باشد. شما می توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک در ایران خریداری کنید و در صورت بروز مشکل از ضمانت نامه و گارانتی کالا استفاده کنید.

همچنین این فروشگاه عرضه کننده لوازم یدکی مدل های هوندا می باشد و در صورت خرابی لوازم های یدکی و جانبی موتورسیکلت می توانید از این فروشگاه با قیمتی مناسب قطعه مورد نظر خود را به صورت اصل و اورجینال خریداری کنید.

پیام بگذارید

تماس با ما