نقد و بررسی موتور هوندا ADV150

موتور هوندا adv

نقد و بررسی موتور هوندا ADV150

شما با استفاده از موتور هوندا ADV150 در اکثر جاده‌ها احساس راحتی می‌کنید و این موتور به راحتی بین ۴۵ تا ۵۵ مایل در ساعت حرکت می‌کند. اگر نتوانید گوشه‌های تنگ و خطرناک جاده را به خوبی کنترل کنید ممکن است یک انفجار رخ دهد. اکثر این موارد از مرکز ثقل پایین موتور و تایرهای سبک IRC Trail Winner 80/20 به خوبی متعادل و کنترل شده است. Trail Winners کشش مناسبی را هم در آسفالت و هم در خارج از آسفالت فراهم می کند. آن‌ها روی سطوح سرد بارانی نیز به خوبی مقاومت می کنند و حتی در جاده های برفی هم قابل کنترل هستند.

موتور هوندا ADV150
بررسی موتور هوندا ADV150

قدرت و عملکرد ADV150

موتور بی صدا و کارآمد موتور هوندا ADV150 حتی در هوای سرد زمستان نیز به خوبی کار می کند. موتور سواری با وزن در حدود 220 پوند می تواند بیش از 60 مایل در ساعت بر روی یک سطح صاف سنگفرش شده حرکت کند. حدود 20 ثانیه طول کشید تا به حداکثر سرعت برسد، اما کاملاً پایدار می ماند. در حالی که ممکن است بتواند سریع‌تر حرکت کند، حدس ما این است که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، زیرا سرعت‌های بالا در خودروهایی با این اندازه می‌تواند برای برخی از سواران فاجعه‌بار باشد.

موتورسواری کوچک‌تر و سبک‌تر با وزن حدود 120 تا 160 پوند، سرعت بیشتری به موتور می‌دهد به علاوه فضای زیادی برای وسایل و حتی افراد وجود دارد. طراحی ADV150 از آسیا (فیلیپین و اندونزی) می آید، جایی که افراد تمایل دارند کوچکتر باشند و استفاده روزانه از موتورهایی مانند این مدل هوندا واقعا به رفت و آمد در جاده های شلوغ، آشفته و اغلب باریک به آن ها کمک می کند.

بسیاری از موتورهای سنتی دارای یک قاب هستند که به آنها اجازه می دهد کاملاً مرحله به مرحله باشند. در موتور هوندا از یک قاب گهواره دوبلکس استفاده کرده اند که تقریباً مانند یک موتور سیکلت، مجموعه ای از لوله های بالایی دارد که در پایین تر به فریم می رسند.

ترمز دوگانه اهرمی دستی با روتور 240 میلی‌متری مجهز به ABS جلو، برای سواری سنگین‌تر، مثبت و کافی است. برای یک مدل 150 سی سی درجه یک با قیمت بیش از 4000 دلار، ما یک دیسک عقب را می‌خواهیم، اما ترمز درام مکانیکی 130 میلی‌متری عقب را می‌توان به میل خود قفل کرد، که باعث می‌شود جاده‌های شنی به طرز شگفت‌آوری سرگرم‌کننده باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
شمع موتورسیکلت چه کاربردی دارد؟

نقد و بررسی ترمز هوندا ADV150

ویژگی ها، راحتی و طراحی خوب موتور هوندا ADV150

مانند بسیاری از موتورهای مدرن ADV، ADV150 مملو از وسایل راحتی است که هر موتورسواری از آن لذت می برد. از جنبه گجت‌ها، سیستم جرقه زنی بدون کلید یک لمس خوب است. شما به سادگی می توانید کلید را در جیب خود نگه دارید و پس از چرخاندن انتخابگر احتراق روی “روشن” دوچرخه را روشن کنید.

انتخابگر احتراق در یک پنل کنترل در داشبورد سمت راست قرار دارد که همچنین کلید رها کردن سوخت و صندلی از راه دور را در خود جای داده است. سوخت در زیر صندلی جلو اضافه می شود و 2.1 گالن سالم ذخیره می کند و مسافت 150 مایلی را با سواری بانشاط می دهد. با نگاه کردن به زیر صندلی، یک کیسه مواد غذایی با گنجایش 27 لیتر نشان داده می شود. یک کلاه ایمنی ADV با اندازه بزرگ در آن جا نمی‌شود، اما کلاه‌های ایمنی کوچک‌تر خیابانی، و مطمئناً کلاه‌های ایمنی نیم صورت، مشکلی ندارند.

