مقایسه موتور سیکلت هوندا و یاماها

مقایسه موتورسیکلت هوندا و یاماها

تاکنون موتور سیکلت سوار شده اید؟ از وسایل ایمنی در هنگام استفاده از موتور سیکلت استفاده می کنید؟ در این مقاله به مقایسه موتور سیکلت هوندا و یاماها می پردازیم با ما همراه باشید.

موتور سیکلت را همگی باهیجان می شناسند و خصوصا جوانان بیشتر از آن استقبال می کنند. موتور سیکلت ها از ایمنی کمتری برخوردار هستند و بر روی دو چرخ حرکت می کنند و نداشتن کابین این وسیله نقلیه را خطرناک جلوه می دهد. البته باید توجه داشت هر وسیله نقلیه ای خطر های خود را دارد و با رعایت قوانین و مقررات باید از بروز خطر جلوگیری کرد.

موتور، سیلندر، اگزوز و صفحه کلاج از اجزای اصلی یک موتور سیکلت می باشد. اولین موتور سیکلت در کشور آلمان در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و به دلیل راحتی که دارد برای شهر های شلوغ گزینه مناسبی می باشد‌ و به دلیل به صرفه بودن در مصرف بنزین و همچنین قیمت کمتری که نسبت به ماشین دارد بیشتر از آن استفاده می شود.

شرکت های زیادی موتور سیکلت تولید می کنند که می توان به برند های معروف و معتبری چون هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی اشاره داشت. این شرکت ها موتور سیکلت هایی با شکل ظاهری متفاوت و تیزی را به بازار ارائه داده اند که هر مدل به نسبت رشد تکنولوژی از آن بی بهره نیستند‌. مثلا برخی دارای استارت برقی می باشند  یا جعبه دنده اتوماتیک دارند. همچنین در مدل های اسپرت از رینگ های رنگی و براق استفاده شده است که موجب درخشش و زیبایی موتور سیکلت می شود.

 

برند هوندا

برند هوندا از برند های ژاپنی می باشد که در صنعت موتورسیکلت و خودرو فعالیت دارد که توسط سوییشیزو هوندا که یکی از مکانیک های برجسته بود بنیان گذاری شد و امروزه در ایران و کشورهای دیگری چون، امریکا، چین، فرانسه و … نیز دارای نمایندگی می باشند. از رقبای اصلی این برند می توان به برند های سوزوکی، یاماها و کاوازاکی اشاره داشت.

این شرکت از ابر شرکت های تولید کننده موتور سیکلت می باشد که با تکنولوژی هلی جدید محصولات خود را تولید می کند. در سال ۱۹۴۷ این برند اولین موتور سیکلت خود که شبیه به دوچرخه بود و یک موتور بر روی آن تعبیه شده بود را روانه بازار کرد و توانست از ورشکستگی بعد از جنگ جهانی دوم خود را نجات دهد.

 

برند یاماها

برند یاماها برند چند ملیتی است که توسط توراکوسو یاماها تاسیس شد و در کشور های دیگر چون آمریکا کارخانه و نمایندگی تاسیس کرده است. در سال ۱۹۵۵ اولین موتور سیکلت خود را که تک سیلندر بود روانه بازار کرد و در همان سال این موتور سیکلت توانست رتبه اول در دو مسابقه را کسب کند‌. همچنین در سال ۱۹۷۰ توانست موتور سیکلت چهار زمانه را با برند خود وارد بازار نماید که استقبال زیادی از آن شد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
موتور سیکلت هوندا 160 pcx

 

مقایسه موتورسیکلت هوندا و یاماها

مقایسه این دو برند کمی دشوار است و استفاده از هر کدام احساس شوق فراوانی را در دل هر آدمی ایجاد می کند.

ولی به طور کلی می توان گفت موتورسیکلت های برند هوندا به هندلینگ معروف هستند و موتورهای برند یاماها سواری نرم آن زبانزد موتور سواران می باشد. در ایران به دلیل دسترسی آسان به محصولات هوندا خرید محصولات این برند بیشتر توصیه می شود و شما می توانید به راحتی انواع لوازم یدکی آن را تهیه نمایید.

همچنین اگر موتورسیکلت شما دچار مشکل شد باید از مکانیکی کمک بگیرید که مشکل موتور را بداند. به زبان ساده تر می توان گفت موتورسیکلت هوندا با هر مدلی در ایران بهتر از برند های دیگر است. محصولات این شرکت به دلیل در دسترس بودن لوازم، راحت تعمیر شدن و همچنین جنس خوبی که دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی که برای خرید موتور سنگین نباید اصلا به سمت برند یاماها رفت.

با این حال باید ابتدا نیاز خود را بسنجید و با توجه به نیاز و علاقه خود یک برند مناسب با کاربرد مناسب را انتخاب کنید.  در ادامه به چند موتور سیکلت از این برند خواهیم پرداخت.

 

هوندا PCX160

موتور سیکلت هوندا PCX

 هوندا PCX بعد از هوندا کلیک دومین اسکوتر مدرن هوندا در کشور ایران می باشد که با استقبال خوبی روبه رو شده است.  شاسی، بدنه، طراحی جدید تر، انجین پیشرفته تر، نمایشگر دیجیتال و گزینه ترمز ضد قفل برای چرخ جلو از آپشن های این محصول می باشد که از نمونه های قدیمی خود سر تر می باشد.

همچنین به دلیل استفاده از چرخ های پهن تر و فنر بندی بهتر، سواری نرمی دارد. شرکت هوندا از تکنولوژی بیشتری چون سیستم بهتر تزریق سوخت (انژکتور)، موتور آب خنک بهسازی شده، سامانه خودکار خاموش کردن موتور در حالت بی حرکت و استارت متناوب استفاده نموده است. این موتور سیکلت مصرف سوخت و انرژی کمتری دارد.

 

یاماها NMAX

این مدل از برند یاماها قیمتی مشابه با مدل هوندا PCX دارد و همچنین شباهت ساختار بدنه آن ها نیز مشخص است. یاماها جزو پرفروش ترین اسکوتر های دنیاست که در ایران نیز جای خود را پیدا کرده است. فرمان این مدل کوچک و بسیار مدرن می باشد. در حدود ۱۰/۷ اسب بخار قادر به تولید قدرت می باشد. ترمز موتور یاماها از در جلو و عقب از نوع دیسکی می باشد و فاقد ABS است. از گیربکس CVT بهره می برد و در آنها به دلیل اسکوترهای اتوماتیک از کلاچ دستی استفاده نمی شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
10 تا از بهترین موتور سیکلت های هوندا

 

یاماها آیروکس

یاماها آیروکس شتاب بالایی دارد و در بین جوانان ایرانی مدل جذابی می باشد. از ویژگی های برجسته این موتورسیکلت می توان به سیستم تعلیق فوق العاده، لاستیک فاق بزرگ و پهن و تولید ۱۴/۷ اسب بخار و ۱۳.۸نیوتن بر متر گشتاور می باشد. همچنین چهار زمانه و چهار سوپاپ می باشد‌‌. این موتور به دلیل لاستیک های بزرگ و پهنی که دارد سواری راحتی دارد و از دست اندازها و چاله ها راحت تر رد می شود.

مقایسه موتورسیکلت هوندا و یاماها

مدل هوندا کلیک

هوندا کلیک از موتورهای اسکوتر شهری می باشد که ظاهری تهاجمی دارد و تایلند ساخته و روانه بازار شده است. این محصول برای رفت و آمدهای شهری مناسب می باشد. سیستم هوندا کلیک مجهز به CBS می باشد و حجم موتور آن ۱۵۰ سی سی می باشد. یک سیلندر و دو سوپاپ انژکتوری دارد و توانایی تولید ۱۶.۷ اسب بخار نیرو و ۱۲.۸ نیوتن بر متر گشتاور دارد. چراغ های عقب موتور به صورت اتوماتیک روشن یا خاموش می شود و سیستم‌ جک نیز در هنگام پایین آمدن جک خاموش خواهد شد‌.

 

در ایران برند هوندا بسیار پرفروش می باشد و مدلی که بیشتر از آن استقبال شده است می توان به هوندا کلیک ۱۵۰ سی سی اشاره داشت.

قیمت موتور سیکلت

برای خرید یک موتور سیکلت پیشرفته و و با تکنولوژی های جدید باید هزینه زیادی کرد. هر چقدر مدل های جدیدتری خریداری کنید در طولانی مدت مشکلی ایجاد نخواهند کرد و به دنبال تعمیر و پیدا کردن لوازم یدکی آن ها نخواهید بود. البته در صورت خرابی عوض کردن قطعات هزینه بالایی خواهد داشت..

 

خرید آنلاین موتورسیکلت

 

فروشگاه اینترنتی هوندا کلیک نمایندگی اصلی هوندا فروش انواع مدل های هوندا را دارا می باشد و شما می توانید با صرف وقت کم با فشردن چند کلیک موتورسیکلت خود را با رنگ دلخواه از این فروشگاه خریداری کنید. در فروشگاه هوندا کلیک شما قیمت انواع مدل ها را می توانید ببینید و نسبت به بودجه ای که دارید خرید مطمئن را انجام دهید.

تمامی محصولات این شرکت با ضمانت و گارانتی محصول به دست مشتری می رسند و در صورت داشتم هر گونه مشکل با تماس با پشتیبانی فروشگاه می توانید جنس خود را تعویض نمایید.

پیام بگذارید

تماس با ما