موتور هوندا ADV150
بررسی فضای ذخیره سازی Honda ADV150

Honda ADV150 Glovebox

جعبه دستکش 2 لیتری در داشبورد سمت چپ

برای افزایش راحتی سرنشین، یک شیشه جلو قابل تنظیم را می توان به راحتی در دو موقعیت مختلف بر روی صفحه ابزار قرار داد که اطلاعات زیادی را ارائه می دهد، اما خواندن آن در نور مستقیم خورشید کمی سخت است.

هنگام سواری، ADV150 دارای یک موقعیت بسیار طبیعی برای نشستن است که دید و راحتی خوبی را فراهم می کند. در مقایسه با قاب‌های سنتی اسکوتر، یک محدودیت برای قاب دو گهواره این است که به‌طور مؤثری برای پاهای شما بوفه‌هایی ایجاد می‌کند که فضای پا را محدود می‌کند. به اندازه کافی به راحتی به آن عادت می کنید، اما ADV150 همچنین می خواهد پاهای شما را کمی جلوتر بگذارد و هندسه ایستاده کمی نامناسب ایجاد کند.

بررسی هوندا ADV150 ShowaShocks

ترکیب سایز چرخ ADV150 از فقدان گزینه‌های تایر اسکوتر دوگانه اسپرت رنج می‌برد. موتورهای کوچک مانند زوما 125 یاماها یا هوندا راکوس و GROM دارای اندازه‌های رینگ جلو و عقب هستند، با انتخاب روزافزون تایرهای آفرود به سبک بلوک بزرگ.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید:
دستکش موتور سواری هوندا

با این اوصاف، شکی نیست که ADV150 می‌تواند با هر جاده‌ای که در آن پرتاب می‌کنید، کنار بیاید. مرکز ثقل دوستانه و سرعت‌های پایین‌تر آن، شما را از بروز مشکلات بیش از حد جلوگیری می‌کند، و ما حتی توانستیم بدون هیچ مشکلی آن را از روی برخی از گذرگاه‌های آبی عبور دهیم. در واقع خیلی جالب بود!

مقایسه و خلاصه هوندا ADV150

بنابراین چگونه آن را به رقابت پشته؟ نزدیکترین رقیب یاماها زوما 2022 بازطراحی شده جدید آنها خواهد بود که دارای موتور 125 سی سی و بسیاری از امکانات رفاهی موجود مانند شارژ USB است. برخلاف ADV150 فاقد جلوپنجره و طراحی مرحله به مرحله است. وزن هر دو در حدود 300 پوند است، اما زوما از چرخ‌های سنتی 12 اینچی استفاده می‌کند که تنها سه اینچ در جلو و عقب حرکت می‌کنند. با 500 دلار کمتر از ورودی هوندا، این یک تماس سخت خواهد بود.

بزرگترین رقابت مربوط به PCX 2021 هوندا است که حدود 3800 دلار قیمت دارد و مدام به روز رسانی شده است که امیدواریم در ADV150 شاهد آن باشیم. PCX یک موتور جدید با نسبت تراکم بالاتر با یک ضربه بسیار جزئی (7 سی سی) در جابجایی و چهار سوپاپ دریافت می کند. همچنین شایان ذکر است، PCX 2020 با چرخ جلو و عقب 14 اینچی عرضه شد، اما در سال 2021 به تنظیمات 14/13 ADV150 نیز پیشرفت کرد. تنها تغییر ADV150 از سال 2021 تا 2022 این است که اکنون در رنگ اسپرت قرمز رنگ است که زیباتر از مشکی مات 2021 است. گلگیر عقب و یک پایه توپ پس از فروش به گیره میله اضافه شده است.

موتور هوندا adv
مقایسه و خلاصه هوندا ADV150

خیلی از افراد معمولا این سوال برایشان پیش می آید که هوندا ADV150 چطور موتوری است؟ پاسخ ما همیشه این بوده است که اگر موتوری مانند ADV150 هوندا را انتخاب کنید و انتظارات واقع بینانه ای برای استفاده از آن داشته باشید، می توانید با یک موتور سرگرم کننده، خوش ساخت و با قابلیت حمل آسان و با قیمتی مقرون به صرفه به همه جا بروید. از گشت و گذار و رفت و آمد گرفته تا حرکت در جاده های مختلف، ADV150 می تواند یک موتور مناسب و عالی برای شما باشد.

پیام بگذارید

تماس با ما